[Ziggo] Ping Verlagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik zit bij ziggo en ik haal nu met ziggo connect box 12ping en 150mb down 15up ik wil proberen een 6/7 ping te krijgen is dat mogelijk? moet ik dan nieuwe modem erbij doen of netwerk kabels ik gebruik nu cat6 met niks er tussen want wil graag hele lage ping voor het gamen aangezien ping advantage geeft in fps spellen

Mvg ssPatec,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Nee, alleen met glasvezel zul je lagere ping halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Die verschillen tussen 12ms en 6/7ms zijn zo klein dat je daar echt helemaal niks van gaat merken in de praktijk.
En 12ms is al heel erg goed te noemen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ping hangt van zoveel zaken af. Als de servers waarop je speelt in het buitenland staan zal je sowieso niet snel onder de 10 ms komen, ongeacht je type verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:43:
Ping hangt van zoveel zaken af. Als de servers waarop je speelt in het buitenland staan zal je sowieso niet snel onder de 10 ms komen, ongeacht je type verbinding.
dus moet ik bevoorbeeld een netduma r1 aanschaffen om te kunnen instellen dat ik alleen server's in europa wil spelen aangezien netduma r1 geo filter heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico de Vries
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 16:44
Ik haal bij Ziggo met Cat 5 en een Asus RT-AC68U router een ping van 6 ms (302,5 Mbps down 31,1 Mbps up). YMMV

Nico de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nico de Vries schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:49:
Ik haal bij Ziggo met Cat 5 en een Asus RT-AC68U router een ping van 6 ms (302,5 Mbps down 31,1 Mbps up). YMMV
Dus router kan wonderen doen dan zo'n connect box haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee een router kan geen wonderen doen. Je latency wordt niet ineens lager wanneer je een andere router aansluit (mits deze beide werken naar behoren). Binnen je eigen netwerk zal je ping altijd < 1 ms zijn. De latency neemt toe na je modem. Modulatie en demodulatie van het analoge signaal zorgt voor wat overhead en vervolgens gewoon de routering op het netwerk van je provider en vervolgens het internet.

Conclusie: Kan je latency als deze verlagen? Nee waarschijnlijk niet. En als dat wel zou kunnen (binnen je eigen invloedssfeer) zal dit hooguit een paar ms verschillen. Ook met een ping van 12 ms kan je prima gamen. Sterker nog, vaak zijn er allerlei compensatietechnieken gebruikt in games die ervoor zorgen dat je dit kleine voordeel al niet meer hebt.

Lijkt me nu vooral een verhaal van horen zeggen: lager is beter maar in de praktijk kun je er niets mee en merk je er ook niets van in deze orde van grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Op Tweakers wordt van topics net iets meer verwacht dan op de meeste forums. Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan om je probleem op te lossen? Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en pas dan je openingspost aan.

offtopic:
Daarnaast heb ik even je titel aangepast, zodat het de lading wat beter dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ter info: ik woon zelf direct boven de wijkkast van ziggo (appartementje), en vanaf wijkkast naar ziggo modem/router binnen is er max 10 meter bekabeling. Hiermee haal ik rond de 8ms als ik ping naar 8.8.8.8
Jouw situatie is dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:46:
[...]

dus moet ik bevoorbeeld een netduma r1 aanschaffen om te kunnen instellen dat ik alleen server's in europa wil spelen aangezien netduma r1 geo filter heeft
Dat is best veel geld voor een routerboard met een DNS filter pre-installed.
Het is maar wat je de mensen wijs kan maken. :+
Pagina: 1