Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheMarshal
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-11 20:14
Binnen enkele weken wordt de nieuwe generatie Coffee Lake) processoren van Intel verwacht, waaronder de i7 8700K. Vanwege de concurrentie van AMD wordt verwacht dat de 8700K slechts iets duurder gaat worden dan de 7700K.
Tevens functioneren de nieuwe Coffee Lake processoren alleen op de nieuwe 3xx chipsets.

Het lijkt mij daarom logisch dat de prijs van de i7 7700K en de huidige (Z270) moederborden wat gaat zakken. Iemand een idee met hoeveel dit zou zijn (en of het wel gaat gebeuren)?

[edit] Misschien had het ook in de Intel nieuwsdiscussie gepast, maar het topic is nu al gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door TheMarshal op 18-09-2017 18:30 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Nope, reken er maar niet op dat het ook maar enigszins aanzienlijk zal gaan dalen.

De i7 6700K scheelt ook een whooping 10 euro met de i7 7700K.

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik betwijfel of dat gaat gebeuren. Als Intel de I7 8700 gaat maken stoppen ze vaak met de productie van de voorgaande serie, of schroeven ze die in elk geval flink terug. Doordat het aanbod een stuk kleiner is, zal de prijs niet schrikbarend veel dalen.
Kijk maar naar het verloop van de prijs van eerdere i7s.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TheMarshal schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:28:
Het lijkt mij daarom logisch dat de prijs van de i7 7700K en de huidige (Z270) moederborden wat gaat zakken. Iemand een idee met hoeveel dit zou zijn (en of het wel gaat gebeuren)?
Intel zal de adviesprijzen niet verlagen van de vorige generaties. Je moet dan hopen op webshops die kortingen gaan geven om hun restantpartijen op te maken.

Mogelijk dat een of twee webshops dat doen, maar dat is nu niet te voorspellen.

De i7 8700K krijgt in Nederland dezelfde introductieprijs als de 7700K destijds, dus als je het geld hebt voor een 7700K zou ik even wachten. Je krijgt veel meer processor voor je geld bij Coffee Lake.

• TheMarshal
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-11 20:14
Dank voor de reacties. Ik wilde sowieso afwachten, maar dit geeft wel een beter beeld wat betreft wat te verwachten op prijsgebied.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Intel kennende gaan ze niets aan de prijs doen tenzij AMD echt te veel verkopen bij ze weg neemt. De verkoop aantallen van de 7700k zijn nog steeds aanzienlijk dus denk niet dat Intel rede ziet. Zou wel mooi zijn natuurlijk maar zit er denk ik niet in.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:52
CMD-Snake schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:38:
[...]

Intel zal de adviesprijzen niet verlagen van de vorige generaties. Je moet dan hopen op webshops die kortingen gaan geven om hun restantpartijen op te maken.

Mogelijk dat een of twee webshops dat doen, maar dat is nu niet te voorspellen.

De i7 8700K krijgt in Nederland dezelfde introductieprijs als de 7700K destijds, dus als je het geld hebt voor een 7700K zou ik even wachten. Je krijgt veel meer processor voor je geld bij Coffee Lake.
Zou dit ook gelden voor mensen die nu nadenken over een nieuwe PC maar dan met een i5 CPU. Dat zij dus beter even kunnen wachten met het kopen van bv een i5-6600K/7600K en over een paar weken een Coffee Lake i5 kopen die daar het equivalent van is?

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 15:00
Hier in Zwitserland heeft de (grootste) pc handelaar wel 50 ballen van de prijs afgehaald in een "actie".
https://www.digitec.ch/de...nlocked-prozessor-6031305

300 Franken is op dit moment 260 euro....twijfel of ik hem direct zal kopen. Denk niet dat deze cpu nog verder in prijs zal dalen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:27
Waar je wel op kunt rekenen is dat er straks heel veel tweedehands aangeboden gaan worden, waardoor de tweedehands prijs wel aanzienlijke zal dalen.
Ga er maar niet van uit dat ze goedkoper gaan worden in de winkel.
Alhoewel er soms nog wel eens processoren of andere computer onderdelen weg gaan voor stuntprijzen, in zo'n geval moet je er wel echt bij zijn want op=op ( meestal )

In vino veritas, in aqua sanitas

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
misterdutch schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:51:
Zou dit ook gelden voor mensen die nu nadenken over een nieuwe PC maar dan met een i5 CPU. Dat zij dus beter even kunnen wachten met het kopen van bv een i5-6600K/7600K en over een paar weken een Coffee Lake i5 kopen die daar het equivalent van is?
Als je een i5 overweegt zou ik ook wachten. De Coffee Lake i5 zal zes cores hebben, ook twee meer dan voorgaande modellen.

Alle Coffee Lake modellen bieden meer CPU dan hun voorgangers, het is nu echt het waard om even te wachten als je wil upgraden.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheMarshal schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:28:
Binnen enkele weken wordt de nieuwe generatie Coffee Lake) processoren van Intel verwacht, waaronder de i7 8700K. Vanwege de concurrentie van AMD wordt verwacht dat de 8700K slechts iets duurder gaat worden dan de 7700K.
Tevens functioneren de nieuwe Coffee Lake processoren alleen op de nieuwe 3xx chipsets.

[edit] Misschien had het ook in de Intel nieuwsdiscussie gepast, maar het topic is nu al gemaakt.
De prijs zal nauwelijks zakken. Ik denk dat je beter af bent om te wachten op Coffee Lake, en dan een i5 met 6 cores halen. Dan heb je gelijk het nieuwst van het nieuwste, en qua prijs zal het weinig schelen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1