• Tommytoe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 18:43
Ik zoek een?
Een budgetsmartphone met goeie prijs/kwaliteit verhouding

Wat is je budget?
Maximum €200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat is voor dagdagelijks gebruik, standaard apps (WA, FB, trein, nieuws, muziek, etc)

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...311;581041;738867;667999/

Een kennis van mij is op zoek naar een nieuwe smartphone (nadat hij zijn vorige heeft leren zwemmen).
Ik had hem aangeraden wat rond te neuzen op het internet (o.a. tweakers) en al een shortlist van eisen en eventueel modellen te selecteren.
Zoals hierboven heeft hij een selectie gemaakt.

Nu lijken al deze toestellen wel erg hard op elkaar en vraagt hij zich af welke precies te kiezen.
Bijvoorbeeld de Swift 2 en de Nokia 5 zijn bijna gelijk, doch verschillen deze in prijs.
Hij hecht alleszins belang aan een goeie batterijduur en gemakkelijk gebruik.

Goed updatebeleid, extra functionaliteit zijn leuke extras.

Mijn vraag is nu, kunnen jullie hier jullie licht laten over schijnen en wat meer duidelijkheid verschaffen.
Eventueel aanduiden waarom een apparaat wel/niet te kiezen en of een beter voorstel te doen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Xiaomi Redmi Note 4 met band 20. Top en eventueel zelfs wekelijkse updates! Als je hem een beetje normaal gebruikt 2 dagen op 1 batterijlading.

https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-8879.html

Hier zonder douanekosten.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 17:34 ]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 12:03
dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door Randleman op 18-09-2017 17:42 ]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 12:03
Met dit budget zou ik inderdaad een "chine" phone aanraden. Voor 200 euro zijn er veel leuke phones te shoppen in china! Zoals inderdaad de Redmi Note 4. Of wellicht 2e hands een Xiaomi Mi 5.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
ik zou met dit budget naar de chinaphones gaan kijken, je krijgt daar een betere behuizing, meer ram, betere soc en scherm voor je geld.

Zuk Z2
Xiaomi A1 (nieuwe android one telefoon, stock android dus)
Xiaomi Redmi note 4
Meizu m6 note

Dit zijn ook bewezen chinaphone merken met een goede stock rom erop als je de internationale versie koopt, en vaak veel custom roms te vinden als je dat nodig vind. Vooral de A1(nieuw model) en de Zuk Z2 (high end van vorig jaar voor weinig nu) lijken me momenteel erg interessant

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
De Moto G5 is wel een beetje de topper op dit prijsniveau, en door de huidige kortingsactie van Mediamarkt ook erg scherp geprijsd. Ook de bouwkwaliteit en de camera's van dat toestel zijn gewoon allemaal in orde, daarom zou het mijn keuze zijn. Hij is ook spatwaterdicht, voor het volgende zwemavontuur :P

De Nokia 5 is ook geen gekke keuze, en HMD doet betere beloftes over updates dan Motorola dat op dit moment doet, maargoed: HMD moet ze nog wel waarmaken. Daarnaast is het scherm minder goed en zit er minder RAM in het toestel.

Afhankelijk van de wensen is een Samsung J5 2017 ook geen rare keuze naar mijn mening, vooral omdat je dan vaak beter terecht kan als je het hebt over scherm vervangen en/of hoesjes voor het toestel. Daarom zou ik sowieso zelf zeker geen toestel uit China halen, laat staan als je kennis zelf geen Tweaker is en zich door de MIUI skin heen moet manoeuvreren. Vergeet ook niet rekening te houden met eventuele importheffingen.

De Xiaomi A1 heeft met z'n kale Android One-skin dan wel een streepje voor op de rest van de China-concurrentie, maar dat toestel is nog in presale. De Zuk Z2 ziet er anders ook erg goed uit, al ken ik dat toestel zelf niet.

De kennis is niet op zoek naar een nieuw abonnement? Soms is een combideal best goedkoop :P

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 18-09-2017 17:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Tommytoe
Flaat schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:39:
ik zou met dit budget naar de chinaphones gaan kijken, je krijgt daar een betere behuizing, meer ram, betere soc en scherm voor je geld.

Zuk Z2
Xiaomi A1 (nieuwe android one telefoon, stock android dus)
Xiaomi Redmi note 4
Meizu m6 note

Dit zijn ook bewezen chinaphone merken met een goede stock rom erop als je de internationale versie koopt, en vaak veel custom roms te vinden als je dat nodig vind. Vooral de A1(nieuw model) en de Zuk Z2 (high end van vorig jaar voor weinig nu) lijken me momenteel erg interessant
Die Xiaomi A1 lijkt me scherp geprijsd.

Al heb ik enig voorbehoud voor chinaphones. Ik weet niet of dit gegrond is of niet. Voordelen/nadelen om voor een chinaphone te gaan ivm futureproof en support?

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 17:50

NTwoO

!/**/

De Wileyfox Swift die ook door mijn zoon in gebruik is, is een zacht geprijsde Brinafoon. Chinafoon met Brits marketing invloeden. Updates zijn zeer goed en nog afgelopen weekeind een update ontvangen. De Swift 2 zou dan een logische keuze zijn.

Andere optie die eerder ook genoemd is, is de moto G5 reeks. Lage middensegment topper.

Een collega heeft een Xiaomi en zegt dat alles wel werkt, behalve 1 in de vijf oproepen vallen uit. Niet handig als het ook zakelijk gebruikt moet worden.

• Flaat
In het geval van Xiaomi is er geen nadeel, die houden hun telefoons goed geüpdate. En al helemaal met het android 1 concept lijkt de A1 me een winnaar. Nadeel is uiteraard de garantie, maar als je je telefoon moet opsturen voor garantie is dat altijd vervelend, of je nou bij Samsung hebt gekocht of in china maakt dan niet veel uit. Ik had een ZTE nubia Z9 met problemen en heb gewoon garantie gekregen en had na anderhalve maand de telefoon terug. ZUK heeft ook een goed update beleid zover ik weet.

• Tommytoe
Richh schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:40:
De Moto G5 is wel een beetje de topper op dit prijsniveau, en door de huidige kortingsactie van Mediamarkt ook erg scherp geprijsd. Ook de bouwkwaliteit en de camera's van dat toestel zijn gewoon allemaal in orde, daarom zou het mijn keuze zijn. Hij is ook spatwaterdicht, voor het volgende zwemavontuur :P

De Nokia 5 is ook geen gekke keuze, en HMD doet betere beloftes over updates dan Motorola dat op dit moment doet, maargoed: HMD moet ze nog wel waarmaken. Daarnaast is het scherm minder goed en zit er minder RAM in het toestel.

Afhankelijk van de wensen is een Samsung J5 2017 ook geen rare keuze naar mijn mening, vooral omdat je dan vaak beter terecht kan als je het hebt over scherm vervangen en/of hoesjes voor het toestel. Daarom zou ik sowieso zelf zeker geen toestel uit China halen, laat staan als je kennis zelf geen Tweaker is en zich door de MIUI skin heen moet manoeuvreren. Vergeet ook niet rekening te houden met eventuele importheffingen.

De Xiaomi A1 heeft met z'n kale Android One-skin dan wel een streepje voor op de rest van de China-concurrentie, maar dat toestel is nog in presale. De Zuk Z2 ziet er anders ook erg goed uit, al ken ik dat toestel zelf niet.

De kennis is niet op zoek naar een nieuw abonnement? Soms is een combideal best goedkoop :P
Nee geen nieuw abbo gewenst.
Daarnaast wil hij gewoon een phone die werkt, zonder zelf ooit te moeten knutselen (wrs komt die dan wel naar mij).

De Moto G5 is idd een topper, al lees ik niet overal juigende commentaren.
Ook mist deze NFC, wat sommige concurrenten dan weer wel hebben.
Daarnaast vind ik persoonlijk dat water en smartphones zoiezo niet bij elkaar horen.
Maar anderen denken daar duidelijk anders over :P

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11 15:11
Ik ben ook een tevreden wileyfox Swift 2 gebruiker

• Tommytoe
guyver3636 schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:51:
Ik ben ook een tevreden wileyfox Swift 2 gebruiker
Ik heb zelf een Spark+, buiten dat de update naar Android 7 lang op zich heeft laten wachten ben ik er ook zeer tevreden over.

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11 15:11
Ik zit nu op Android 7.1.2

• Tommytoe
Ja de Spark+ zit nog op 7.0 maar dat komt blijkbaar door de MediaTek Soc.

Terug OT: Die Xiaomi A1 is eigenlijk al beschikbaar in Europa (Benelux) want ik vind hier niet direct iets van terug. Zonee, komt deze beschikbaar en wanneer? Ondersteund die dan ook alle nodige frequenties hier?

Over de RedMi Note 4, deze valt dan niet onder het One programma, is wel beschikbaar in Europa. Maar ligt hier dan een custom layer over de Android of valt dit goed mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Tommytoe op 18-09-2017 18:19 ]

Verwijderd

Richh schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:40:

Ik heb toevallig een scherm van een Redmi Note 2 moeten vervangen. Schermpje €20,- en inbouwen €20,- ;)

Miui skin niet prettig? Nova Launcher erop. Klaar.

Winkel die ik aangaf heeft geen importheffingen.

Rest my case! 8)

• Flaat
Waarom moet hij beschikbaar zijn in Europa?

Xiaomi skin van Android is goed te doen en heeft echt handige features.

• Tommytoe
Flaat schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:24:
Waarom moet hij beschikbaar zijn in Europa?

Xiaomi skin van Android is goed te doen en heeft echt handige features.
Ja hij moet toch hier te bestellen zijn en hier af te leveren zijn?
Daarnaast moet hij hier ook werken.

Verwijderd

Tommytoe schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:33:
[...]

Heb je mijn posts nu gelezen of niet? 8)7

• Tommytoe
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:23:
[...]

Heb je mijn posts nu gelezen of niet? 8)7
Excuses

Ik had het niet helemaal door.

Verwijderd

Tommytoe schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:24:
[...]

Excuses

Ik had het niet helemaal door.
Die link die ik je gaf, geen importkosten, werkt gewoon op alle banden in NL (4G). Super degelijk toestel, gemaakt van staal en hier geen kras op het scherm zonder folie of wat dan ook.

Succes.

• Flaat
Tommytoe schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:33:
[...]

Bestellen uit China gaat prima hoor, banden staan in de specs op kimovil. A1 heeft bv 1700, 1800, 2100, 2300, 2600, 800, 850, 900

Dan heb je volgens mij bijna alle Nederlandse 4g banden te pakken. Maar ben geen expert.

• Tommytoe
Flaat schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:30:
[...]

Bestellen uit China gaat prima hoor, banden staan in de specs op kimovil. A1 heeft bv 1700, 1800, 2100, 2300, 2600, 800, 850, 900

Dan heb je volgens mij bijna alle Nederlandse 4g banden te pakken. Maar ben geen expert.
Ja, belg hier, maar idd alle banden van Belgie zijn eveneens gedekt. Dus daar ook geen probleem.
Bedankt voor de info.

• Flaat
OH, dan is het van belang de 3g banden ook ff te checken >:)

• Tommytoe
Flaat schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:20:
[...]

OH, dan is het van belang de 3g banden ook ff te checken >:)
Ook gechecked en lijkt oke.
Het enige wat ik op de Xiaomi Mi A niet terug vind is NFC

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Dat zit er inderdaad niet op.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

pricewatch: Asus Zenfone 3 Max (ZC520TL) 3GB RAM / 32GB ROM Grijs

is mijn broer tevreden over sinds twee maanden.
Zelf de Motorola g5plus gekocht, maar 25% boven je budget, misschien dan de G5?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Je kan ook gaan voor een tweedehandse iPhone 5S.
Die krijgen dit jaar zelfs nog een update, en zijn voor de rest prima telefoons.

Die vind je zeker voor minder dan 200€ in een heel goede staat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1