Onenigheid tussen Latexspuiter en Stukadoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wij hebben onlangs een 20 jaar oude woning gekocht en deze volledig laten stuccen (sausklaar). We zijn wellicht wat nonchalant geweest maar hadden wel het idee dat dit goed gedaan was. Met de latex spuiter was afgesproken dat hij de laatste dingetjes weg zou schuren en vullen.

Stucadoor is klaar en de woning heeft een week kunnen drogen en vandaag was de latexspuiter aanwezig. Deze was zeer ontevreden over het stucwerk en noemde het prutswerk. hij was geenszins van plan met zijn werkzaamheden te beginnen en stelde zeker 3 dagen nodig te hebben voor herstel werkzaamheden.

Mijn vrouw heeft daarop een 2nd opinion gevraagd van een stucadoor in de buurt en deze kwam ook met de conclusie prutswerk en stelde dat alles opnieuw moest en dat hij in december wel tijd had of eventueel kamer voor kamer tussendoor en zwart kon doen om de kosten te drukken.

Lang verhaal kort:
Latexspuiter vind stucwerk klote en weigert te beginnen en gaat onverrichte zaken naar huis maar laat wel een rekening van 300 euro achter. (plus de verf die betaald is)

Wat kan ik nou het beste doen. ineens heb ik nu geen spuiter meer en volgende week maandag willen we erin. Morgen komt de Stukadoor terug hij staat achter zijn werk en wil het in orde maken, hij neemt een bevriende spuiter mee.

Vragen waar ik mee loop zijn bijvoorbeeld:
Wil de tweede stukadoor niet gewoon wat extra werk binnenharken?
is het die spuiter om die 300 euro te doen voor op en neer rijden?

Ik wil sowieso de stukadoor een kans geven het op te lossen dat recht heeft hij gewoon. Maar is het verstandig om eventueel met zijn spuiter in zee te gaan en het eindresultaat maar af te wachten? ik zie het ook niet zitten om met een kind van een jaar een stoffig huis in te gaan met niks op de wanden...

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Tja, stucadoor nr 1 zal misschien ook zeggen dat nr 2 werk wil binnen harken. In ieder geval nr 1 gelegenheid geven om eventueel herstellen. Indien hij het niet eens is met nr 2 is het misschien raadzaam een onafhankelijke deskundige (bouwpathaloog) in te schakelen. Eventueel via Eigen Huis... Kost wat, maar dan kan een deskundige de discussie aan met de stucadoor...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Weet niet hoever de spuiter moet rijden om de werkzaamheden ge moeten uitvoeren maar persoonlijk zou dat voor mij betekenen dat hij kwaliteit wil leveren en dat de basis dus niet goed genoeg is om dat ook daadwerkelijk te
Doen .
Zou met de spuiter overleggen dat de Stucadoor nu terug komt en hem vragen nogmaals te komen .

Eventueel hem hem een stucadoor mee laten nemen en hem een wand laten doen zodat je zelf kan zien wat het kwaliteits verschil is .

Ik zou niet akkoord gaan met een spuiter de je huidige stukadoor nu mee wil nemen .

Dan beter kamer voor kamer eerst de keuken en slaapkAmers dan de woonkamers etc .

Je laat het maar 1 keer doen tenslotte en jaren irriteren aan een muur die niet netjes is is voor mij geen optie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Kan de spuiter onderbouwen wat er aan mankeert? Is het zichtbaar (putjes, oneffenheden, etc)? Wat vind je er zelf van?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Fantasma7988 schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:32:
Weet niet hoever de spuiter moet rijden om de werkzaamheden ge moeten uitvoeren maar persoonlijk zou dat voor mij betekenen dat hij kwaliteit wil leveren en dat de basis dus niet goed genoeg is om dat ook daadwerkelijk te
Doen .
Zou met de spuiter overleggen dat de Stucadoor nu terug komt en hem vragen nogmaals te komen .

Eventueel hem hem een stucadoor mee laten nemen en hem een wand laten doen zodat je zelf kan zien wat het kwaliteits verschil is .

Ik zou niet akkoord gaan met een spuiter de je huidige stukadoor nu mee wil nemen .

Dan beter kamer voor kamer eerst de keuken en slaapkAmers dan de woonkamers etc .

Je laat het maar 1 keer doen tenslotte en jaren irriteren aan een muur die niet netjes is is voor mij geen optie
Dankjewel voor je reactie,

Ik ben net met een frisse blik nog even door het huis gegaan en naja het is inderdaad gewoon klote prutswerk.
Er zitten luchtbellen en gaten in het stucwerk en er zitten tjah geen druipers maar soort van lagen en dat je dan de randen ziet. De stukadoor komt morgen ochtend met een bevriende spuiter maar ik ga niet akkoord.

Ik denk ook niet dat hij dit in een dag kan oplossen want het is teveel.

Ik baal vooral ook van mijzelf want ik heb het gewoon niet goed genoeg bekeken van te voren. Maja geld terug krijgen zal wel een drama worden uiteraard en dat terwijl het eigenlijk gewoon opnieuw moet... :F

update:
Vanmorgen met de stukadoor alles nagelopen en gewezen op de defecten. Hij was het eens met de stelling dat het niet sausklaar is opgeleverd en dat een latexspuiter er zo niks mee kan.

Hij had zelf een spuiter gevraagd om het werk te beoordelen, deze wou duidelijk niet teveel oordelen maar het was wel duidelijk dat hij het ook niet zag zitten. Hij wou eventueel wel een stukje proberen... nouja dat zei mij wel genoeg.

De stukadoor gaf aan alles wel te kunnen schuren en dat het dan in orde zou zijn. Aangezien er ook gaten in het stucwerk zaten en het niet recht was zag ik daar geen heil in. uiteindelijk ging hij in op het voorstel om het materiaal te vergoeden en de rest terug te storten.

Dan schiet ik er alsnog wat bij in en bij de verhuizing is het niet klaar maja. Dat moeten we maar zien als een wijze les ofzo..

[ Voor 21% gewijzigd door pyrofielo op 19-09-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Dus hij heeft dan voor niets gewerkt ? Jij betaald alleen de bouwstoffen .
Vind ik wel netjes maar een goede stucadoor kan het met schuren en een laagje van een paar mm mooi vlak maken .

Heeft hij het wel voorgestreken ?

Zoals ik al zei dan maar kamer voor kamer en het netjes laten doen .

Waar staan de inmiddels bekende muren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:10
We hebben wat meer data nodig, kun je wat foto's uploaden? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
Nog even 'ardiplannen'?
Stucwerk wat niet nagelopen is met ardiplan is ook ellendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:13
[b]pyrofielo schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:12:
uiteindelijk ging hij in op het voorstel om het materiaal te vergoeden en de rest terug te storten.
Je hebt de stukadoor een voorstel gedaan en hij heeft dit geaccepteerd? Ik begrijp jij straks wel de materialen betaalt, maar dat de manuren volledig door hem gecrediteerd worden?

Omdat dit soort akkefietjes nog wel eens een langer staartje kunnen hebben dan je wilt, zou ik nog even checken of deze stukadoor aangesloten is bij de Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven (http://www.noa.nl/). Zij hebben een geschillencommissie waar je naar hartelust mag gaan klagen...

Trouwens wél alvast gefeliciteerd en veel plezier en geluk in je nieuwe woning!

• pyrofielo
  • Niet online
De stucadoor is niet aangesloten bij wat voor branche dan ook, ik had de geschillencommissie al gebeld hoe hier mee om te gaan. die heeft me doorverwezen naar consuwijzer en die hebben me wel de procedures uit kunnen leggen.

Voor de duidelijkheid, de stucadoor wou alleen schuren. bijwerken was geen sprake van. Toen ik bij hem opmerkte dat je gaten niet kan schuren haalde hij zijn schouders op. Toen zakte bij mij de moed een beetje in mijn schoenen..

Uiteindelijk ging hij inderdaad akkoord met alleen het betalen van de bouwstoffen. De verwachting is wel dat hij zich aan zijn woord houd en terugstort. Maja er gaat wel meer door mijn hoofd op dit moment...

In ieder geval zit er sowieso een staartje aan want op sommige plekken moet echt het stucwerk eraf.Hij heeft onder andere ook reveeldelen gestuct. Mogelijk valt niet alles meer recht te trekken..

Foto's komen wellicht nog. De andere (nieuwe) stucadoor is trouwens wel lid van NOA en de geschillencommissie.

Bij deze de foto's, het is niet allemaal goed te zien maar het geeft wel een idee. :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5KVXGinBBYNim6MQyhrXgFOb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HTkGUPbe2s4Dpee14hZdBR2L/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g2G4ol71lYt8PcRAFSxHqRr3/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CUqdJXVADGooE1VrZqnHrQum/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MtgEEI2Qb4TQCoXOquGmlBOA/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zVBOZfQ6yFsREfDOCsTNjQHv/thumb.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door pyrofielo op 20-09-2017 08:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01

Bestla

M/M -> V/F

Zo dan , zelfs ik doe het netter, en ik kan helemaal niet stuccen. Man wat een zooitje. :X

Succes met stucmeneer #2. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
Tering, ik heb zelf 1 keer gestucced en dat zag al minder erg uit dan dit. Hoe de hell kan deze persoon uberhaupt hiervan zijn inkomen verdienen. Niemand gaat hiermee akoord toch. Hoe ben je aan deze amateur gekomen, werkspot of via via?

Erg vervelende situatie voor je, want het zal misschien zelf nog meer tijd kosten dit te fixen dan het overnieuw doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:50
zoooo... dat is echt wel bedroevend slecht!

• pyrofielo
  • Niet online
aangezien stucmeneer 2 ook geen 2 weken tijd vrij heeft nu gaat het kamer voor kamer her en der aangepakt worden. De woonkamer gaat in 1 keer en pas in december :(

Om heel eerlijk te zijn en dit neem ik mijzelf heel erg kwalijk:
Als je een pas gestuct huis betreed met het idee dat het goed gedaan is en er niet met een scherp oog naar kijkt dan zie je het niet eens zomaar. Pas nadat wij er op zijn gewezen en goed zijn gaan kijken kregen we pas in de gaten hoe slecht het gedaan is.

Ik denk gewoon dat heel veel mensen er zo in staan en dat het zo gaat ofzo. Je denkt dat het goed is controleert het werk niet en het wordt gesausd en de meubels komen erin en het valt niet meer op ofzo. Deze man heeft bij mijn ouders alles gestuct en dat zag er prima uit. Dat was echter niet glad maar gespackt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildcardxxl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 13:03
latexmeneer heeft in ieder geval gelijk, dit is het meest beroerde stucwerk wat ik ooit gezien heb. Was het een beun? Anders zou ik het bedrijf van stucmeneer rap iemand anders laten sturen.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 23:14
pyrofielo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:10:
Als je een pas gestuct huis betreed met het idee dat het goed gedaan is en er niet met een scherp oog naar kijkt dan zie je het niet eens zomaar. Pas nadat wij er op zijn gewezen en goed zijn gaan kijken kregen we pas in de gaten hoe slecht het gedaan is.
Dat is enorm balen, ik hoop dat je er verder wel goed uit komt in combinatie met de verhuizing. Zelf heb ik ook eens de kritische kijk achterwege gelaten en daar heb ik ook lang last van gehad. Gelukkig ging het toen alleen om een nieuwe achterdeur en niet zoiets groots als stucwerk, echter nog steeds enorm vervelend. Niets aan te doen, hopelijk pakt het allemaal nog goed voor je uit en is dit in ieder geval een wijze les die iedereen wel eens meemaakt in zijn/haar leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

pyrofielo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:10:
Ach, het gebeurd iedereen wel met iets dergelijks. Gewoon een wijze les om er volgende keer meer aandacht aan te geven. Denk dat met een nieuw huis je ook wel een hoop andere dingen aan je hoofd hebt, in het geheel valt het dan minder op of je wordt er gewoon blind voor ;)
Andersom gebeurd het ook, wat er uit ziet als prutswerk (in mijn ogen) is achteraf niets van terug te zien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• pyrofielo
  • Niet online
inderdaad een wijze dure les..

Volgende ondernemer wordt iig gecontroleerd op lidmaatschap branche organisatie en geschillencommissie. En de bouwlamp gaat erop als het klaar is :)

Belangrijkste voor ons is nu dat het uiteindelijk wel goed gedaan wordt. In eerste instantie verhuizen we naar een huis met gips muren en we slapen op zolder. Onze 1-jarige dochter krijgt de kamer daar en wij slapen op de overloop ernaast. Hopelijk hoeven we niet te lang te wachten tot de slaapkamers opgeknapt zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
toch even een update:

Meeste geld terug gehad van de Beun en ondertussen is de eerste verdieping en de hal boven/beneden opnieuw gedaan. Deze keer wel goed.

Muren en plafonds worden vandaag gespoten dan kunnen we vanaf morgen de slaapkamers in gaan richten.

De woonkamer kan pas eind december dus wij krijgen sowieso een witte kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Fijn dat het opgelost is zeg! Dit soort dingen kun je echt ziek van worden, zeker door alle gewone stress die je toch al bij een verbouwing ervaart. En inderdaad, het stukwerk is niet goed: zeker die derde foto spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ondanks alles toch veel plezier in de nieuwe woning gewenst !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 00:53
Toch fijn dat de beunhaas zich aan zn woord heeft gehouden en geld terug heeft gestort. Ik denk dat ie een en
ander ook zonder BTW-bonnetje heeft gedaan..

De spuiter verdient trouwens ook een compliment in deze. Die had net zo makkelijk gewoon de klus kunnen aannemen en zn geld kunnen innen onder het mom van ik heb precies gedaan wat jij vroeg'. Had jij dubbele kosten gehad en een lelijke muur. Die is zn geld dus dubbel en dwars waard geweest.

[ Voor 49% gewijzigd door koektrommeltje op 06-10-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ja daarom zei ik toen ook dat de spuiter goede kwaliteit wil leveren en dus een vakman is .
Dan maar iets langer klussen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Goeiendag wat een prutswerk :S Ik als hobbyklusser kan dat al 10x beter...

Het kan wel hersteld worden door met een rij er langs te gaan, uitstekende delen weg te bikken/schuren, en dan wellicht met Knauf fix en finish, of multistuc blokkenwand spul gladstrijken/sponsen etc. Dat spul is van 0 to 5mm.

Zo heb ik het zelf bij een hele grove muur met enorme dikte verschillen gedaan, eerst roodband voor het grove opvulwerk, en later (week, vanwege drogen en krimp) een dun laagje blokkenwandstuc voor het afwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 07-10-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:52

Part

Helemaal niets.....

Nu maar hopen dat hij wel (de juiste) voorstrijk heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
Dat is wel absurd zuur zoiets, zeker omdat je in tijdsnood zit.
De vraag is echter, je hebt hem betaald voor zijn grondstoffen ( met marge waarschijnlijk )
Maar er moet een deel er af, op nieuw enzovoorts, wie gaat dat betalen ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Patientzero schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:57:
Dat is wel absurd zuur zoiets, zeker omdat je in tijdsnood zit.
De vraag is echter, je hebt hem betaald voor zijn grondstoffen ( met marge waarschijnlijk )
Maar er moet een deel er af, op nieuw enzovoorts, wie gaat dat betalen ?!
Ja wel wat marge inderdaad..

Daar zijn we nog wel over in discussie maar met het geld wat we terug hebben betalen we nu de nieuwe stukadoor. Die ondertussen de eerste verdieping echt wel glad heeft opgeleverd.

En tjah, het geld wat we nu tekortkomen dat zien we maar als duur leergeld het is niet anders. Eind december wordt de woonkamer gedaan. Ik denk dat we dan maar 2 weken een huisje boeken.
Doordat we leven uit dozen en het een constante zooi is in huis ben ik persoonlijk echt helemaal aan het eind van mijn latijn en ontzettend prikkelbaar.

Hopelijk komt het wat tot rust nu allemaal en gaan we eind december vakantie vieren in een klein goedkoop bungalowtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:37
1 week laten drogen? stuc werk minstens 4 weken voordat t sausklaar is...

edit: foto's bekeken, dat was geen stucadoor die heeft gewoon wat gips tegen de muur gekwakt :(

[ Voor 40% gewijzigd door Reloader op 09-10-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:28

Stoffel

Engineering the impossible

Ik vraag me inderdaad af of die beun ook wel eens klanten heeft die wel betalen. Van mij had hij in ieder geval geen cent gekregen, ook niet voor materiaal. Het kost nog meer om zijn fouten te herstellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
Dure les inderdaad, daarom nooit vooraf betalen.. die les heb ik zelf helaas ook geleerd.
Mijn aannemer ging failliet ( 2009 ) gelukkig betaalde ik in schijven, maar de tijd en frustratie is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Reloader schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:39:
1 week laten drogen? stuc werk minstens 4 weken voordat t sausklaar is...

edit: foto's bekeken, dat was geen stucadoor die heeft gewoon wat gips tegen de muur gekwakt :(
Hangt enorm van de dikte af. Op een metalstudwandje stucen is met wat knap weer met een week droog. Bouwdroger er in (niet een van 3,7kw vol gas vol op een muur nee) en het gaat nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:37
GoldenSample schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Hangt enorm van de dikte af. Op een metalstudwandje stucen is met wat knap weer met een week droog. Bouwdroger er in (niet een van 3,7kw vol gas vol op een muur nee) en het gaat nog sneller.
true, ik ben echt tegenstander van (te?) snel laten drogen van stucwerk. maar inderdaad met metalstud kun je nog wel wat hebben maar op elke harde bouwvorm heb je echt meer nodig.

sowieso op de foto's van TS maakt het niet zo veel uit want dat was natuurlijk sowieso al en pannenkoeken stucadoor :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:29
Allemachtig, en ik dacht dat de stucadoor het bij mij thuis verkloot had.
Daar heb ik zelf met een hoop schuurwerk nog wat moois van kunnen maken en een andere stucadoor heeft andere delen netjes kunnen maken (zaten veel zompen in, ja, al voordat ik aan het schuren was geslagen).

Maar fijn dat het ondertussen opgelost wordt, en je toch een deel van je geld hebt teruggekregen/gaat krijgen.

Mijn tip, laat het gewoon van je afglijden, er is nu ene professional bezig in je huis, alles komt inorde nu, het duurt alleen wat langer.

[ Voor 31% gewijzigd door Wannial op 25-10-2017 15:30 ]

Pagina: 1