Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

Topicstarter
Mijn vraag
...ik heb een samsung UE60ks6000 en een Yamaha RX-V367 receiver
ik wil het geluid van de tv op mijn receiver ontvangen echter krijg ik dit niet voor elkaar

ik heb een HDMI 1.4 kabel aangesloten tussen de Tv port HDMI3(ARC) en de receiver HDMI out.
volgens de handleiding van yamaha moet deze idd op de hdmi out voor de arc optie

wat ik al geprobeert heb
- via hdmi1 ,2 ,3 of 4
- hdmi out en geluid op av2 en op av4
- tv geluid omgezet naar optical ( lijkt me niet correct daar optical niet hdmi is )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 12:55
Heb het zelfde probleem met mijn Samsung TV en mijn HK AVR 370 receiver, heeft tot voor kort altijd goed gewerkt maar na het plaatsen van een CI+ module voor ZIggo tv niet meer, van alles geprobeerd maar zonder succes, nu dus maar een optische kabel er tussen :-(

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:41
Heb je op beide apparaten ARC (Anynet bij Samsung) ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50
Dat lijkt bij veel TVs een probleem. Ik had dat zowel bij een buggy Philips Tv en ook bij een Panasonic.
Ik gebruik nu ook een optische TOS link kabel. Die vind je voor 10-15€, en nu werkt dat perfect en stabiel.
Als je ARC via HDMI wil gebruiken, dan moet je op de TV natuurlijk optisch uit zetten. Ik heb dat af en toe kunnen doen werken, maar het liep vaak fout als je van bron wisselt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
wappiewappie schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:41:
Heb je op beide apparaten ARC (Anynet bij Samsung) ingeschakeld?
Anynet is CEC. Ook HDMI, maar net effe iets anders.
Maar wat zegt de handleiding van de TV voor activering van ARC?? En uiteraard, is je software up to date?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de Software is up to date
het is geverifieerd dat op de yamaha receiver de hdmi out aansluiting ARC actief is
het is geverifieerd dat op de samsung tv de hdmi3 aansluiting ARC actief is.

de aansluitingen op de yamaha receiver zijn getest en werkend bevonden met andere tv alsook een external decoder ( daar wil ik juist vanaf nu vandaar de vraag )

opvallend is dat het aansluiten via tulpsteker ook niet werkt
dus ik twijfel of een toslinkfiber nu wel zou gaan werken.

anderzijds als je meerdere aansluitingen op je tv hebt die nu 9mnd oud is dan moeten ze ook allemaal gewoon werken ben ik van mening. zou ik nu bijv een toslink gebruiken en bijwijze van over een half jaar een apparaat met hdmi heb ik t zelfde probleem dus beter nu in 1 keer goed oplossen dan iedere keer dezelfde ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:41
kroegtijger schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:39:
[...]

Anynet is CEC. Ook HDMI, maar net effe iets anders.
Maar wat zegt de handleiding van de TV voor activering van ARC?? En uiteraard, is je software up to date?
Heb je gelijk in, maar zonder CEC heb je ook geen ARC. Bij mijn Samsung tv kun je ARC in ieder geval niet apart in- of uitschakelen.

@swapevent:
Heb je niet ergens anders in het tv menu ingesteld dat het geluidsignaal naar de interne speakers gestuurd moet worden?
Dit zal ongetwijfeld al goed ingesteld staan, maar toch voor de zekerheid: http://faq.yamaha.com/us/...-v373_black_u/10254/7090/

Wordt de receiver overigens wel ingeschakeld op het moment dat je de tv aan zet? (De instelling daarvoor staat in het menu in bovengenoemde link volgens mij onder 'Scene')

[ Voor 23% gewijzigd door wappiewappie op 19-09-2017 20:37 ]

Topicstarter
ik heb de yamaha RX-V367 niet zoals in je link genomed de V373

middels deze link kan je zien dat arc mogelijk moet zijn:
http://hometheatergears.com/yamaha/yamaha-rx-v367-review/

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het wel/niet werken van ARC is een beetje zoals een loterij; in sommige gevallen werkt het wel en andere niet. De implementatie van de ARC-standaard wordt door elke fabrikant op zijn eigen manier gedaan. Je weet dus van te voren niet precies hoe het op jouw apparaat ondersteund wordt. En als je dan apparatuur van verschillende merken gaat combineren, is het een kwestie van afwachten.

Topicstarter
heb nu nu alsnog maar via een toslink kabel opgelost.
volgens de ene webside zou mijn receiver het moeten kunnen volgens de andere niet.
aangezien de receiver al wat jaartjes oud is is het lastig terugzoeken maar via de toslink werkt het
Pagina: 1