Hallo beste tweakers,
Ik wil graag mijn eerste eigen systeem samenstellen en kan nog wel wat advies/tips gebruiken aangaande de gekozen componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Grafisch design (Photoshop,AE e.d.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1100€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn SSD: Samsung 850 EVO 500 GB (SSD) in nieuwstaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met een budget van -/+ 1100 € bouw je natuurlijk geen UFO, maar ik hoop met dit systeem enkele jaren vooruit te kunnen. De keuze van componenten is ook gericht op uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst (gpu b.v.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eerder slechte ervaringen met AMD gehad en heb dus een "emontionele" voorkeur voor Intel. Nu begrijp ik dat AMD met de Ryzen weer een geduchte concurrent is voor Intel en met mijn budget systeem is een Ryzen cpu ook zeker een optie. Vooralsnog heb ik een systeem samengesteld met een Intel cpu.
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals je ziet zit ik boven mijn budget. Graag hoor ik waar ik eventueel nog op kan bezuiningen zonder veel aan kwaliteit/wensen in te boeten. Ik neig zelf naar het downgraden van mijn gfu (1060 6gb > 1060 3gb) of een budgetvriendelijker mobo (MSI Z270 Gaming PRO Carbon naar MSI Z270 KRAIT GAMING). Is mijn voeding misschien teveel van het goede?
Alvast dank voor eventuele reacties!
Ik wil graag mijn eerste eigen systeem samenstellen en kan nog wel wat advies/tips gebruiken aangaande de gekozen componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Grafisch design (Photoshop,AE e.d.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1100€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn SSD: Samsung 850 EVO 500 GB (SSD) in nieuwstaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met een budget van -/+ 1100 € bouw je natuurlijk geen UFO, maar ik hoop met dit systeem enkele jaren vooruit te kunnen. De keuze van componenten is ook gericht op uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst (gpu b.v.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eerder slechte ervaringen met AMD gehad en heb dus een "emontionele" voorkeur voor Intel. Nu begrijp ik dat AMD met de Ryzen weer een geduchte concurrent is voor Intel en met mijn budget systeem is een Ryzen cpu ook zeker een optie. Vooralsnog heb ik een systeem samengesteld met een Intel cpu.
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals je ziet zit ik boven mijn budget. Graag hoor ik waar ik eventueel nog op kan bezuiningen zonder veel aan kwaliteit/wensen in te boeten. Ik neig zelf naar het downgraden van mijn gfu (1060 6gb > 1060 3gb) of een budgetvriendelijker mobo (MSI Z270 Gaming PRO Carbon naar MSI Z270 KRAIT GAMING). Is mijn voeding misschien teveel van het goede?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 321,95 | € 321,95 |
1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 162,95 | € 162,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 296,90 | € 296,90 |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,50 | € 48,50 |
1 | Corsair Carbide Clear 400C Zwart | € 92,42 | € 92,42 |
1 | be quiet! Pure Rock | € 31,- | € 31,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 144,95 | € 144,95 |
1 | Corsair RM650x Zwart | € 96,95 | € 96,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.195,62 |
Alvast dank voor eventuele reacties!