Toon posts:

G400 16mb of Viper770??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeempje:

Celeron 300A @ 464
128 MB ram
Terminator Beast (Savage3d)
Hercules Stingray 2 (Voodoo2)

Nu is mij Terminator Beast dood, en ik wou een nieuw kaartje kopen. Welke zou ik doen? Viper770 of G400 Single-Head 16 mb?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zou zelf voor de G400 16mb gaan. De G400 geeft veel mooier beeld vanwege de bump-mapping. Enigste voordeel aan de TNT2 is dat tie sneller is als de G400. Maarja,bij een videokaart gaat het om de beeldkwaliteit :)

(je systeem trekt ze allebei)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou de Viper770 nemen. Deze is niet alleen sneller maar ondersteunt ook veel beter opengl. De performance van die Matrox is zeker met opengl zeer slecht te nemen :( Inderdaad ziet de matrox er dankzij de Bump Mapping er beter uit, maar het is maar waar je voor kiest. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat je met een nieuwe videokaart je systeem een flinke boost geeft. Dit doe je met de Viper770. Kun je tevens lekker overclocken. Deze kaart ziet er trouwens veel beter uit dan de Savage 3D en de voodoo kaarten. 16MB is tegenwoordig ook niet veel als je mooiere textures op je scherm wilt krijgen. Bump Mapping vertraagt in dit geval je Matrox behoorlijk. Ga voor die Viper770 en je zult zien dat je een goede keuze hebt gemaakt :) :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Simpel:

Je moet zelf nagaan wat voor jou het belangrijkste is.

1. Wil je vooral spelletjes spelen. Kies dan voor een TNT2 kaart. De drivers zijn veelal beter/verder ontwikkeld voor DirectX dan de G400 drivers. De TNT2 kaart is er ook een fractie sneller in.

2. Wil je vooral beeldkwaliteit. Kies dan de G400. D'r is geen enkele videokaart die zo'n goede signaal afgeeft aan de monitor, met als gevolg dat het beeld dat je krijgt scherper, strakker, beter is.

Eh.. OpenGL .. Is misschien iets langzamer als de TNT2 bij lagere resoluties voor games. Maar aangezien je de lage resoluties alleen nodig hebt bij games ben je al toegewezen op Windows 98. En voor Windows 98 bestaan turboGL drivers die weer sneller zijn dan de TNT2. OpenGL werkt tenminste wel goed onder NT. De TNT2 kaarten hebben nogal problemen met "echte" CAD paketten.

Ergo.. Spellen -> TNT2, Grafisch -> G400.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Dat bedoelde ik ook ;)

Snelle performance in 3D Games-> Viper
Mooie beeldkwaliteit maar (stuk!)minder snel->Matrox

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Is max 10% verschil een stuk langzamer ???

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Meer dan 10% ..... Ik vind de g400 in q3 zwaar tegenvallen qua snelheid. Wel heeeel mooi beeld maar daar koop je niks voor. ik zou voor de 770 ultra gaan en die kun je ook lekker klokken.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je kan het ook zo bekijken de viper770 geeft meer performance zodat je de beeldkwaliteit ook hoger kan zetten (hogere res, 32 bit, rtexture quality). ik zie nu dat het om g400 gaat die is ongeveer even snel hoor. ik zou dan degene nemen die het goedkoopst is. opengl is inderdaad kut bij g400

Verwijderd

En de V770 heeft 2x zoveel geheugen!!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aangezien de Viper 770 32 mb intern geheugen heeft, zou ik daar voor gaan. Binnenkort zullen spellen toch een videokaart van 32 mb vereisen en dan zeg je: shit had ik die viper maar gekocht.....

Ik kreeg laatst trouwens te horen dat de TNT2 geen goede ondersteuning heeft, en dat het geen 3d kaart is. Daarvoor zou je perse een voodoo moeten hebben (dat zei men dus in een computerzaak, vraag me af wat voor leken het zijn: ieder spel of proggie draait op mijn TNT2).....dikke onzin dus :)

Verwijderd

Hoi en zo

Ik heb zelf de Viper V770Ultra, zeer goed kaartje, heeft alleen geen extra opties poortjes (tv-uit en zo), niet dat ik die vroeger gebruikte ofzo. Hiervoor had ik de ASUS 16mb, daar was ik al heel tevreden over, maar sinds ik de Viper heb, ben ik nog tevredener, veel mooiere beeldkwaliteit en dat voor maar Fl. 379,-, in Kerkrade bij Barlage, www.barlage.nl

Dus ik zou zeggen haal je de Viper V770Ultra, ik heb goede ervaringen ermee.

Greetz
S

Verwijderd

Als ik jou was zou ik die G400 uit je hoofd zetten. Weinig of geen snelheidswinst t.o.v andere kaarten en bovendien heeft hij de neiging te crashen. Mijn oude celeron 366 @ alle hogere varianten, 64 Mb op abit mb, liep voortdurend vast op m'n G400 16. Het schijnt dat maxtor nogal, en zeker in het begin, problemen heeft gehad om z'n kaartjes goed te laten functioneren. Viper lijkt mij dus een betere keus.

MAx :-)

Verwijderd

er vanuitgaande dat die tnt2 dan ook 16 mb is, zou ik voor de matrox gaan. de drivers van de matrox zijn sinds het uitbrengen van de kaart een stuk volwassener geworden, een paar dagen geleden zijn er weer een paar bij gekomen, en ze zijn uitstekend. even voor de duidelijkheid: een G400 MAX trekt een TNT2U er in alle resoluties uit in OpenGL, ook zonder TurboGL. je betaalt iets meer, maar je krijgt er wel megamooi beeld voor terug, en de performance is ook perfect (met de nieuwste drivers) en Martox Kaartjes zijn nog steeds de meest stabiele kaarten, zoals ze altijd al geweest zijn trouwens.

Robin Shrine: Bump Mapping vreet niet veel frames, alleen als het op alles in het hele beeld gebruikt wordt, maar het wordt meestal alleen gebruikt om dingen zoals kabbelend water of deuken in metaal ofzo te accentueren, en voor die effecten heb je echt wel wat over als je ze gezien hebt! Serieus, de matrox g400(en komende 450 en 800) zijn de enige die het supporten, en het is echt de moeite waard omdat de meeste nieuwe spellen er support van hebben...

smokey: OpenGL is nu al beter als de nVidia Opengl... nVidia probeert gewoon zoveel mogelijk frames te halen in de laatste spellen (zoals q3) terwijl Matrox ondertussen TurboGL in elkaar zet (tijdelijke minidriver net zoals bij Voodoo2) en terwijl iedereen die minidriver gebruikt en er helemaal happy mee is is matrox bezig met een volledige ICD... en dan kan je wel zeggen nVidia heeft dat al jaren, maar vraag dan niet wat voor kwaliteit...

de g400 is ook flink over te clocken trouwens, een gewone g400 kan meestal zelfs van 125/150 naar 150/200, en dat is even veel als een g400MAX op standaardsnelheid.
een 770 kun je niet naar een 770U speed krikken, dus das weer een plus.

conclusie:
als het ff kan 32Mb, en als je het geld ervoor hebt een g400 ipv een 770, geloof me, je zult er veel plezier van hebben.

Verwijderd

Jongens, ge me aub niet verwarren met die dokus hierboven. Dit is de tweede die ik vandaag moet afkraken, zucht. Maxtor maakt geen videokaarten. Tenzij jij de enige bent met een videokaart met 40 gig geheugen.
Trouwens. wat voor een monitor gebruik je? Als het een 15 inch is dan zal die matrox zeker voldoen omdat je de hogere resoluties dan waarschijnlijk toch niet gebruikt. Ga je veel spellen spelen dan is de nieuwe viper misschien ook de moeite waard om te overwegen. Wat kost i ongeveer? 400 piek?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Dus echt voor de 770 gaan he.
1. Hij is sneller
2. Stukkie goedkoper (ik heb hem pas gekocht voor 260 piek)
3. 2 * zoveel RAM

Die bumpmapping vind ik op dit moment nog niet interessant, nog geen enkel spel dat het ondersteunt namelijk (volgens mij)...

Verwijderd

Topicstarter
ff wat onduidelijkheden uit de weg ruimen:

Viper770 32mb 275,00 piek
G400 Single-Head 16mb 292,60 piek

Denk dat ik V770 koop, maar ben er nog niet uit. De een zegt dat V770 sneller is en de ander zegt dat G400 sneller is.
Pagina: 1