Vloerverwarming 433 MHz aan te sturen met bv Domoticz?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Hallo allemaal,

In ons nieuwe huis is vloerverwarming geïnstalleerd. Ik heb verschillende zones:
1) Woonkamer
2) Douche
3) Slaapkamer 1
4) Slaapkamer 2
5) Studeerkamer

Op dit moment zit in elke ruimte een draadloze (433 MHz) thermostaat. Hier kun je niets anders mee dan hoger/lager zetten van de temperatuur. Het liefst zou ik eea aansturen met een stukje domotica, bijvoorbeeld Domoticz (Klikaanklikuit ICS2000 zou helemaal mooi zijn want die heb ik al, maar dat zal wel een utopie zijn :+ ).

Heeft iemand hier ervaring mee, weet iemand überhaupt of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:27
ja dit kan, RFXcom ondersteunt heel veel. (dit kan je aan je domoticz hangen)

kijk even op de site van RFXcom of you apparaten ondersteunt worden. klikaanklikuit sowieso.

http://www.rfxcom.com

Lijst vanaf pagina 3:
http://www.rfxcom.com/Web...ads/RFXtrx_User_Guide.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Speedfightserv op 18-09-2017 14:18 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:52

pmeter

Poes!

Voor een belangrijk ding als verwarming zou ik niet voor een systeem zonder terugkoppeling gaan. "Er is geen terugkoppeling of bijvoorbeeld een apparaat al aan of uit staat. Dit had wel een mooie toevoeging geweest in het product, maar daar is de prijs dan ook naar." Bij een lamp kun je zien of het aanzetten gelukt is. Bij vloerverwarming is dat een stuk lastiger. Verder heb ik persoonlijk slechte ervaring met KAKU. Twee verschillende sets reageerden soms wel en soms niet. Dan heb je soms geen verwarming, terwijl je telefoon die wel heeft aangezet.

[ Voor 29% gewijzigd door pmeter op 18-09-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
pmeter schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:26:
Voor een belangrijk ding als verwarming zou ik niet voor een systeem zonder terugkoppeling gaan.
Ik had ook liever een systeem met terugkoppeling gehad, maar ja, dit zit er al in :) Om nou alle regelaars te gaan vervangen naar 868 MHz is ook zo'n kostbare zaak :)

Ik zie helaas de fabrikant van mijn vloerverwarmingsunits (Watts Industries) nog niet tussen de merken staan die ondersteund worden door RFXcom. Houdt dat in dat in het eigenlijk wel kan vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02
Wat je kunt proberen is 1 van de units naar rfxcom te sturen en hun vragen of zij het protocol kunnen herkennen en verwerken in de rfxcom, kost je alleen verzendkosten heen, zij retourneren hem.
Heb ik met een pir en melder ook gedaan, werd herkend echter zou een aparte firmware worden zonder dat ik zou kunnen updaten. Is imho de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Dat is an sich wel een goeie tip, alleen moet ik dan mijn installatie uit elkaar slopen. En dat zie ik nog even niet zitten :).
Ik zal me eerst eens verder verdiepen in de handleiding, en ik zal eens proberen ergens een domoticz systeempje te lenen. Misschien valt het mee en wordt het toch wel herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Hier ooit nog wat uit gekomen? Mijn installateur stelt ook een watts systeem voor. Zijn er alternatieven die zonder problemen wel met domoticz samenwerken? (Z-wave?)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klsnijder
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-05 17:01
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Heb hier nu een Watts installatie, ook op 433 mhz.
Is het gelukt via RFXcom of mogelijk via een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chatjozef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Iemand hier nog iets op gevonden?

Wil namelijk de verwarming bij mijn ouders versimpelen. Maar het huidige watts systeem voldoet niet.
Pagina: 1