hdmi kabel voor 4k tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolyguy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Hey,

Ik heb overlangs een nieuwe 4k televisie(pricewatch: Samsung UE43KU6000W Zwart ) gekocht en nu wou ik eens weten of het mogelijk was om bepaalde content zoals series en films (of zelfs fifa) te kunnen afspelen via mijn laptop (dell xps 15). Ik heb namelijk al gelezen dat deze over een hdmi 1.4 beschikt. Nu wou ik dus weten of het mogelijk is om hier gewoon een hdmi 2.0 op aan te sluiten zonder hiervoor een extern bakje van 100-400 euro te moeten kopen.

Mvg

[ Voor 37% gewijzigd door lolyguy op 18-09-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het signaal kan prima door normale of high speed hdmi kabels, maar je zult nooit meer te zien krijgen dan wat je hdmi 1.4 aansluiting kan doorvoeren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Een HDMI 2.0 kabel bestaat sowieso niet, dus een action kabel is afdoende. Daarnaast is er geen film (op een enkeling na) geschoten in een format wat HDMI 1.4 niet aankan, dus schaf vooral geen dure kastjes aan maar gewoon simpelweg een action kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolyguy
ga ik dan verschil hebben tussen deze 2 kabels ? aangezien er toch er toch een verschil van prijs opzit.

https://www.allekabels.be...igh-speed-aanbieding.html

https://www.allekabels.be...-speed-professioneel.html

alvast bedankt voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nope, het zijn beide high speed kabels dus ze zijn qua signaaldoorvoer identiek. Hierbij ga ik er vanuit dat beide kabels ook daadwerkelijk high speed kabels zijn zoals geadverteerd. Het enige verschil is dat de 'professionele' kabel waarschijnlijk een betere bouwkwaliteit heeft, hij zal dus fysiek minder snel kapot gaan. Kortom vooral niet de dure kabel kopen...

Met een HDMI 1.4 poort ben je wel gelimiteerd tot een 4K resolutie @ 30Hz op je tv.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 18-09-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
stin00 schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:38:
Nope, het zijn beide high speed kabels dus ze zijn qua signaaldoorvoer identiek. Hierbij ga ik er vanuit dat beide kabels ook daadwerkelijk high speed kabels zijn zoals geadverteerd. Het enige verschil is dat de 'professionele' kabel waarschijnlijk een betere bouwkwaliteit heeft, hij zal dus fysiek minder snel kapot gaan. Kortom vooral niet de dure kabel kopen...

Met een HDMI 1.4 poort ben je wel gelimiteerd tot een 4K resolutie @ 30Hz op je tv.
Dan ben je dus gelimiteerd tot eigenlijk 99,9% van het aanbod? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Het voornaamste verschil tussen de duurdere en de goedkopere kabels is het materiaal en de kwaliteit van het product, maar niet de functionaliteit. Denk dus bijvoorbeeld aan hoe goed een kabel is afgeschermd, of connectors degelijk in elkaar zitten, solderingen etc. In bijna alle gevallen geldt dat je de boel 1x aansluit en er daarna nooit meer aankomt; als het dan werkt is het goed. Ben je dagelijks met die rommel aan het stoeien, dan zijn wat degelijkere kabels wel prettig (maar ook dat hoeft geen kapitalen te kosten)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Malt007 schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:55:
[...]

Dan ben je dus gelimiteerd tot eigenlijk 99,9% van het aanbod? :)
Nog wel, maar ik zie in hoog tempo de boel al naar 60Hz worden getild. Het gaat erg snel ermee momenteel. Op diverse satellieten heb je al test-kanalen op UHD en een aantal zenders van onder mee Sky Sports is ook al in UHD te verkrijgen voor de consumentenmarkt. Ook in de hardware zie je steeds meer 60Hz-geschikte producten voorbij komen voor aantrekkelijkere prijzen. Mocht je dus een grote investering moeten doen, dan zou ik wel voor 60Hz voorbereid zijn zorgen, maar om nu daar speciaal hardware voor te gaan aanschaffen is misschien wel erg optimistisch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolyguy
Oké bedankt iedereen :)
Pagina: 1