Hallo allemaal,
Mijn huidig systeem begint kuren te vertonen.
Niet zo vreemd aangezien deze hoog bejaard is.
Specs huidige systeem:
Moederbord: Asus pk5 moederbord
Processor: Intel core2 duo E6750
Videokaart: MSI N560GTX met 1024 MB GDDR5
Geheugen: 4 GB geheugen 2 strips PC2-5300 ddr2 SD-ram van 2 GB
SSD: Samsung SSD 840 EVO 250 GB
HD: WD hd van 500 GB
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik graag een tijd vooruit kunnen. Ik ben een casual gamer, maar ook gebruik ik het systeem voor office en wil ik mogelijk in de toekomst video bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van maximaal 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel gebruik ik in mijn huidige systeem een Samsung SSD 840 EVO 250 GB.
Deze werkt op halve kracht, maar volgens mij is deze prima geschikt voor het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderstaande lijst heb ik zorgvuldig samengesteld zodat ik weer een tijd mee kan komen.
Ik heb een afweging moeten maken vanwege mijn budget, maar ik denk dat ik een goede mix heb gemaakt tussen de verschillende onderdelen.
De twijfel was tussen Intel Core i5-7600K Boxed en AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler.
Gezien de extra cores ben ik met AMD meer toekomst zeker denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vanwege het grote aanbod van onderdelen, heb ik gebruik gemaakt van de best buy guide.
Ik zit niet aan een merk vast, maar voor de videokaart denk ik dat MSI een goede keuze is gezien de reviews.
Ik twijfelde tussen deze twee kaarten aangezien een 1070 te duur is voor mijn systeem.
Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
Graag wilde ik de Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) maar deze is slecht leverbaar of flink duurder.
Ik denk dat de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC een goed alternatief is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag gebruik ik wel minimaal een midi tower vanwege de interne ruimte.
Ook zou het wenselijk zijn als er niet teveel geluidsproductie is.
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik mij nog weinig mee bezig gehouden, maar ik houd wel graag de optie open.
Met dit in het achterhoofd heb ik gekozen voor de AMD Ryzen 5 1600X Boxed in combinatie met de Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Mijn vraag aan jullie is of ik een goede balans heb tussen de onderdelen zodat ik een tijdje met dit systeem vooruit kan.
Dank jullie wel!
Mijn huidig systeem begint kuren te vertonen.
Niet zo vreemd aangezien deze hoog bejaard is.
Specs huidige systeem:
Moederbord: Asus pk5 moederbord
Processor: Intel core2 duo E6750
Videokaart: MSI N560GTX met 1024 MB GDDR5
Geheugen: 4 GB geheugen 2 strips PC2-5300 ddr2 SD-ram van 2 GB
SSD: Samsung SSD 840 EVO 250 GB
HD: WD hd van 500 GB
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik graag een tijd vooruit kunnen. Ik ben een casual gamer, maar ook gebruik ik het systeem voor office en wil ik mogelijk in de toekomst video bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van maximaal 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel gebruik ik in mijn huidige systeem een Samsung SSD 840 EVO 250 GB.
Deze werkt op halve kracht, maar volgens mij is deze prima geschikt voor het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderstaande lijst heb ik zorgvuldig samengesteld zodat ik weer een tijd mee kan komen.
Ik heb een afweging moeten maken vanwege mijn budget, maar ik denk dat ik een goede mix heb gemaakt tussen de verschillende onderdelen.
De twijfel was tussen Intel Core i5-7600K Boxed en AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler.
Gezien de extra cores ben ik met AMD meer toekomst zeker denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vanwege het grote aanbod van onderdelen, heb ik gebruik gemaakt van de best buy guide.
Ik zit niet aan een merk vast, maar voor de videokaart denk ik dat MSI een goede keuze is gezien de reviews.
Ik twijfelde tussen deze twee kaarten aangezien een 1070 te duur is voor mijn systeem.
Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
Graag wilde ik de Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) maar deze is slecht leverbaar of flink duurder.
Ik denk dat de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC een goed alternatief is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag gebruik ik wel minimaal een midi tower vanwege de interne ruimte.
Ook zou het wenselijk zijn als er niet teveel geluidsproductie is.
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik mij nog weinig mee bezig gehouden, maar ik houd wel graag de optie open.
Met dit in het achterhoofd heb ik gekozen voor de AMD Ryzen 5 1600X Boxed in combinatie met de Scythe Mugen 5 PCGH Edition
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 221,45 | € 221,45 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 328,45 | € 328,45 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 16,- | € 16,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.097,68 | |
Mijn vraag aan jullie is of ik een goede balans heb tussen de onderdelen zodat ik een tijdje met dit systeem vooruit kan.
Dank jullie wel!