Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC voor een Landschapontwerper/Grafisch vormgever en Gisspec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Adobe Cad Adobe Photoshop en andere 3d toepassingen zoals Qgis ArcGis en Google Earth met 3d functie. Ook worden er regelmatig twee gitaren aan de computer gekoppeld dus een beetje goed geluid is wel een pre.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

x

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

x

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

x

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

x

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Goede feedback op onderstaand systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,72€ 38,72
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 9,95€ 9,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 276,95€ 276,95
1Seasonic G-series 450 watt€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,50€ 144,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 991,92

Verwijderd

Prima lijstje;)

Verwijderd

Topicstarter
thx, de ssd maar zo groot mogelijk gedaan voor dat budget want een 256gb kost ook al bijna 100 denk dat het verschil nihil zal zijn.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
is 32 GB direct aan te bevelen?

In hoeverre ga jij die echt gebruiken?

ik vindt 300 euro voor een setje RAM echt belachelijk veel geld.
Het ram is echt op de top van de prijzen laatste tijd.

Zou je niet liever voor een ryzen 1700 of 1700x gaan en beginnen met 16 GB ram?
Waarbij jij nog kan update als je begint met 16 GB.
Ook is gekozen kast niet echt de kast der kasten.

pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
voor 10 euro meer heb je echt een mooie upgrade voor kast. Kabel management schijnt uit de reviews niet echt best te zijn , zelfde geldt voor stoffilter van de cooler master kast.

Verwijderd

Topicstarter
Ok gaan we aanpassen, die ryzen 1700 en 16gb ram is een optie al gaf me kennis aan dat die nu met 16gb al snel volliep. 2e gen core i7 en 16gb ram.

Bedankt voor je feedback

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 299,15€ 299,15
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Fractal Design Focus G Zwart€ 44,95€ 44,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 9,95€ 9,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 150,95€ 150,95
1Seasonic G-series 450 watt€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,50€ 144,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,35

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Ik weet dat er veel team AMD hierzo, maar is i7-7700k niet beter voor jouw geval?

[ Voor 8% gewijzigd door SirLct op 18-09-2017 14:23 ]

Life is too short to drive boring cars

Verwijderd

Topicstarter
Kan je net zo goed wachten op de nieuwe intel reeks die meteen een stuk duurder is

• dfbt
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:03:
Ok gaan we aanpassen, die ryzen 1700 en 16gb ram is een optie al gaf me kennis aan dat die nu met 16gb al snel volliep. 2e gen core i7 en 16gb ram.

Bedankt voor je feedback
Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal gebruikt aan applicaties.Wat jouw kennis doet moet dan vergelijkbaar zijn met wat jij gaat doen.
Ik heb zelf ook 16 GB RAM in mijn eigen kast zitten, en ben nog nooit ergens tegen aangelopen.
Zelf heb ik ook 3D tekeningen met CAD gemaakt en zitten renderen,(niet echt professioneel) maar echt boven de 12-13 kwam ik niet.
Vandaar dat ik nog niet ben verhoogd kwa ram.
Mocht dit voor jou wel het geval zijn en zie je dat je RAM uit de hand loopt zou ik zeker 16 GB erbij kopen.
gergs schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:46:
Ik weet dat er veel team AMD hierzo, maar is i7-7700k niet beter voor jouw geval?
Zoals OP aangaf, met ryzen 1700 is hij zeker wat meer future proof dan een 7700k .
En idd wachten op nieuwe processoren zou kunnen, maar gaan ook meer kosten waarschijnlijk (de nieuwe 8700k zal nog niet op 330 euro zitten)
plus dat de stock koelers van 1700 enorm goed uit test komen.
Waarbij je met een intel koelertje al gauw een idee heb dat je naast een vliegveld zit :)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Denk dat je eerst aan 16GB wel genoeg hebt, mocht je toch later meer nodig hebben kun je er altijd nog extra bijkopen.
Waar je wel op moet letten is dat je als je voor 16GB gaat; een 2 x 8GB ram kitje neemt zodat je nog 2 sloten overhoud voor eventueel nog eens 2 x 8GB in de toekomst.

In vino veritas, in aqua sanitas

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
dfbt schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:14:
Waarbij je met een intel koelertje al gauw een idee heb dat je naast een vliegveld zit :)
Hahah je hebt gelijk :P hij is idd niet stil...
Maar ik heb er geen problemen mee.
Tot nu toe is de intel heel vlot met photoshop e.d. die de single thread clockspeed toch erg waarderen.
En over future proof gesproken, ja niemand weet wat in de toekomst gaat gebeuren, maar met hoger overclock (natuurlijk met betere koeler/ waterkoeler) denk ik dat de intel variant nog 5 jaar minimaal mee kunnen gaan.
En tegen die tijd is de AM4 waarschijnlijk ook alweer outdated. Ik speculeer en overdreef een beetje, maar niemand weet de toekomst toch?
Als het aan mij lag en de feit dat TS current systeem is niet dood (dus geen nood om NU nieuw te halen) zou ik wachten op de nieuwe intel. Spaar je nog 1-2 maanden verder en heb je de verschil overbrugd.

Een andere vraag voor TS, als je niet gaan gamen, waarom ga je voor de gtx1050ti?
Even snel autocad 3d requirements bekeken en het is niet zo hoog.
(Je noemt adobe cad, maar ik denk dat je autocad bedoelde?)
1920 x 1080 or greater True Color video display adapter; 128 MB VRAM or greater; Pixel Shader 3.0 or greater; Direct3D®-capable workstation class graphics card.

Life is too short to drive boring cars

• dfbt
gergs schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:02:
[...]

Hahah je hebt gelijk :P hij is idd niet stil...
Maar ik heb er geen problemen mee.
Tot nu toe is de intel heel vlot met photoshop e.d. die de single thread clockspeed toch erg waarderen.
En over future proof gesproken, ja niemand weet wat in de toekomst gaat gebeuren, maar met hoger overclock (natuurlijk met betere koeler/ waterkoeler) denk ik dat de intel variant nog 5 jaar minimaal mee kunnen gaan.
En tegen die tijd is de AM4 waarschijnlijk ook alweer outdated. Ik speculeer en overdreef een beetje, maar niemand weet de toekomst toch?
Als het aan mij lag en de feit dat TS current systeem is niet dood (dus geen nood om NU nieuw te halen) zou ik wachten op de nieuwe intel. Spaar je nog 1-2 maanden verder en heb je de verschil overbrugd.

[...]
Uiteraard kan je die intel cpu zo ver mogelijk overklokken.
geeft nog steeds geen garantie voor 2 of zelfs 4 extra cores.
Battlefield geeft bij 4 cores al behoorlijk wat tegenslag.
Wat doen de games en programma's over 5 jaar?
Dus is het zeker beter om voor future proof wel 6 of 8 cores minimaal te hebben.
nu komt de nieuwe i7 lijn voor ongeveer 380 euro waarbij je 6 cores 12 Threads krijgt
AMD komt met 1700 voor 80 euro minder+een goede koeler op 8 cores en 16 threads.
Zeker geen miskoop en dan hoef je ook niet te wachten:)

wanneer programma's meer uit meer cores gaan halen in de toekomst zit je dus zeker beter.
AMD blijft vaak stuk langer bij een moederbord socket dan intel. zeg ik niet 4-5 jaar.
maar Intel bij iedereen voorstellen omdat de single core iets beter is, is niet echt ''future proof''
Pagina: 1