Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 19:55
Ik zoek een?
telefoon van de chinese markt, gezien mijn budget en eisen.

Wat is je budget?
Hiervoor wil ik ongeveer tussen de 400 en 500 euro aan uitgeven incl verzenden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon zal ik voornamelijk gaan gebruiken om te whatsappen, social media, foto's te maken en soms een spelletje. En verder de algemene apps.

Wat heb je zelf al gevonden?
Afgelopen dagen heb ik zelf meerdere topics/reviews gelezen. Hieruit ben ik zelf op de volgende toestellen gekomen, alleen twijfel ik nog heel erg.
- OnePlus 5
- Xiaomi MI6
- Xiaomi MI A1

Alle 3 worden ze als goed aangeschreven, alleen kunnen jullie mij een duidelijk verschil brengen welke er toch uitspringt om te kiezen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Op welke site kan ik het beste bestellen? Gearbest, Aliexpress of Banggood?

Alvast bedankt! ps. heb op dit moment een Samsung Galaxy S6, alleen ga niet voor de nieuwe S8 gezien het budget. De nieuwe telefoon is in combinatie met een huidig KPN Sim Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik zal kiezen voor de OP5. Momenteel gebruik ik de OP3 en zeer tevreden erover. OP5 lijkt me een super telefoon, maar ligt net buiten je budget.

OP5 heeft een beter scherm en camera is beter dan de andere twee telefoons. Wat OP ook bied is de dash charge, ja de andere telefoons hebben dit ook, maar OP heeft zo zijn eigen techniek. Zowel de lader als telefoon worden niet warm. Dit zorgt voor snellere oplaad tijd en sloopt je batterij minder snel.

Ook bied OP bijna 100% stock android, van Xiaomi weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
erwin26 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:16:
Ik zal kiezen voor de OP5. Momenteel gebruik ik de OP3 en zeer tevreden erover. OP5 lijkt me een super telefoon, maar ligt net buiten je budget.

OP5 heeft een beter scherm en camera is beter dan de andere twee telefoons. Wat OP ook bied is de dash charge, ja de andere telefoons hebben dit ook, maar OP heeft zo zijn eigen techniek. Zowel de lader als telefoon worden niet warm. Dit zorgt voor snellere oplaad tijd en sloopt je batterij minder snel.

Ook bied OP bijna 100% stock android, van Xiaomi weet ik dat niet.
Bedankt voor je toelichting! De OP5 64GB zag ik voor iets meer dan 400EU, alleen dan niet via de officiele webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen spaar 90 euro door en koop voor 590 euro een Samsung S8.

pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Vergeet niet dat de kans voor invoerrechten redelijk aanwezig is bij een toestel wat verzonden wordt vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 20:33
Eens met @magnifor. Met dit budget kun je toch net zo goed een high-end smartphone in NL kopen? Geen (minder) gezeur met garantie e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
magnifor schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:50:
Ik zou zeggen spaar 90 euro door en koop voor 590 euro een Samsung S8.

pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Vergeet niet dat de kans voor invoerrechten redelijk aanwezig is bij een toestel wat verzonden wordt vanuit China.
Invoerrechten zijn niet aanwezig als je via de OP site zelf koopt. Dit is allemaal verrekend in de prijs.

@pLabel
Ik zal wel via de officiële website kopen. Geen invoerrechten of andere bijkomende kosten en OP bied super support. Van Xiaomi weet ik niet of je invoerrechten moet betalen en of de support goed is. Dit valt vast wel te vinden op google :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Voor de OnePlus betaal je geen invoerrechten, komt uit Europa. En Banggood biedt de optie PDM voor verzenden waardoor je ook via hun geen invoerrechten betaalt.

Heb zelf de OnePlus 3T, super fijne telefoon. Hiervoor altijd Samsung gehad waar ik tevreden over was maar ik zou nooit meer terug willen naar Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pLabel
Het zal waarschijnlijk de OnePlus 5 worden, en ga hem dan toch via de officiele website bestellen.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 21:01
Ik weet niet of je al besteld hebt maar voor jouw budget zou ik een Mi Note 2 Global kopen: https://www.banggood.com/...ia&p=QV2409786796201409DB
Bij banggood alleen in "restocking" maar hier kan je normaal gesproken wel met PDM verzending laten verzenden zonder bijkomende douane kosten.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
John Rambo schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:53:
Ik weet niet of je al besteld hebt maar voor jouw budget zou ik een Mi Note 2 Global kopen: https://www.banggood.com/...ia&p=QV2409786796201409DB
Bij banggood alleen in "restocking" maar hier kan je normaal gesproken wel met PDM verzending laten verzenden zonder bijkomende douane kosten.
Bedankt, neem deze ook mee in mn beslissing.. twijfel nog steeds.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ja of koop een Moto G5 plus. Ruim binnen budget, bijna stock Android, goede camera en kan wat je wil. Geen import en garantie gedoe...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Xiaomi heeft voor de helft van de prijs (125-150 euro) een vergelijkbaar toestel als de G5 plus, Redmi Note 4 Global. Voor 375 euro haal je de Mi Note 2 met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Lees dan wel ff de reviews(s):
nieuws: Xiaomi brengt nieuwe versie Redmi Note 4 met meer ram en opslag uit
oa

Sokkiejjj
Zo te zien weer geen B20 (800mhz) 4G.
Xiaomi telefoons lijken mij zeer prima toestellen maar het ontbreken van de B20 band weerhoud mij ervan om een Xiaomi toestel te kopen.
En wat vaak vergeten wordt:
Hoe zit het met de garantievoorwaarden? Kun je bij een DOA makkelijk terug (geld of andere)? En bij defect hoeveel kost het je om te laten repareren in China?
Of neem je gewoon de gok...?

[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 18-09-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
Heb een zestal xiaomi toestellen (gehad), nog maar 1x een defect gehad waarbij toestel naar China ging voor reparatie. Toegegeven, kost tijd en geld (25 euro verzendkosten), maar uiteindelijk met 4 of 6 weken ofzo weer keurig gerepareerd thuis binnen garantie.

Je moet wel een beetje avontuurlijk ingesteld zijn. Uiteraard is hier kopen de makkelijkste weg.

[ Voor 16% gewijzigd door John Rambo op 18-09-2017 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik vind het bij toestellen van 400-500 euro veel te risicovol om daar een gok mee te nemen..
In mijn omgeving hoor ik juist vooral op het gebied van aftersale/reparatie/verzending dat er veeel fout gaat en bij reparatie het bizar lang duurt of dat hij ineens kwijtraakt.
Toch een vervelend geintje zonder Nederlandse of Europese wetgeving/rechten.. niet alleen financieel maar ook kan het stress geven althans als je in zo een situatie komt dan is in je recht staan 1 ding maar het krijgen moeilijker dan hier in nl..

Natuurlijk zal het procentueel gezien vaak goed gaan, maar als er wat mis gaat dan is de kans toch veel groter dat het goed mis kan gaan.
Met budget telefoons zou ik eerder dit soort goks nemen(persoonlijk).

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 19-09-2017 23:23 ]

Liefhebber van Tweakers

• John Rambo
Ik heb zelf nog nooit gehad dat er wat zoek geraakt is. Ligt er misschien ook aan waar je besteld.

Daarnaast zijn er ook shops met een Europese warehouse, wat ook weer kan schelen qua verzenden. Tegenwoordig kan je bij fatsoenlijke webshops ook een soort van shipping verzekeringen afsluiten voor als er wat mee gebeurd.

Toegegeven, het is iets avontuurlijker maar dat maakt het soms juist ook weer leuk.

Pagina: 1