Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaggie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02 17:10
Mijn vraag
Beperkt mijn CPU (AMD Phenom II X6 1090T) mijn GPU (Zotac GeForce GTX 1060 AMP! Edition 6GB)?
En zo ja, hoe kan ik dit het beste oplossen met een beperkt budget?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Ligt aan de applicaties/games die je speelt. voor elk toepassing is een andere verhouding. Beste is om RivaTuner te installeren en daarmee je cpu/gpu verbruik te monitoren bij de applicaties die je gebruikt. Dan zie je snel genoeg waar de bottleneck ligt.
Monitor ook gelijk even je RAM gebruik en temperaturen als je toch bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Je kan dit vrij makkelijk zelfde checken door de load op je cpu en gpu te meten tijdens GPU taken. Als je CPU richting de 100% gaat en je GPU niet, dan heb je een bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaggie
418O2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:09:
Je kan dit vrij makkelijk zelfde checken door de load op je cpu en gpu te meten tijdens GPU taken. Als je CPU richting de 100% gaat en je GPU niet, dan heb je een bottleneck
Ik heb voornamelijk problemen wanneer ik rocket league speel, dan draait mijn CPU op ongeveer 50% constant maar piekt af en toe tijdens het spelen waardoor ik een kleine lag krijg, en des te langer ik speel de meer lags ik krijg. Ik heb mijn GPU ook hierbij gemonitord en deze daalt tijdens de lags in gebruik. ik kan momenteel geen test doen aangezien ik op mijn werk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Aaggie schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:17:
des te langer ik speel de meer lags ik krijg.
Monitor even de temperaturen. Vooral van je CPU. En log je CPU gebruik op 50ms interval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
En kleine toevoeging. Iets wat bijna iedereen fout begrijpt. Lag is internet delay. Niet fps drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaggie
7Sins schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:20:
En kleine toevoeging. Iets wat bijna iedereen fout begrijpt. Lag is internet delay. Niet fps drop.
Klopt, ik was verkeerd in mijn verwoording, ben pas sinds kort pc gamer, probeer zo veel mogelijk zelf uit te zoeken. Ik zie wel een fps drop op mijn scherm maar geen fps drop op de fps counter van steam linksboven in mn scherm,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoeveel werkgeheugen heb je?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
Misschien is het handig om even een totale setup te posten die je nu gebruikt. Als je alles high-end hebt, maar volle bak wil gamen met een oude gare conventionele HDD, dan kunnen we allemaal wel gokken zonder een volledig beeld te hebben met wat je setup is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Ik blijf t zeggen. Installeer ff rivatuner. En monitor je cpu gebruik en temperatuur. En gpu verbruik en temperatuur.
Als 1 van de 2 boven de 80 graden komt zul je naar koeling moeten kijken. Als 1 van de 2 vaak capped op 100% dan moet je m overclocken of betere shit kopen.

We hebben geen rekensommetje voor elk spel om te bekijken welk onderdeel de fps drops veroorzaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door 7Sins op 18-09-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28

Nemesizz

Untouchable

418O2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:09:
Even een kleine toevoeging hierop;

Met een multicore CPU (zijn ze tegenwoordig allemaal, maar even over meer dan 4 cores / threads) kan het soms een vertekend beeld geven.

Als een game slechts 1 core belast, of 2, krijg je bij een hexa of octa core/thread processor een veel lager percentage te zien dan bij een dual of quad core/thread processor. Terwijl die ene of 2 cores wel op 100% draaien en een bottleneck vormen bij die bepaalde game.
(vaak word CPU load in 1 percentage weer gegeven, sommige programma's geven load per core aan maar lang niet allemaal)

En je hebt dan ook nog wel eens, dat ondanks dat slechts 1 of 2 cores belast worden het lijkt als of de load mooi verdeeld word over alle cores, maar dan springt de thread gewoon van core naar core (ene keer even op die core, dan weer naar een ander).

• Aaggie
7Sins schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:34:
Ik blijf t zeggen. Installeer ff rivatuner. En monitor je cpu gebruik en temperatuur. En gpu verbruik en temperatuur.
Als 1 van de 2 boven de 80 graden komt zul je naar koeling moeten kijken. Als 1 van de 2 vaak capped op 100% dan moet je m overclocken of betere shit kopen.

We hebben geen rekensommetje voor elk spel om te bekijken welk onderdeel de fps drops veroorzaakt.
Hey 7Sins,
Ik ben nu eindelijk weer achter mijn pc, heb net rivatuner geinstalleerd, hoe gebruik ik dit om mijn temperaturen en gebruiken te monitoren?

• Aaggie
Aaggie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:13:
[...]

Hey 7Sins,
Ik ben nu eindelijk weer achter mijn pc, heb net rivatuner geinstalleerd, hoe gebruik ik dit om mijn temperaturen en gebruiken te monitoren?
http://oi64.tinypic.com/sbodpy.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Aaggie op 20-09-2017 20:37 ]

Pagina: 1