Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50
Hoi,

Ik heb de Samsung Gear IconX gekocht, ongeveer een haar geleden. Nu is het zo dat deze gigantisch snel leeg gaan. Het is me bekend dat je 1 uur kan luisteren naar muziek en dat het doosje de oordopjes nog 1x extra op kan laden. Dit is dat ook niet het probleem.

Het probleem is dat de oordopjes ontladen op het moment dat ik deze niet gebruik. Bijvoorbeeld: Ik laadt ze van zondag op maandag op. Ik haal ze er maandagochtend uit en ik neem hem donderdag mee naar fitness. Vervolgens kan ik ze niet gebruiken omdat zowel de oordopjes als het doosje leeg zijn. Afhankelijk van hoeveel geluk ik heb zullen ze zelfs op dinsdagavond al leeg zijn.

Het is een bekend probleem:
https://us.community.sams...rue/page/1/thread-id/4896

Ik heb het volgende gedaan:
- Ik ben teruggegaan naar de Media Markt en die hebben de oordopjes naar DynaFix gestuurd. Die hebben gezegd dat er niks aan de hand is. Zie onderstaande quote voor de tekst die ze me hebben geschreven in de meegeleverde brief. Het grappige is dat deze brief zowel Nederlands als Frans was, waardoor ik denk dat ze deze brief al vaker nodig gehad hebben.
- Ik heb Dynafix gebeld. Zelfde antwoord.
- Ik heb Samsung gebeld. Die hebben me verteld naar de Media Markt verwezen.

Is er nu nog iets wat ik kan doen?
De Earbuds gaan nooit helemaal uit waardoor ze langzaam leeglopen, de in de lader ingebouwde batterij laad de earbuds wel op maar als deze niet op een laadadapter aangesloten word zal deze ook na een aantal dagen helemaal leeg zijn waardoor de Earbuds eerst geladen moeten worden voor gebruik.

Verder hebben wij uw toestel grondig onderzocht en is gebleken dat uw toestel volledig in orde is en voldoet aan alle specificaties, welke gesteld worden door de fabrikant

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
Team Samsung Repair
Dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik kende ze niet, maar mooie dopjes - hoe lang gaat de batterij mee volgens Samsung zelf? Staat dat ergens vermeld in de documentatie?

Een aantal reviews gevonden (bijv. Coolblue) die allen inderdaad ook klagen over de beperkte accuduur.
Na een uur weer moeten opladen in het doosje, die gezien de opgegeven capacitiet van het doosje, maximaal drie ladingen meegaat. Dat betekent: een uur gebruiken, een uur opladen en weer een uur gebruiken voordat ze weer aan de oplader moeten.

Kun je als noodoplossing beiden iedere avond aan de oplader hangen?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:04
Als ik het zo lees lijkt het gewoon een beperking van het product. Het doet ook veel meer dan alleen BLE en een speakertje. Er zit ook een microfoon en hartslagsensor in, daarnaast zit er geen enkele passieve schakelaar in. Alleen een touch pad en hartslagsensor om te bepalen of hij "aan" moet. Dat kost allemaal energie, dus hij is nooit uit.

Dit is niet iets wat de winkel kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:13
DeBolle schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:14:
Ik kende ze niet, maar mooie dopjes - hoe lang gaat de batterij mee volgens Samsung zelf? Staat dat ergens vermeld in de documentatie?
Volgens Samsung zelf gaat hij 1.6 uur (96 minuten) mee bij het afspelen van muziek via bluetooth.

Het lijkt me dus dat Dynafix gelijk heeft. Hoe lang de batterij mee gaat valt binnen de verwachtingen die je mocht hebben, behalve als je om een of andere reden (een mededeling van of specifieke afspraak met de verkoper) meer mocht verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Tom-Z Dat is echt super kort. Waarom verkopen ze dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
jeroen3 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:38:
Tja het is niet lang, maar de kwaliteit schijnt wel zeer goed te zijn wat ik begrijp. Verder schijnt er ook een onboard geheugen op de zitten (4GB) waarvan afspelen veel langer zou moeten werken (3-5 uur) op 1 lading dan wanneer je via Bluetooth streamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

jeroen3 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:38:
Vraag en aanbod. Schijnbaar kopen mensen het vanwege de andere specs nog wel, ondanks dat de resultaten van een batterijcapaciteit van 75x minder dan een Samsung S8+ (onvergelijkbaar, weet ik) in allerhande reviews zijn te lezen. Ook: aan een eerste model zal altijd wel wat mankeren.

Meer batterij is te zwaar. 100% uitschakelen vereist een mechanische aanschakelaar. Ieder voordeel hep zen nadeel, om een sportende filosoof te parafraseren. Ik denk dat het ook eerder als feature dan bug kan worden gezien - tenzij @thefal inderdaad concrete toezeggingen heeft gekregen van winkel of fabrikant.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Tom-Z schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:18:
[...]

Volgens Samsung zelf gaat hij 1.6 uur (96 minuten) mee bij het afspelen van muziek via bluetooth.

Het lijkt me dus dat Dynafix gelijk heeft. Hoe lang de batterij mee gaat valt binnen de verwachtingen die je mocht hebben, behalve als je om een of andere reden (een mededeling van of specifieke afspraak met de verkoper) meer mocht verwachten.
Het gaat er niet om hoe lang ze mee gaan, het gaat er om of je mag verwachten dat de dopjes, als ze `uit` staan hun lading behouden.

@thefal In je aangehaalde thread lijkt het alsof Samsung zegt dat het niet klopt. Wat gaf Samsung aan dat ze je naar de MM stuurde? Als ze aangeven dat het niet klopt (en dus niet volgens specificaties is) dan moet MM wel garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
emnich schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:07:
[...]

Het gaat er niet om hoe lang ze mee gaan, het gaat er om of je mag verwachten dat de dopjes, als ze `uit` staan hun lading behouden.
Hoe kun je dat nu meten, ze zijn alleen "uit" in het doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij Dynafix moet je inderdaad niet zijn, het product is niet defect. De vraag is nu of het product conform is. Dat kan een lastige kwestie worden. Heeft Samsung hier zelf een antwoord op gegeven?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Ik maak zelf gebruik van vergelijkbare oor"dopjes" maar dan van Bragi. Die dingen gaan toch echt een stuk langer dan een uur mee (na een vlucht van 2.5 uur, totale reistijd van een uur of 3.5, hadden ze nog peut over) en het doosje kan ze 5 keer opladen.

Zodra je die dingen in hun doosje stopt (of eigenlijk: Zodra je ze uit je oor haalt!) gaan ze op extreem low-power. Tenslotte hoeft op dat moment geen bluetooth verbinding te maken, hoeven ze geen muziek af te spelen, geen hartslag te meten... ze hoeven eigenlijk niks meer.

Na opladen lopen ze leeg. Maar als je het doosje en de pods oplaadt en daarna uit het stopcontact haalt blijven ze rustig een maand goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:14:
Bij Dynafix moet je inderdaad niet zijn, het product is niet defect. De vraag is nu of het product conform is. Dat kan een lastige kwestie worden. Heeft Samsung hier zelf een antwoord op gegeven?
Conform wil zeggen dat het product de eigenschappen heeft die je mag verwachten. Je mag verwachten dat een opgeladen apparaat niet in een paar dagen leegloopt wanneer je het niet gebruikt. Vanwege deze verwachting had Mediamarkt had het ontbreken van deze eigenschap moeten melden. Noch bij Mediamarkt noch bij Samsung zie ik hierover enige mededeling. Dat betekent dat het product niet conform is.

[ Voor 6% gewijzigd door GlowMouse op 18-09-2017 15:13 . Reden: taalkundige fout gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50
emnich schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:07:
[...]

@thefal In je aangehaalde thread lijkt het alsof Samsung zegt dat het niet klopt. Wat gaf Samsung aan dat ze je naar de MM stuurde? Als ze aangeven dat het niet klopt (en dus niet volgens specificaties is) dan moet MM wel garantie geven.
Samsung heeft gezegd dat ze hierover geen uitspraken doen en dat ik naar Dynafix moet gaan. Zij zeggen dat het normaal is. Ik heb echter gechat met een andere medewerker en die zegt dat dit niet hoort en dat ik nog een keer moet proberen de oordopjes op te sturen.
F_J_K schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat het ook eerder als feature dan bug kan worden gezien - tenzij @thefal inderdaad concrete toezeggingen heeft gekregen van winkel of fabrikant.
Zowel Samsung als de winkel hebben geen uitspraken gedaan over "standby" tijd. Ik vind dat je tegenwoordig mag verwachten dat je apparaten die je niet gebruikt elke dag opnieuw moet opladen, maar daar denkt Dynafix dus anders over.
Tom-Z schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:18:
[...]

Ik wist van tevoren dat de oordopjes maar 1-1,5 uur meegaan op een accu. Dit is sowieso een groot minpunt, maar omdat ik deze alleen gebruik voor fitness van max 1,5 uur per sessie is het niet erg. Ik sport op dinsdag, doe de oordopjes in hun doosje waar ze opgeladen worden, ik sport op donderdag en ik laad ze op voor zaterdag of dinsdag.

Bovenstaand scenario moet gewoon mogelijk zijn volgens de specificaties van de oordopjes maar dat gaat niet:
ik moet ze donderdag voor fitness opladen, anders werken ze niet. Laad ik ze woensdag op, dan moet ik bidden om ze op donderdagavond te kunnen gebruiken. Laad ik ze enkel dinsdag na fitness op, dan kan ik ze donderdag niet gebruiken

De enige oplossingen zijn momenteel om ze altijd in een oplader te hebben, of ze voor de zekerhei elke nacht op te laden, of ik ze nou gebruik of niet. Zoveel aandacht zou deze elektronica niet nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
thefal schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:49:

Zowel Samsung als de winkel hebben geen uitspraken gedaan over "standby" tijd. Ik vind dat je tegenwoordig mag verwachten dat je apparaten die je niet gebruikt elke dag opnieuw moet opladen, maar daar denkt Dynafix dus anders over.
Dynafix denkt niet direct wat, die kijken enkel naar de technische specificaties opgesteld door de fabrikant in dit geval Samsung. Deze moeten zij vanwege hun contract als gecertificeerde reparateur met Samsung volgen.

Ik zie overigens wel staan in het boekje dat als je de oortjes langere tijd niet gebruikt je ze echt volledig uit kan zetten met een pinnetje. Wel een beetje een omslachtige procedure vind ik zelf. En de vraag is dan natuurlijk wat is langere tijd, ik zelf zou een paar dagen niet als "langere tijd" zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29
thefal schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:49:
De enige oplossingen zijn momenteel om ze altijd in een oplader te hebben, of ze voor de zekerhei elke nacht op te laden, of ik ze nou gebruik of niet. Zoveel aandacht zou deze elektronica niet nodig moeten hebben.
Ik zag op fora dat voor sommigen het probleem wordt verholpen door een (strakke) elastiek om het doosje te doen, zodat deze goed gesloten is en blijft. Het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktisch denken :)?

https://i-cdn.phonearena....-Gear-IconX-Review-09.jpg

of een kleine powerbank er aanhangen... want zo te zien heeft dat doosje gewoon een usb aansluiting.
sowieso met deze afmetingen uberhaupt nog een accu erin weten te proppen :o
Pagina: 1