Topics (andere forum) verwijdert,mag dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-08 20:16
Ik kan niet vinden waar ik deze vraag moet stellen, omdat het een vraag over een andere forum betreft vraag ik het toch hier, hoop dat ik goed zit.

Ik lees op een auto club forum dat iemand zijn topics zijn gewist, zonder dat de topic starter op de hoogte is gesteld door de moderators. Waren wat mensen die in de topics zich irriteerde aan de vele vragen over techniek/problemen van zijn auto. Je las verder geen verkeerde dingen. Dus alleen doorvragen omdat antwoorden niet helemaal duidelijk waren, waarop sommigen kritiek gaven.

De moderators heeft hij een bericht gestuurd van wat en waarom maar na 1dag nog geen reactie.

Mag dat zomaar? Heeft de topic starter nog ergens recht op? Kan hij nog ergens anders hulp zoeken?

Beste antwoord (via mennoza op 13-12-2017 08:02)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
mennoza schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:50:
Ik ben hier tevreden.
Maar is er nog een andere mogelijkheid voor de ts?
Zijn er bijvoorbeeld instanties die kunnen helpen/ingrijpen als er onrecht is op een forum ?
Topics verwijderen op een forum is geen onrecht. Als ze die topicstarter nou beledigen of bedreigen, dan is er misschien wel iets aan te doen, maar geen enkele instantie gaat je helpen als je daar aankomt met "mijn topics op forum X worden verwijderd en dat vind ik niet cool".

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat mag. Het is hun forum, ze mogen wat dat betreft doen wat ze willen.
Dat het niet echt netjes is is natuurlijk wat anders. Beste wat je kunt doen is een andere community zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hun forum, hun regels. Hier is het hoofdzakelijk wat 'netter' geregeld, moderator gooit er een slotje op, geeft nog wat uitleg (zoek voordat je vraagt) en sluit hem. Mogelijk dat ze bij andere autoforum wat strikter zijn en posts direct verwijderen.

Je kan er weinig tegen doen, buiten een ander forum te zoeken voor je vraag.

Nu kan ik me ergens wel vinden in die moderators, als iemand een vraag stelt hoe je een sub moet aansluiten, maar werkelijk 0,0 ervaring heeft met kabels, accu of enige vorm van electronica, kan hij wel 10x blijven vragen, daar ga je iemand niet meer mee helpen

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraag is niet zozeer ten aanzien van beleid op Tweakers, maar ik zou zo ook niet zien waar dit topic echt een goede discussie kan opleveren. Het antwoord laat ook niet zoveel te discussiëren over;

Ja, dat mag. Een forum mag wellicht publiek toegankelijk zijn, maar is geen openbare plek. De beheerders / eigenaars mogen zelf bepalen aan welke regels en criteria voldaan moet worden, en mensen en content die daar niet aan voldoet verwijderen.

Wat je dan doet, is een plek zoeken waar op een vriendelijkere manier gewerkt wordt. Als een platform dan geen gebruikers overhoudt, dan wordt het vanzelf duidelijk dat ze het niet goed doen. Of het platform blijft juist waarde houden, omdat wat ze geweerd hebben niet aansluit bij de doelgroep die ze voor ogen hebben.

Mensen denken vaak dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je het recht hebt alles op elke plek te zeggen. Vrijheid van Meningsuiting betekent dat de overheid je niet beperkt om in de publieke ruimte je mening te uiten. Óók betekent het niet dat die mening geen gevolgen kan hebben zoals bijvoorbeeld bij haatzaaien of dat mensen naar je mening moeten luisteren.

Fora zijn in de regel besloten groepen, in basis publiek toegankelijk of niet. Mensen hoeven je in de niet-publieke ruimte niet te faciliteren, zolang uitsluiten van mensen niet gebeurt op basis van bij wet vastgelegde criteria, zoals ras en afkomst.

Wij hebben hier ook gewoon regels en voorwaarden en wie daar niet aan voldoet wordt aangesproken. In extreme gevallen waar mensen keer op keer niets doen met die sturing, dan wordt ook content verwijderd en de gebruiker geblokkeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In aanvulling op Floppus: https://xkcd.com/1357/

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Dus er kan niks gedaan worden als de moderator niet reageert en blijft verwijderen zodat de ts geen vragen kan stellen? hij is blijkbaar niet geblokt maar vragen stellen wordt hem niet gegund zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Inderdaad.

Zoek een ander forum wat je beter bevalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 12-12-2017 19:39 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Ik ben hier tevreden.
Zijn er bijvoorbeeld instanties die kunnen helpen/ingrijpen als er onrecht is op een forum ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik ben hier tevreden.
Topics verwijderen op een forum is geen onrecht. Als ze die topicstarter nou beledigen of bedreigen, dan is er misschien wel iets aan te doen, maar geen enkele instantie gaat je helpen als je daar aankomt met "mijn topics op forum X worden verwijderd en dat vind ik niet cool".

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Wellicht kun je hier aangifte doen: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik ben hier tevreden.
Die TS moet dus een forum zoeken wat hem beter bevalt. ;)
Nee. Als beheerder van een forum staat het je geheel vrij om daarmee te doen wat je wilt.

Jij kunt ook een forum beginnen en daar naar hartelust andermans topics verwijderen, aanpassen of weet ik het... Of je bezoekers gaat krijgen is een tweede... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je zeker bent dat het strafbare feiten zijn, dan is dat een goed idee. Maar ze gaan zeker niet voor schoolmeester spelen, als de crew van dat forum enkel rot is.

Beste advies: wegwezen van dat forum, en een andere zoeken.

Een felle recensie achterlaten, dan kan natuurlijk wel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 12-12-2017 22:52 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Ok dat is duidelijk, bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
d:)b Case closed :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.