Mijn vraag
...
Ik heb al een aantal jaren een Zalman ZM-VE300 externe harde schijf met ingebouwde CD-ROM emulator in gebruik.
Sinds vandaag heb ik plots het probleem dat bepaalde .ISO bestanden die ik in _ISO geplaatst heb niet selecteerbaar zijn in de CD-emulator mode. Ik krijg dan een melding "DEFRAG" te zien
[YouTube: https://youtu.be/LbNft78FAFI]
Het gebeurt niet bij alle ISO's, maar alleen bij de nieuw geplaatste exemplaren.
Ik heb de schijf gedefragmenteerd. Hierna werkt één bestand wat voorheen niet werkte nu opeens wel. Maar de rest blijft deze melding geven

Wat veroorzaakt dit probleem en hoe kan ik het oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Zalman ZM-VE300
- Ubuntu 16.04 LTS
- WIndows 10 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- De schijf defragmenteren in Windows 10.
- Schijfcontrole uitvoeren => geen fouten.
- Het desbetreffende ISO-bestand opnieuw naar de HDD schrijven.
De schijf is vanaf begin af aan geformatteerd met NTFS. Herformatteren is geen optie i.v.m. de hoeveelheid data die erop staat.
...
Ik heb al een aantal jaren een Zalman ZM-VE300 externe harde schijf met ingebouwde CD-ROM emulator in gebruik.
Sinds vandaag heb ik plots het probleem dat bepaalde .ISO bestanden die ik in _ISO geplaatst heb niet selecteerbaar zijn in de CD-emulator mode. Ik krijg dan een melding "DEFRAG" te zien
[YouTube: https://youtu.be/LbNft78FAFI]
Het gebeurt niet bij alle ISO's, maar alleen bij de nieuw geplaatste exemplaren.
Ik heb de schijf gedefragmenteerd. Hierna werkt één bestand wat voorheen niet werkte nu opeens wel. Maar de rest blijft deze melding geven

Wat veroorzaakt dit probleem en hoe kan ik het oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Zalman ZM-VE300
- Ubuntu 16.04 LTS
- WIndows 10 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- De schijf defragmenteren in Windows 10.
- Schijfcontrole uitvoeren => geen fouten.
- Het desbetreffende ISO-bestand opnieuw naar de HDD schrijven.
De schijf is vanaf begin af aan geformatteerd met NTFS. Herformatteren is geen optie i.v.m. de hoeveelheid data die erop staat.