Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget maar toch krachtige pc voor livestreaming

Pagina: 1
Acties:
  • 846 views

• GeorgeFelix
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-11-2023
Hey allemaal!!

Ik ben opzoek naar een goedkope maar toch ook krachtige pc die ik wil gebruiken om te livestreamen.

Ik gebruik nu zelf mijn macbook echter merk ik dat hij er toch wat moeite mee heeft.

Ik heb namelijk tijdens het livestreamen behoorlijk wat open staan

2x OBS (livestreaming software)
1x VLC
1x Canon camera software(ben de naam even kwijt maak dit topic op mn tel😂)
1x Google Chrome

OBS moet dan de beelden verwerken van 3 camera's
2x Logitec webcam
1x Canon DSLR

1 OBS streamt dan naar FB Live
1 OBS streamt naar dailymotion

Wat ik merk is wanneer ik OBS open zet hij erg begint te blazen...
Ook heb ik gemerkt dat het beed vertraagd/schokkend binnen komt, wanneer ik 1 OBS sluit is dit weg en loopt vrijwel alles soepel en in sync, echter blijft de laptop wel blazen...

Nu dus mijn vraag...

Wat raden jullie mij aan?
Ik zat zelf aan een prijs te denken rond de 3 tot max 500 euro.

Ik zat zelf al te zoeken naar een game PC omdat ik er vanuit ga dat daar de grafische kaarten wel goed van zouden moeten zijn, maar heb geen idee waar ik naar moet kijken.

Wat is goed en wat niet
Wat is verouderd enz enz

Wie kan me goede tips geven??

Thanks alvast!!!

[ Voor 3% gewijzigd door GeorgeFelix op 18-09-2017 00:30 ]

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Lees eerst maar even het DAA Beleid door. Doe je eigen research en kom dan even met een eigen lijstje.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Heb je echt geen enkel idee wat voor build je zou kunnen maken?
Het word hier namelijk wel op prijs gesteld dat je ook eigen inzet toont met een eigen configuratie, waar ik of anderen dan verder advies over kunnen geven.

Verder is het denk ik wel van belang wat voor eisen je stelt aan je stream kwaliteit.

In vino veritas, in aqua sanitas

• speuler
DAA beleid

Hier even de link naar het beleid.

• GeorgeFelix
Ik snap deze antwoorden niet echt...
Ik geef aan dat ik hier niet bekend mee ben, dus vraag om hulp.

heb aangegeven welke software / randapparatuur ik gebruik en dat ik heb gekeken op marktplaats naar game PC's maar dat ik geen idee heb waar ik naar kan kijken.

Ik heb ook gezocht op internet of ik ergens iets kan vinden over een PC voor live streaming naar FB of Dailymotion, maar ik denk omdat dat een onderwerp is wat niet heel veel voorkomend is, ik er niet veel over kan vinden.

Ik vraag niet zomaar om advies, dus vind de antwoorden een beetje raar, ik denk dat ik vrij duidelijk was in mijn bericht toch met wat ik wil en wat ik gebruik en dat ik ook al heb gezocht naar devices.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
GeorgeFelix schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:51:

Ik vraag niet zomaar om advies, dus vind de antwoorden een beetje raar, ik denk dat ik vrij duidelijk was in mijn bericht toch met wat ik wil en wat ik gebruik en dat ik ook al heb gezocht naar devices.
Je geeft aan wat je probleem is en wat je wilt doen, maar je hebt zelf geen onderzoek gedaan wat je nu eigenlijk wilt qua setup
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Try SCE to Aux

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Wat is je budget?

Als je geen eigen onderzoek wilt doen moet je de Best Buy Guide kopen:

450 euro:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017

800 euro:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

• GeorgeFelix
Dat komt omdat ik geen idee heb wat voor setup ik moet hebben.
Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik wel gezocht naar meer info maar kon er niet veel wijzer uit worden, aangezien de meeste topics gaan over het livestreamen van World of Warcraft en niet over het livestreamen met 3 camera's via OBS naar fb live en Dailymotion.

Wat ik wil kwa setup maakt me geen bal uit.
Al is het een kartonnen doos met een beest van een videokaart er in(of wat er ook nodig is om dit soepel werkend te krijgen) ... het moet gewoon werken voor niet al te veel centjes :)
Imnoa schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:55:
[...]

Je geeft aan wat je probleem is en wat je wilt doen, maar je hebt zelf geen onderzoek gedaan wat je nu eigenlijk wilt qua setup

[...]

• GeorgeFelix
3 tot max 500 gaf ik al aan.

Thanks voor de onderstaande links, ik ga dr ff naar kijken!
wouterg00 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:03:
Wat is je budget?

Als je geen eigen onderzoek wilt doen moet je de Best Buy Guide kopen:

450 euro:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017

800 euro:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

• wouterg00
GeorgeFelix schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:35:
Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik wel gezocht naar meer info maar kon er niet veel wijzer uit worden, aangezien de meeste topics gaan over het livestreamen van World of Warcraft en niet over het livestreamen met 3 camera's via OBS naar fb live en Dailymotion.

Al is het een kartonnen doos met een beest van een videokaart er in(of wat er ook nodig is om dit soepel werkend te krijgen) ... het moet gewoon werken voor niet al te veel centjes :)

[...]
Oke, om het simpel te maken:

Stap 1: stel een maximum bedrag vast
Stap 2: zoek een BBG op met een gaming-PC voor dat maximum bedrag
Stap 3: koop het systeem

Hier heb ik een systeempje voor je gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 106,55€ 106,55
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 49,-€ 49,-
1MSI Radeon RX 460 4G OC€ 145,18€ 145,18
1Seagate Video 3.5 HDD (2013) ST3500312CS, 500GB€ 39,45€ 39,45
1MS-Tech CA-0330€ 22,51€ 22,51
1Team Group Elite TED44G2133C1501€ 32,23€ 32,23
1Corsair VS350€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,91

Wil je iets beters? Vervang dan de videokaart door een GTX 1050 of de processor voor een i5-6400. De rest mag je toch echt zelf uitzoeken.

[ Voor 55% gewijzigd door wouterg00 op 18-09-2017 10:45 ]

Verwijderd

GeorgeFelix schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:35:

[...]
Wellicht wat zoeken op internet voordat je op Tweakers komt vragen naar hulp. Ik ga er vanuit dat je de build wilt samenstellen? Wie gaat deze vervolgens deze build monteren/installeren?
Ik denk dat het handig is als je eerst wat informatie opzoekt op het internet. Er is echt zat te vinden.. en oh ja, kijk ook eens in de best buy guide.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wouterg00 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:37:
[...]

Oke, om het simpel te maken:

Stap 1: stel een maximum bedrag vast
Stap 2: zoek een BBG op met een gaming-PC voor dat maximum bedrag
Stap 3: koop het systeem

Hier heb ik een paar systeempjes voor je gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 48,50€ 48,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 49,-€ 49,-
1MSI Radeon RX 460 4G OC€ 145,18€ 145,18
1Seagate Video 3.5 HDD (2013) ST3500312CS, 500GB€ 39,45€ 39,45
1MS-Tech CA-0330€ 22,51€ 22,51
1Team Group Elite TED44G2133C1501€ 32,23€ 32,23
1Corsair VS350€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,86
Wat heeft een gaming PC voor zin, als de machine enkel wordt gebruikt om te livestreamen? :?

Voor streaming en de beperkte bandbreedtes die er vaak zijn (en hou rekening ermee dat @GeorgeFelix naar meerdere services wil streamen, is het handiger om x264 als encoder te gaan gebruiken. Deze is software-matig en levert bij lagere bitrates betere beeldkwaliteit op dan hardware rendering bij dezelfde bitrate. Hardware encoding geeft pas betere kwaliteit bij hogere bitrates. Ik zou dus eerder investeren in CPU power ipv een GPU.

• GeorgeFelix
Kijk hier heb ik wat aan.....

Ik zat namelijk ook al naar game PC's te kijken alleen weet niet wat ik precies nodig heb voor het livestreamen...
Ik ga er niet op gamen, dus het de hele naam "game PC " is misschien geen goede benaming hier voor.
Ik keer er naar om dat de ene zegt dat ik voor het livestreamen een krachtige videokaart nodig heb, de ander heeft t weer over zo veel mogelijk RAM

Vandaar dat ik even niet meer wist wat ik nou moest nemen en hier naar toe ben gekomen voor hulp.
CH4OS schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:42:
[...]
Wat heeft een gaming PC voor zin, als de machine enkel wordt gebruikt om te livestreamen? :?

Voor streaming en de beperkte bandbreedtes die er vaak zijn (en hou rekening ermee dat @GeorgeFelix naar meerdere services wil streamen, is het handiger om x264 als encoder te gaan gebruiken. Deze is software-matig en levert bij lagere bitrates betere beeldkwaliteit op dan hardware rendering bij dezelfde bitrate. Hardware encoding geeft pas betere kwaliteit bij hogere bitrates. Ik zou dus eerder investeren in CPU power ipv een GPU.

• wouterg00
CH4OS schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:42:
[...]
Een i3 lijkt me goed genoeg om te streamen. Ik heb niet gevraagd wat hij wilde streamen, maar ik ging ervan uit dat hij ook wilde gamen

• GeorgeFelix
Even een voorbeeldje van wat ik precies wil gaan doen.
Dit was de 1e keer livetream dus een soort van "proef" om te kijken waar verbeteringen in konden komen.
Hier kan je ook goed zien dat de video achter loopt op de audio en dat dat na ongeveer 45 min weer redelijk goed gaat omdat ik 1 OBS heb afgesloten.

https://www.facebook.com/...notif_id=1505596258387995

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GeorgeFelix schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:46:
Kijk hier heb ik wat aan.....

Ik zat namelijk ook al naar game PC's te kijken alleen weet niet wat ik precies nodig heb voor het livestreamen...
Ik ga er niet op gamen, dus het de hele naam "game PC " is misschien geen goede benaming hier voor.
Ik keer er naar om dat de ene zegt dat ik voor het livestreamen een krachtige videokaart nodig heb, de ander heeft t weer over zo veel mogelijk RAM

Vandaar dat ik even niet meer wist wat ik nou moest nemen en hier naar toe ben gekomen voor hulp.
Ik neem aan dat je livesets wil gaan streamen? ;) Volgens mij kan OBS overigens ook naar meerdere services in 1x streamen tegenwoordig, dus misschien hoef je de beelden dan ook niet dubbel te capturen e.d. :) Scheelt natuurlijk ook allicht in de benodigde resources.

EDIT:
Ik zie net je laatste reactie, ja dus. :)

• speuler
Voor obs met de best mogelijke kwaliteit moet je de best mogelijk processor erin zetten. En daar vervolgens een systeem naar bouwen. Videokaart is niet nodig zo lang de processor krachtig genoeg is. Probeer ook even te kijken naar restream.io aangezien je naar meerdere platforms wil streamen aangezien er geen overlay speciaal voor elke service in je stream staat.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarschijnlijk is je MacBook vrij traag qua CPU en wordt hij ook veel te warm. Ik zou kijken naar de snelst mogelijke CPU die je kan krijgen aangezien je voor de beste kwaliteit toch software encoding nodig hebt. Rest van het systeem zo basic mogelijk. Ik denk dan aan een i5 of Ryzen 5, beiden quadcore.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Bouwen kunnen je vervolgens overlaten aan de site waar je het bestelt. Die zetten de boel in elkaar voor een euro of 50. Of je pakt er een build-video bij van Youtube om te kijken of je het toch niet zelf kan. Rocket science is het immers absoluut niet.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.