Voor de samenvatting zie tweede post!
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone onder de 400 euro. Ik heb al heel wat opgezocht, en kom uiteindelijk uit op Motorola. Prettig dat er niet veel aan android is aangepast bij deze smartphones.
De toestellen waar ik vooral geïnteresseerd in ben zijn:
Motorola moto g5 plus
Waarom had de moto z wel OIS, en de g5 series weer niet? Waarom stop je in de g5 f/1.7, en in de g5s weer f/2.0?
En dan brengen ze op de Europese markt alleen een 3GB RAM 32GB opslag uit, en in India 4GB RAM en 64GB opslag.
Jammer hoor, die marketing trucjes.
Het liefst heb ik veel RAM, en veel opslag (wie niet). Ik multi-task graag.
Wat ik verder best wel belangrijk vindt is de camera aan de achterzijde. Ik vind het plezierig als ik met mijn smartphone goede foto's kan maken, ook bij weinig licht. Stel je hebt in de avond schemering een aanrijding, en er niemand heeft een camera bij de hand, dan is het echt een opluchting als je mobile uitkomst biedt, om maar even een voorbeeld te geven.
Graag een Near Field Sensor, ik wissel niet vaak van smartphone, dus ik houd het graag toekomst bestendig. Die NFS ga ik waarschijnlijk gebruiken.
Welk toestel het ook wordt, als er geen geheugenkaartje in kan, neem ik het niet serieus. Uitbreidbaar geheugen is een must. Maar dat is makkelijk tegenwoordig.
Wat denken jullie, waar kan ik het best voor gaan? Ik vindt het moeilijk. Ze zitten dicht bij elkaar wat mij betreft. Misschien hebben jullie een andere smartphone in gedachte? Alle input is welkom, (vooral over die camera's)!
Edit:
Oh ja, jullie gaan natuurlijk allemaal Samsung s7 roepen. Maar Samsung heeft besloten niet mee te doen aan adoptable storage. Daar wordt ik niet gelukkig van, dus die valt af. S6 kan helemaal geen sd kaartje hebben, dus die valt ook af. Zou het nu echt zo moeilijk zijn voor de fabrikanten om niet steeds opnieuw iets weg te laten wat ze eerder wel goed deden?
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone onder de 400 euro. Ik heb al heel wat opgezocht, en kom uiteindelijk uit op Motorola. Prettig dat er niet veel aan android is aangepast bij deze smartphones.
De toestellen waar ik vooral geïnteresseerd in ben zijn:
Motorola moto g5 plus
- vooral mooi dat deze f/1.7 heeft, mits dat ook echt goede plaatjes/opnames oplevert bij weinig licht.
- en dual pixel autofocus, wat autofocus meer accuraat en sneller maakt.
- LCD
- [i]octa core etc. etc., processor zit wel goed.[/i]
- terug naar f/2.0 voor beide camera's
- geen dual pixel autofocus
- wel twee camera's achterop, 1 monochroom. Hierdoor heb ik in reviews al gezien dat de kleurcontrasten beter zijn dan die van de g5 plus.
- [i]Maar het is niet bekent of deze tweede camera ook helpt een betere autofocus te krijgen. Er is immers geen dual pixel technologie hier. En ook is niet bekent of deze tweede camera opnames bij weinig licht aanzienlijk verbetert ten opzichte van de g5 plus.[/i]
- LCD
- Volledige metalen omhuizing, maar ik vindt stevig plastic ook goed. Premium gevoel maakt me niet uit, als het maar stevig is.
- [i]octa core etc. etc., processor zit wel goed.[/i]
- [i]Was duur, maar is nu in prijs gedaalt en valt in dezelfde range.[/i]
- Amoled, dat heeft voordelen, maar ook nadelen, tenopzichte van LCD dus het maakt me niet heel veel uit.
- Kan ook modules hebben. Maar dat is duur, ga ik waarschijnlijk niet doen.
- usb-c (maar dat vind ik niet belangrijk)
- Wat lees ik daar? optische stabilisatie? Ja dat is wel mooi meegenomen. Maar ik kan ook gewoon mijn telefoon stil houden, dus ik heb het nu ook weer niet nodig. Ik zou wel graag fotos en videos bij weinig licht willen kunnen maken, maar optische stabilisatie helpt alleen als men het toestel niet stil houd, als iemand voorbij loopt helpt optische stabilisatie niets, dan beweegt het onderwerp alsnog.
- [i]lelijke vierkante vingerafdruk scanner. Maar daar kan ik wel mee leven.[/i] [i]quad core! De andere twee zijn Octa cores! Maar zou dan 8 kernen nodig hebben?[/i] [i]geen 3.5mm, daar kan ik wel mee leven, er is een usb-c naar 3.5mm adaptertje. Alleen onhandig als ik wil opladen en gelijktijdig geluid wil over oortjes of headset. Ik zit er niet echt mee.[/i]
Waarom had de moto z wel OIS, en de g5 series weer niet? Waarom stop je in de g5 f/1.7, en in de g5s weer f/2.0?
En dan brengen ze op de Europese markt alleen een 3GB RAM 32GB opslag uit, en in India 4GB RAM en 64GB opslag.
Jammer hoor, die marketing trucjes.
Het liefst heb ik veel RAM, en veel opslag (wie niet). Ik multi-task graag.
Wat ik verder best wel belangrijk vindt is de camera aan de achterzijde. Ik vind het plezierig als ik met mijn smartphone goede foto's kan maken, ook bij weinig licht. Stel je hebt in de avond schemering een aanrijding, en er niemand heeft een camera bij de hand, dan is het echt een opluchting als je mobile uitkomst biedt, om maar even een voorbeeld te geven.
Graag een Near Field Sensor, ik wissel niet vaak van smartphone, dus ik houd het graag toekomst bestendig. Die NFS ga ik waarschijnlijk gebruiken.
Welk toestel het ook wordt, als er geen geheugenkaartje in kan, neem ik het niet serieus. Uitbreidbaar geheugen is een must. Maar dat is makkelijk tegenwoordig.
Wat denken jullie, waar kan ik het best voor gaan? Ik vindt het moeilijk. Ze zitten dicht bij elkaar wat mij betreft. Misschien hebben jullie een andere smartphone in gedachte? Alle input is welkom, (vooral over die camera's)!
Edit:
Oh ja, jullie gaan natuurlijk allemaal Samsung s7 roepen. Maar Samsung heeft besloten niet mee te doen aan adoptable storage. Daar wordt ik niet gelukkig van, dus die valt af. S6 kan helemaal geen sd kaartje hebben, dus die valt ook af. Zou het nu echt zo moeilijk zijn voor de fabrikanten om niet steeds opnieuw iets weg te laten wat ze eerder wel goed deden?

[ Voor 4% gewijzigd door Perihelion op 17-09-2017 23:43 ]
Er is nog zoveel te verbeteren on-line.