highlevel subwoofer aansluiting naar de pre out receiver sub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
Dag,

ik zit met een probleem. Ik heb momenteel de JVC CA-HXZ1R (oude cdbak) met De boxen SP-hxz1. De receiver met cd is wat "outdated" :) maar aan de boxen is er niks aan en ik zou die nog willen aansluiten op een nieuwe av receiver.

Op deze onderstaande link zie je om welke bak het precies gaat.

http://audio.manualsonlin.../cahxz1r_cahxz1.html?p=11

Ik zou deze receiver kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-831 Zwart€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,-

maar die heeft een rca aansluiting nodig voor op de pre out. En mijn boxen hebben elk 2 high level draden voor de speakers en 2 high level draden voor het subwoofer gedeelte. Dus elke box zowel links als rechts heeft 4 draden die eruit komen. Bestaat er een connecter ofzo zodat ik die passieve subwoofers op de av receivers pre out aansluiting kan aansluiten? Volgens het gene ik zoal gelezen heb zijn de pre out aansluitingen alleen maar voor actieve subwoofers? Dus ben ik er niks mee dan? Of plaats ik die draden van de subwoofers samen met die van de speakers in dezelfde connectie? Of moet er dan een versterker tussen die pre out en de subwoofers? Ik koop liever niet een nieuwe 5.1set vanwege budget maar misschien is het de enige mogelijkheid?

Graag wat hulp hierin aub.

Misschien nuttige speakers/subwoofers: -power handling capacity main speaker = 55w
-power handling capacity main subwoofer = 130w
-impedance 6

[ Voor 24% gewijzigd door Bringerofpain op 18-09-2017 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:19

FeaR

In GoT we trust

1. Vergeet je dit topic ook niet even op HW.info te openen? :p
  2. Damn, wat een gedrochten die JVC speakers
  3. Eindelijk ontopic, nee je kan niet via een converter de "subwoofers" van de speakers aansluiten op de Pre-Out van een receiver.
De speakers zijn passief en hebben vermogen nodig, dat gaat een Pre-Out van een receiver niet geven. Dat kan je wel zo maken, dan moet je tussen de Pre-Out en de subwoofers nog een versterker zetten. Dat raad ik niet aan omdat het zonde is van het geld om in dergelijke speakers een investering te gaan doen. Ik zou met deze speakers eerder alle vier de kabels in één terminal stoppen of als je een 7.x receiver neemt en tot max 5.x gaat gebruiken kan je hier de Bi-Amp optie voor gebruiken. Wel de receiver goed instellen als je High Level aansluit, dus subwoofer op "NO". En dan hopen dat de speakers een intern filter hebben anders gaan de "subwoofers" namelijk het gehele bereik wat ze krijgen spelen en dat klinkt nergens naar. Ik acht de kans groot dat het filter in de basis set van de JVC zit en dit dus niet geheel lekker gaat werken. Maar dat is een gok van mijn kant.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
jaja :) Ik vond het in de tijd cool omdat ze op skulls leken. En stiekem nog steeds een beetje :p Als ik die bass op level 4 zet trilt heel het huis toch hoor ;) Daarom dat ik ze nog goed vond om te gebruiken voor een film.

Dus ik kan 4 dingen:

optie 1:
een versterker tussen plaatsen maar de moeite niet zeg je. Eens kijken of ik zoiets op zolder vind anders naar optie 2.

optie 2:
de + en - van de linker subwooferbox bij de + en - steken van de linker speakerbox. En hetzelfde met de rechter, is dit dan bi-whiring?

optie 3:
bi-amping bij een 7.1 receiver. Moet je dan een 5.1 setup hebben of kan ik dat al doen gewoon met de front speakers L&R aangesloten? en dan die subwoofers aansluiten bij de surround back L&R? en de optie bi-amp inschakelen.

Als er geen crossover/wissel filter in de speakers zit dan zal bij zowel optie 2 als 3 de hoge tonen ook doorgegeven worden naar de subwoofers en zo zal de klank niet goed zijn. En bij beide opties 2 & 3 moet ik de subwoofer op "no" zetten zodat de boxen op "large" komen te staan. Versta ik het zo goed?

optie 4:
een nieuwe 5.1 speakerset kopen. Ik zou vragen of je een goed idee had hiervoor maar dan zou ik terug op de vingers getikt worden dus ik ga even wachtn op de antwoorden en dan scrollen in de aankoopadviessectie ;)

[ Voor 103% gewijzigd door Bringerofpain op 18-09-2017 05:16 ]