Toon posts:

Religie........!!! Welk concept?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen van het goede leven!

Zoals jullie weten zijn de islam en het christendom de 2 wereld-religies. Het christendom de grootste in absolute cijfers en de islam het snelstgroeiende (vanwege bekeerde christenen, joden en ander factoren etc.). Nou lees ik hier vrij vaak negatieve dingen over religies.

Nu heb ik een aantal vragen:

1. Welk punt uit welk religie kan ons allen ten voordeel zijn voor de samenleving in de hele wereld.
2. Noem een nadeel en voordeel van elk bovenstaande religie, onderbouwd met argumenten en evntueel bewijzen.

Ik zelf zet de 10 geboden hoog op mijn verlanglijstje, vooral omdat deze geboden universeel zijn en in bijna elke religie terugkomen. Wat ik een nadeel vind van het Christendom is dat het zo geprovoceerd verbast, het legt als het ware de wil op voor de christen gelovigen, en tevens vind ik ze ook erg terreur gericht (zie tsjetenie en Syrie)

En wat de islam betreft ben ik erg geknast op de broederschap tussen moslims onderling. Dit telt bij hun nl. heel erg zwaar, en dat hebben we nodig. Broederschap betekent vrede.

En wat het jodendom betreft denk ik dat wij allen wel gebruik kunnen maken van een zaken-instinct als die van hen. Zielig overkomen over dingen die lang geleden zijn gebeurd in een vorige generatie vind ik wat minder zonnig.

Een goed mileu begint bij jezelf!

Verwijderd

Sorry, weer in het engels, ga het toch echt niet vertalen, ... :)

RELIGION

It saddens us, we the Masters to see what has happened in the name of religion on the earth plane today. The word of God was brought to the earth plane to help human kind and yet it has become the purpose of war and dissension.

Why can you not understand that each of you is an individual with your own belief system. You were created different to each other, no two people are the same, even twins are different. Because of this fact, you cannot all have the same belief system. If you did you would be like sheep or cattle; instead you are a unique individual. When you can understand that you are different to the person next to you, and that it is alright to be different to that person, only then will you find peace.

You cannot force your ideas on another, either by war or by force. It is normal to be different; each one of you can have a different belief system to the other and yet still live in harmony and peace. There is only one God, and yet that energy does not care how you worship it, it just asks you to understand the spiritual part of you, and to work with that part of you to enable you to have a better life.

What does dissension in a belief system do anyway? All it does is kill, maim, injure and create hatred. That is not what God is about or the Divine Being as some of you call him. The Divine Being or God is about Love, pure love, and unconditional love for all humanity. Man and woman, Hindu and Buddhist, Christian and Muslim, each with their own belief system, yet working side by side for a better world.

When you learn to tolerate each other and respect another's belief system without conditions, then you are on your way to making a better world and creating peace on earth

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op maandag 09 juli 2001 15:33 schreef UltraBrain het volgende:

When you learn to tolerate each other and respect another's belief system without conditions, then you are on your way to making a better world and creating peace on earth
Here here!

Tja... Religie heeft ons gemaakt wat we nu zijn.. Maar nu leven we in een tijdperk waar alles wetenschappelijk bewezen moet worden om te geloven.

Verwijderd

ehhrr Bergkamp, deze vraag is je al eerder gesteld:. Ben jij moslim?

Een paar topics terug werd je deze vraag ook al gesteld. Te zien aan je pro-moslim argumenten.. Wat is een negatief aspect van de Islam? Dat ben je nl. vergeten. En de negatievce kant die je gebruikt (christenen en terreur) vind ik niet echt iets wat in Nederland leeft. Ik denk dat er hier eerder verwezen word naar de bekrompenheid die je ziet.

Maar nogmaals dit alles heeft niets met de religies op zicht te maken des te meer met de mensen die het volgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 16:10 schreef Bart_traB het volgende:
Bergkamp moslim??? Waaruit maak je dat nou weer op? LOL ;)
/me lacht zich rot :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 16:10 schreef Bart_traB het volgende:

Een paar topics terug werd je deze vraag ook al gesteld. Te zien aan je pro-moslim argumenten.. Wat is een negatief aspect van de Islam? Dat ben je nl. vergeten. En de negatievce kant die je gebruikt (christenen en terreur) vind ik niet echt iets wat in Nederland leeft. Ik denk dat er hier eerder verwezen word naar de bekrompenheid die je ziet.

Maar nogmaals dit alles heeft niets met de religies op zicht te maken des te meer met de mensen die het volgen.
O jah, een slecht punt dat ik in veel islamtische landen zie is jammer genoeg toch de armoede.

Terreur leeft inderdaad niet in Nederland, maar dat heb ik helemaal niet verteld.

Verwijderd

Zoals jullie weten zijn de islam en het christendom de 2 wereld-religies.
Weten wij dat?

Ik zou het hindoeisme, het boeddhisme (voor het gemak nu even een religie :) ) en het jodendom toch zeker ook onder de wereldreligies willen rekenen. En, helaas, ook gevaarlijke onzin zoals scientology...

Daarnaast is de term "het christendom" als geheel een beetje misleidend: het christendom is onderverdeeld in vele stromingen die onderling bijna even sterk afwijken als het christendom van bijvoorbeeld de islam. Ik weet niet genoeg van de islam om precies de verschillen daar tussen de stromingen te zien, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat dit anders is.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 16:15 schreef Bergkamp het volgende:

[..]

Bergkamp moslim??? Waaruit maak je dat nou weer op? LOL ;)
/me lacht zich rot :)
hieruit:
Ik zelf zet de 10 geboden hoog op mijn verlanglijstje, vooral omdat deze geboden universeel zijn en in bijna elke religie terugkomen. Wat ik een nadeel vind van het Christendom is dat het zo geprovoceerd verbast, het legt als het ware de wil op voor de christen gelovigen, en tevens vind ik ze ook erg terreur gericht (zie tsjetenie en Syrie)

En wat de islam betreft ben ik erg geknast op de broederschap tussen moslims onderling. Dit telt bij hun nl. heel erg zwaar, en dat hebben we nodig. Broederschap betekent vrede.
no offence maar de gemiddelde indruk die nederlanders van Moslims hebben is hetgene wat jij daarboven hebt gezet (terreur). Dit hoeft niet terecht te zijn hoor! Je ziet het overal terug!
En wat het jodendom betreft denk ik dat wij allen wel gebruik kunnen maken van een zaken-instinct als die van hen. Zielig overkomen over dingen die lang geleden zijn gebeurd in een vorige generatie vind ik wat minder zonnig.
Sorry maar dit vind ik ronduit dom! Niet eens 50jr terug werden er MILJOENEN (lees MILJOENEN) joden vermoord op een meest gruwelijke wijze. Elke jood heeft familie verloren dan niet het grootste gedeelte van zijn famillie. Maarreh dat moeten ze nu toch wel 50jr later maar snel vergeten? Ondertussen is switserland miljarden rijker geworden van de eigendommen van die vermoorde joden. Is volkswagen, bwm een lekker gevestigd merk geworden door arbeiders.

en nee :) ik ben geen Jood :) en ook niet pro israel :)

Verwijderd

Topicstarter
Bart-traB, ben jij misschien gelovig?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 16:29 schreef Bergkamp het volgende:
Bart-traB, ben jij misschien gelovig?
jep ik ben christen. Dit betekend niet dat ik terreur van christenen zou verdedigen btw.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 16:32 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

jep ik ben christen. Dit betekend niet dat ik terreur van christenen zou verdedigen btw.
Maar in bovenstaande reply zie ik jou juist wel het crhistendom verdedigen en het terreur afschuiven op de islam, en eventueel andere religies. Dus ik begrijp je eigenlijk niet.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 16:36 schreef Bergkamp het volgende:

[..]

Maar in bovenstaande reply zie ik jou juist wel het crhistendom verdedigen en het terreur afschuiven op de islam, en eventueel andere religies. Dus ik begrijp je eigenlijk niet.
je begrijpt me inderdaad niet :) . Waar ik op doelde is dat jij niet de bijna standaard mening hebt van de gemiddelde Gotter. Een tijdje terug hadden we een paar moslims onder ons en die zeiden in meer woorden hetzelfde als wat jij zegt. Ikzelf zie ook dat er christenen zijn die terreur plegen, voetbalsupporters, moslims, zuidelingen oostelingen enz.. :) Dit heeft niets te maken met een bepaalde religie (of die religie moet het echt oproepen) maar ik weet dat dat niet gebeurd in de Bijbel en in de Koran geloof ik ook niet. Het zit in de mens de mens wil ruzie wil vechten en moorden.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Bergkamp, Bart_traB:

Zouden jullie je onderlinge gehakketak kunnen staken? Het is irritant en draagt niet bij aan een zinnige discussie.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ach, *zucht*, laat ik maar. Ik gooi hem wel helemaal op slot.

Een afschuwelijke titel, een draak van een openingspost die uit een theologieexamen lijkt te zijn overgenomen en verder een privediscussie tussen 2 mensen.

Ga dat maar over ICQ doen...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.