Toon posts:

Pc samengesteld, half oude onderdelen/half splinternieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs paar dingen gekocht,
De cpu en geheugen had ik al.
Moederbord heb ik via tweakers gekocht, (wel ff binnen moeten doen voor bios upgrade, had geen oudere cpu liggen)

Mijn specs zijn :
Evga dg87 kast(nieuw)
Gigabyte z87 oc force(2dehands)
I5-4460 (stock cooler) (had ik al)
1600w evga gold voeding(nieuw)
2x evga 1080ti ftw3(nieuw)
1x gigabyte 1050ti 4g oc (had ik al)
16 gb ddr3 kingston beast (had ik al)

Ik ga waarschijnlijk wachten tot de 8ste generatie intel voordat ik aan cpu begin te denken. Zijn er dingen waarop ik moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Voeding is zwaar overkill

Maar wat is precues je vraag? Of je kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... zwaar overkill? Was eig van plan om aan VR te beginnen. Heb daar zeer grote interesse in.
Maar die voeding regelt zichzelf toch, tis toch ni da die de hele tijd 1600w blijft draaien
Ik ben doof. Dus ik hecht veel belang aan hoge fps, hoge resolutie. Misschien beetje overkill nu, maar aan de andere kant, gratis warmte voor mij in de winter 😂

Mijn vraag is eerder, gaat mijn i5 een bottleneck zijn of mijn ram? Daar zit ik meer mee opgescheept 😂

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:26
Voeding is alleen efficiënt op ongeveer 80 procent belasting. Het is dus totaal niet handig om een veel te grote voeding te kopen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Maar het zal in de idle tijd minen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:00:
Hmmm... zwaar overkill? Was eig van plan om aan VR te beginnen. Heb daar zeer grote interesse in.
Maar die voeding regelt zichzelf toch, tis toch ni da die de hele tijd 1600w blijft draaien
Ik ben doof. Dus ik hecht veel belang aan hoge fps, hoge resolutie. Misschien beetje overkill nu, maar aan de andere kant, gratis warmte voor mij in de winter 😂

Mijn vraag is eerder, gaat mijn i5 een bottleneck zijn of mijn ram? Daar zit ik meer mee opgescheept 😂
Vr werkt niet met sli noch crossfire dus zet die 2x1080ti maar uit je hoofd als je je bankrekening lief hebt. 1x1080ti is meer als zat voor vr ik zit zelf nog met een 970gtx en heb niks te klagen alles werkt en amper slow downs.

1600 watt is okay hoor met wat aanpassingen kan je je koelkast en je koffiezet apparaat er ook meteen op aan sluiten.

Je i5 is niet genoeg voor vr op papier. Volgens mij wordt minstens een i5 4590 aangeraden. Je geheugen maakt dan wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Clifdon schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:20:
Voeding is alleen efficiënt op ongeveer 80 procent belasting. Het is dus totaal niet handig om een veel te grote voeding te kopen.
Euhm...nee 8)7

Er vanuit gaande dat evga gold een EVGA Supernova G2 1600w is heeft de voeding een minimale efficiëntie van 87% (volgens Tweaktown metingen) rond de 224watt tot 91% op 1kw.

Om even kort uit te leggen wat dat betekent; het betekend zoveel als dat bv 80% van het vermogen wat de voeding uit de muur trekt ook daadwerkelijk gebruikt/gevraagd word door het systeem.

Voorbeeld; je voeding trekt 1000w uit de muur en je systeem verbruikt 800w, dan is de efficiëntie 80%. Die 20% gaat op aan de AC/DC conversie/warmte/ect. Dus hoe hoger je efficiëntie hoe minder loos verbruik.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:00:

Overkill als in je systeem heeft bij lange na geen 1600w voeding nodig. Je geeft onnodig veel geld uit aan een voeding terwijl je met een lichter, en dus waarschijnlijk goedkoper, exemplaar af kan.Overkill nu, volgend jaar, over 5 jaar. 1600w is heeeuul erg veel. En gratis warmte heb je ook niet want als de voeding maar 450w hoeft te leveren zal die niet warm worden hoor :+

Maar wat is nu precies je vraag ?

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 17-09-2017 22:38 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik heb deze componenten AL. Dinsdag ga ik deze in elkaar steken als mn moederbord terug hier is. Als ik dan nog problemen ondervind, post ik deze gewoon hier, was gewoon benieuwd naar compatibiliteit. Gaan er conflicten tevoorschij komen als ik er zoveel videokaarten in pleur? 😂 want ik heb nog ergens n oude 750ti 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom zou je dat überhaupt willen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis een hoop eigen inzet. Eigen inzet die verplicht is hier voor je een topic opent. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart.

Met wat google zoekacties kan je zo de compatibiliteit uitzoeken. Dat is geen rocket science.

Tip voor de volgende keer, open een topic vóór je iets koopt, want je lijstje rammelt nogal.

Dit topic gaat in ieder geval dicht bij gebrek aan eigen onderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.