Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat zijn gevolgen van PC en laptop jaar lang niet gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blomsons
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Hallo medeTweakers,

ik ga ongeveer 2 maanden een jaar lang backpacken en wilde daarbij enkel mijn ereader meenenemen. Mijn zelfbouw game pc en Samsung ultrabook zullen dan een jaar lang op zolder gaan verstoffen.

Kan dit tot problemen leiden? Ik weet dat ik in ieder geval de batterij van de laptop op ongeveer 40% moet laden maar wat betreft de pc.. volgens mij kan het geen kwaad, maar ik dacht ik vraag het toch even!

Alle reacties

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Pc kan zeker geen kwaad. Met de laptop batterij heb ik geen ervaring. Enkel de tip dat het mogelijk de moeite waard is te verkopen ivm waarde vermindering en het feit dat je nog een pc hebt staan als je terug bent. Kun je voor het zelfde geld iets nieuwers weer kopen.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Persoonlijke mening en zonder bronnen zou ik wel aanraden om de accu van de laptop apart te houden. Mocht er nog gekke dingen gebeuren met de accu hoef je alleen de accu te vervangen ipv de complete laptop.

Daarnaast voorgaande advies is ook niet slecht, maar dan zou dat ook voor de PC betekenen. In beide gevallen gaat het er ook weer om hoe oud de machines zijn en hoe je deze gebruikt. (beetje internetten tegenover pro-gamen, met het eerste zou ik verkopen niet overwegen).

Verwijderd

Laptop accu waar mogelijk los bewaren odd, heb er zelf 1 gehad welke na 8 maanden standby niet meer wilde laden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou eventueel een nieuw knoopcel batterijtje in je pc kunnen steken. Dan weet je voor 2,50 zo goed als zeker dat dat batterijtje niet op zijn laatste benen loopt en kan gaan lekken.
Dat is het dan ook wel.

Bij terugkomst heb je wel veel updates bij te werken. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht slimmer om ze te verkopen en als je ooit terug komt weer wat nieuws te kopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

"Als je ooit terug komt" 😂😂😂

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Laptop accu half opladen uit de laptop halen en separaat bewaren op een niet warme plaats. Pc maakt niks uit, als er SSD in zit er van uit gaan dat de data waarschijnlijk weg is wanneer niet af en toe spanning op heeft gestaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Blomsons
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Dank voor alle antwoorden!! Ik game niet heel veel meer dus verkopen is niet echt een noodzaak. Probleem is wel dat de accu niet zomaar uit de laptop gehaald kan worden. Zal 'm eens open schroeven om te kijken wat ik daarmee kan doen. En anders moet ik hem maar meenemen denk ik :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Gewoon opgeladen wegleggen. Heb een aantal laptops in de schuur liggen die ik jaren niet gebruikt heb, maar werken ook nog gewoon. Windows wel volledig afsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mastermind op 19-09-2017 08:46 ]

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 12:52
Ik heb MacBook ook opgeladen weggelegd voor 6 maanden, toen ik terug kwam was de batterij gezakt tot 85% maar na een beetje bijladen doet hij het nog steeds. Kan geen kwaad!

Zou zeker niet de accu er uit gaan trekken, dan heb je meer kans dat je per ongeluk iets kapot maakt.

Veel plezier op je reis!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hangt ook een beetje van de laptop af, ik heb een HP die binnen een week leeg is als hij uit staat. Haal ik de batterij eruit dan gaat deze een stuk langer mee.

Voeding een jaar niet gebruiken kan, soms geven ze het op.
Pagina: 1