Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een msi gaming 5 z97 moederbord maar ik hou niet van de killer lan, veel te veel problemen er mee. Ik zou graag een netwerkaart willen kopen, als ik een netwerk kaart gebruik, bypass is dan killer of gaat het dan nog steeds via killer?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles geprobeerd qua fixes voor de killer lan....
Ik zat te kijken naar de intel Gigabit CT Desktop Adapter die een intel chipset heeft. En is die chipset nog goed in 2017 voor internet.

Ik gebruik btw Windows 10 pro 64 bit, msi gaming 5 z97, i7 4970k als iemand dat wauw weten.

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-09-2017 23:22)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maakt niet echt veel uit tenzij je specifieke eisen hebt (LACP, VLAN support enz, meeste hiervan zit tegenwoordig ook al niet meer in de driver maar het OS).
Zolang het GbE is (Dus geen 100Mbit) en je niet per ongeluk een glasvezel kaartje koopt kan je eigenlijk niks fout doen (let wel even op of de kaart onder jouw OS supported is).

De Killers lijken echt hit&miss, heb er zelf drie in gebruik op dit moment, de eerste nu al vijf jaar en nog nooit gedoe gehad maar hoor dat het inderdaad ook vaak genoeg mis gaat :/

Fixing things to the breaking point...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
Met een aparte NIC gaat niet meer via de ingebouwde NIC nee, dus dat is een optie.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nycrea schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:55:
Met een aparte NIC gaat niet meer via de ingebouwde NIC nee, dus dat is een optie.
Dank je wel voor de snelle reactie, maar is hij nog enig goed die ik had gekozen, aangezien hij uit 2009 komt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maakt niet echt veel uit tenzij je specifieke eisen hebt (LACP, VLAN support enz, meeste hiervan zit tegenwoordig ook al niet meer in de driver maar het OS).
Zolang het GbE is (Dus geen 100Mbit) en je niet per ongeluk een glasvezel kaartje koopt kan je eigenlijk niks fout doen (let wel even op of de kaart onder jouw OS supported is).

De Killers lijken echt hit&miss, heb er zelf drie in gebruik op dit moment, de eerste nu al vijf jaar en nog nooit gedoe gehad maar hoor dat het inderdaad ook vaak genoeg mis gaat :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zolang je een PCI-E model neemt.. ipv een PCI model zal er weinig aan de hand zijn

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

Zorian

What the fox?

pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

Simpel, effectief en goedkoop. Verwijder de drivers van de Killer en schakel hem eventueel daarna ook nog eens uit in de BIOS/UEFI. Dan bypass je hem 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoewel de CT wat ouder is zou ik die toch ook aanraden. Laag energieverbuik, compatibel met zo ongeveer elk systeem en werkt gewoon stabiel onder elk OS. Puike kaartjes voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Jammer dat het achteraf minder werkt. Maar had je ook al eens gekeken naar deze oplossing?

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=168097.0

Netwerkkaart is overigens aan elkaar.
Pagina: 1