Pci-E module laptop vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380252

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn ASUS laptop. En ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen. Ik wil in mijn laptop de pci-e kaartje vervangen voor een kaartje waar wel wifi ac op zit. Zodat ik ook met de laptop de 5 ghz band wifi kan gebruiken. Nu ben ik er volgens mij al achter wat voor een kaartje ik moet kopen. Het enige waar ik nog achter probeer te komen is welke pinnetje waar op het kaartje gedrukt moet worden. Het kaartje dat ik heb gekocht heeft een "main 1" en een "aux 2" antenne aansluitingen. Op mijn oude kaartje staat alleen een 0 en een 1 bij de twee aansluitingen. vanaf mijn moederbord loopt een zwart draadje naar 0 en een witte naar de 1.
Nu is mijn vraag maakt het uit welke kabel ik op welke aansluiting doe van mijn laptop?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS MB K73SV

Nou ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden en eventuele oplossingen.

Alvast bedankt!

Rob

Beste antwoord (via Anoniem: 380252 op 18-09-2017 12:20)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zoals @sapphire al zei niets spannends aan, moest je maar 1 antenne hebben moet je die op de main aansluiten, maar vermits je er 2 hebt sluit je die allebei aan, welke waar zit speelt geen rol.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Is main 1 en aux 2 niet gewoon het zelfde als 0 en 1.

Is niet heel spannend hoor een antenne kan weinig verkeerd verkeerd aan gaan. Is gewoon een draadje met een plugje aan 1 kant welke het scherm in loopt (meestal) en aan een stukje ijzer zit.
Je kan geen kortsluiting oid. maken.

Gabriël AM5

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zoals @sapphire al zei niets spannends aan, moest je maar 1 antenne hebben moet je die op de main aansluiten, maar vermits je er 2 hebt sluit je die allebei aan, welke waar zit speelt geen rol.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380252

Topicstarter
Dank jullie wel voor het antwoorden! Ik weet genoeg zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bedenk wel dat Asus met een whitelist kan werken in het BIOS. Veel fabrikanten hanteren een zogenaamde whitelist waar beperkte hardware-id's op staan. Met een beetje pech start je laptop helemaal niet op wanneer je zomaar een ander kaartje erin stopt waarvan het ID niet in de whitelist staat. Je zou op het typenummer van je laptop moeten zoeken i.c.m. het vervangen van de Wifi kaart of iemand dat al succesvol gedaan heeft.