Toon posts:

Opslag PC maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik het hier goed plaats anders alvast excuses.

Ik heb nog een oude computerkast staan (compleet) die ik graag zou willen omtoveren naar een grote opslag.
Is dat het zelfde als een NAS?
Is dit mogelijk en wat zou ik hiervoor moeten doen.
Als jullie info over de PC nodig hebben hoor ik graag wat dan zoek ik dat op.

Mijn volgende vraag is, kan ik hier meerdere 2.5' schijven in stoppen en hoeveel is de max?

Alvast bedankt iedereen en een fijne zondagavond gewenst.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een NAS is Network Attached Storage. Dus als jij een pc in je netwerk hangt met een hoop opslagruimte dan kun je dat een NAS noemen ja.

Of je dat ook moet willen is een tweede...

Een "oude complete computerkast" hebben we helemaal niks aan om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen. Stroomverbruik kon weleens vies tegenvallen, om maar wat te noemen. Laat staan dat iemand iets kan zeggen over hoeveel schijven in jouw oude pc kunnen. Glazen bol hebben we niet...

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mijn volgende vraag is, kan ik hier meerdere 2.5' schijven in stoppen en hoeveel is de max?
Waarin? ;)
'Een oude computer' zegt niks over die computer behalve dat het oud is. Wat voor moederbord, kast en voeding zit erin? En voor de volledigheid ook welke CPU en geheugen?

NAS is iig geen hardware eigenschap, het is gewoon storage op een netwerk, of dat door een Synology of normale computer met een share oid gaat maakt weinig uit voor de definitie :)
Wat wil je er mee doen? Vanaf een andere pc op jouw netwerk data op zetten/gebruiken, over het internet het gebruiken buitenshuis oid?

Fixing things to the breaking point...

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Opmerkingen naar aanleiding van je summiere openingspost:

1. Je zou eens na moeten denken (en even uitrekenen voor 1 jaar) over je stroomverbruik als die oude onzuinige PC met diverse harddisks er in 24/7 aan staat.
Reken voor de lol eens met 100 Watt stoomverbruik: x 24 uur x 365 dagen = 87,6 KWh ...

2. jouw oude PC zou nog wel eens IDE poorten op het moederbord kunnen hebben en geen SATA.
Kijk eens in de kast of er SATA poorten in zitten en hoeveel dat er zijn.

3. welke opslagbehoefte heb je?
2 TB? 10 TB? 20 TB?

4. hoe ga je je backups maken en waarop?