Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Discarding the BPDU, since it is an invalid BPDU type ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-11 09:57
Ik heb even jullie hulp nodig.

Vorige week had ik een internet probleempje en tijdens het fout zoeken stootte ik op volgende foutboodschap op mijn Edgeswitch 24 lite:

Error dot1sBpduReceive(): Discarding the BPDU, since it is an invalid BPDU type
Notice dot1sBpduReceive(): Invalid Forward Delay

Ik weet niet juist wat dit wil zeggen en hoe ik dit kan oplossen, wel heb ik al gevonden dat dit afkomstig is van een AP (is een Linksys router als bridge ingesteld om zo als AP te gebruiken).

Graag even jullie hulp ;)

Beste antwoord (via DenBenny op 18-09-2017 20:50)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat ik zeg, je kan in dit geval gewoon spanning tree uitzetten op de switchpoort.

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat betreft MSTP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DenBenny
Google leert me dat dit met VLAN's te maken heeft?
Ik heb wel meerdere VLAN's op mijn netwerk, echter hangt dit AP aan een untagged poort van één van mijn VLAN's? Ik ga ervan uit dat dit AP dus geen besef heeft van de verschillende VLAN's?

• ik222
  • Niet online
Nee dit heeft niet echt met VLAN’s te maken maar met spanning tree, een manier om loops in je netwerk te voorkomen. Om precies te zijn multiple spanning tree dus in dit geval wat betekent dat je meerdere instances kan hebben draaien en dus niet alle VLAN's in dezelfde instance hoeven te zitten.

En wat hier dus mis gaat is en wat de melding dus zegt is dat de switch de BPDU's die van het AP komen niet tof vindt. Als dit gewoon een AP poort in je thuisnetwerk is dan kan je waarschijnlijk veilig spanning tree uitzetten op die poort en daarmee zal de melding dan wel verdwijnen.

[ Voor 32% gewijzigd door ik222 op 17-09-2017 21:17 ]

• DenBenny
ik222 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:05:
Nee dit heeft niet echt met VLAN’s te maken maar met spanning tree, een manier om loops in je netwerk te voorkomen. Om precies te zijn multiple spanning tree dus in dit geval wat betekent dat je meerdere instances kan hebben draaien en dus niet alle VLAN's in dezelfde instance hoeven te zitten.

En wat hier dus mis gaat is en wat de melding dus zegt is dat de switch de BPDU's die van het AP komen niet tof vindt. Als dit gewoon een AP poort in je thuisnetwerk is dan kan je waarschijnlijk veilig spanning tree uitzetten op die poort en daarmee zal de melding dan wel verdwijnen.
Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt hoor het "AP", maar hierop zijn echter weinig instellingen mogelijk. Wat kan ik eventueel op de switch instellen zodat deze overvloed aan meldingen stopt?

Acties:
  • Beste antwoord

• ik222
  • Niet online
Wat ik zeg, je kan in dit geval gewoon spanning tree uitzetten op de switchpoort.

• DenBenny
ik222 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:41:
Thanks, na het disable zetten van de STP mode op de bewuste poort zijn de meldingen gestopt :)
Pagina: 1