Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ik zoek een?
Soundbar

Wat is je budget?
+- 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij zal vanzelfsprekend in de woonkamer op het TV meubel geplaatst worden en zal naast TV-gebruik ook veel gebruikt worden om muziek af te spelen. Ik wil graag een set die eventueel uitgebreid kan worden met multi-room speakers en dus ook met spotify etc werkt via mijn mobiel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung HW-K950. Op dit moment staat er een Sony HT-CT380 die toch wel ondermaats klinkt. De Samsung lijkt mij een goede keuze omdat het een compleet systeem is met soundbar, sub en rear speakers. Wanneer je deze onderdelen bij bijvoorbeeld Sonos apart zou moeten aanschaffen zit je al snel tegen de 2000 euro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil graag in één keer klaar zijn en dit lijkt mij een goede upgrade vanaf de Sony. Ook heb ik dan veel streaming mogelijkheden met de app van samsung en zijn er nog mogelijkheden tot uitbreiding. Het Dolby Atmos aspect is leuk maar geen vereiste. Wat kunnen nog meer alternatieven voor deze set zijn? Welke combinaties zouden ook een goede totaal set maken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 09:40
Je wilt 5.1 blijkbaar aangezien je de Samsung zelf aangeeft.

Waarom kies je niet voor een losse receiver met losse 5.1. Je haalt dan voor het bedrag veel meer bang for buck in huis en al helemaal 2e hands.

Klein voorbeeldje.

Pak een 5.1 receiver als de Denon x1300w of onkyo/yamaha aanverwante.

Vervolgens koop je een complete 5.1 set als bijv. De teufel ultima 40mk2 die in de aanbieding voor 799 gaat. Je krijgt dan echt veel meer waar voor je geld.

Nog beter begin je bijvoorbeeld met 2.0 en breid je langzaaam uit naar 5.1 en in dat geval doe je er goed aan om te gaan luisteren in div. Audio winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ik heb meer voor de Samsung gekozen omdat ik dacht dat een 5.1 setje over het algemeen een betere ervaring zou geven, ook mbt muziek. Ook gezien een aantal gebruikerservaringen in 'Het grote 'Soundbar' discussie topic' (p54). De Denon Heos HomeCinema incl twee Heos 1 speakers trokken ook mijn aandacht, maar gezien enkele negetief getinte reviews verloor ik mijn enthousiasme een beetje.

Hoewel de Teufels mij geweldige dingen lijken zou dit niet goed in mijn interieur passen en zal het er thuisfront niet helemaal mee eens zijn. Daarom gaat de voorkeur uit naar een soundbar (en draadloos). Minder aanwezige speakers en een draadloze oplossing (receiver -> speaker) zouden jouw idee een stuk interessanter maken.

Wellicht deze week inderdaad langs een audio winkel om daar advies en wat luistersessies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak_th
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Of de Sony-ht-st5000. Geen achter speakers, 3x HDMI ingangen inplaats van 2 van de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic is al 8 maanden oud en de TS is al maanden niet ingelogd geweest. Hier verder praten, voegt niets meer toe dus op slot.

Dit topic is gesloten.