Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compact access point in stopcontact

Pagina: 1
Acties:

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 19:34
Ik zie door de bomen even het bos niet meer, daarom een post.

In ons nieuwbouwhuis hebben wij betonnen muren en is er dan ook één kamer zonder WiFi. Gelukkig ligt er een utp kabel die uitkomt in het midden van de kamer, naast een stopcontact. Ik zoek dus een access point die je, net als veel range extenders, in het stopcontact steekt. UTP kabel erin en hop, snelle wifi verbinding over 5g.

Nu vond ik op CoolBlue de Linksys Wireless-AC1200 Range Extender RE6400 maar buiten de site van CoolBlue zie ik nergens dat je deze ook bekabeld kan gebruiken.

Ik vraag dus om raad: welke access point voldoet? Mochten het er meerdere zijn hoor ik graag welke het best is.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Geen Range extenders hiervoor gebruiken.
Maar een normaal Access Point.
Neem een Ubiquiti Long Rang Access Point: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Die kun je voeden via de netwerkkabel er vanuitgaande dat de andere kant uit komt in je meterkast dan plaats je daar de PoE Adapter en dan heb je alleen het netwerkkabeltje wat naar het Access Point gaat.

Daar gaat dan de stroom en Data overheen.
Mooie oplossing en je behoud je stopcontact ;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 18:24
pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
wat dacht je hier van ap en 2 netwerk aansluitingen in 1

Verwijderd

Een Unifi AP AC LR (Long Range) is een volledig overkil in één kamer. Wat vonkkie voorstelt is veel beter.

• Kavaa
vonkkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:45:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
wat dacht je hier van ap en 2 netwerk aansluitingen in 1
Dat kan ook maar dan moet je wel weer hakken en breken om hem in te bouwen.
vonkkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:58:
[...]

ja die zitten er bij deze standaard niet bij helaas
maar die kosten niet zo veel en anders marktplaats staan er zat op
Bij de AC Lite en de AC LR zitten de PoE Adapters erbij.

[ Voor 29% gewijzigd door Kavaa op 17-09-2017 19:59 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• buzz
Zie ik goed dat ik bij de oplossing van Vonkkie los een poe injector moet kopen?

• vonkkie
djkavaa schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:50:
[...]

Dat kan ook maar dan moet je wel weer hakken en breken om hem in te bouwen.
hoe zo als er utp naast een stopcontact zit zit er mogelijk ook een inbouwdoos ?
anders blokje hout en deze er op monteren

• Kavaa
vonkkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:54:
[...]

hoe zo als er utp naast een stopcontact zit zit er mogelijk ook een inbouwdoos ?
anders blokje hout en deze er op monteren
Vaak zijn die inbouwdozen hier in NL niet diep genoeg.

• vonkkie
djkavaa schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:55:
[...]

Vaak zijn die inbouwdozen hier in NL niet diep genoeg.
dozen in nederland zijn standaard 4 cm daar past en rj45 connector makelijk in hoor

• vonkkie
buzz schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:53:
Zie ik goed dat ik bij de oplossing van Vonkkie los een poe injector moet kopen?
ja die zitten er bij deze standaard niet bij helaas
maar die kosten niet zo veel en anders marktplaats staan er zat op

• Kavaa
vonkkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:57:
[...]

dozen in nederland zijn standaard 4 cm daar past en rj45 connector makelijk in hoor
Ook samen met de diepte van de In Wall AP?
Die komt ook een stuk de doos in.

• vonkkie
djkavaa schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:58:
[...]

Ook samen met de diepte van de In Wall AP?
Die komt ook een stuk de doos in.
https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_UAP-AC-IW_QSG.pdf

voornamelijk de stekker gaat in de doos de rest ligt op de muur

• Kavaa
vonkkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:59:
[...]

https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_UAP-AC-IW_QSG.pdf

voornamelijk de stekker gaat in de doos de rest ligt op de muur
Ah shit ik ben in de war met de andere versie. die ging dieper de muur in idd.

• vonkkie
djkavaa schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:00:
[...]

Ah shit ik ben in de war met de andere versie. die ging dieper de muur in idd.
aha dat weet ik niet ken alleen deze
welke bedoel jij dan ??

• Kavaa
vonkkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:01:
[...]

aha dat weet ik niet ken alleen deze
welke bedoel jij dan ??
De eerste versie die ging verder de muur in die was ook niet echt geschikt voor NL die moest echt in een vierkante doos voor de US.

• buzz
De in wall + poe injector kost ruwweg 100-105 euro. De LR lijkt beter en kost praktisch hetzelfde, met wat improvisatie moet ik die wall mount ook wel op de inbouwdoos kunnen krijgen denk ik. Is er een reden om dat niet te doen?

• Kavaa
buzz schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:05:
De in wall + poe injector kost ruwweg 100-105 euro. De LR lijkt beter en kost praktisch hetzelfde, met wat improvisatie moet ik die wall mount ook wel op de inbouwdoos kunnen krijgen denk ik. Is er een reden om dat niet te doen?
Dat moet prima kunnen idd.

• vonkkie
nee alleen zal die beter werken wat hoger op de muur of het moet je alleen te doen zijn om die kamer
voor deel van de in wal is dat je er nog 2 utp,s van uit kan halen

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom niet gewoon een normale AP?
Ik heb laatst zo'n Fritzbox AP gekregen van mijn provider, en ik moet zeggen dat het ding goed werkt.
Als het goed is worden ze ook genoeg aangeboden op marktplaats, want iedereen kon zo'n ding gratis krijgen, dus zijn er ook een boel direct op marktplaats gezet.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000566955.jpeg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De LR is totaal onzinnig in deze situatie. Zoals de naam zegt kan hij vooral net iets meer dekking geven over grote afstanden, en dan vooral op 2.4GHz. Op korte afstanden is bandbreedte veel relevanter, zeker als je zegt buiten deze kamer wel goede dekking te hebben. Dat komt vooral neer op 5GHz performance, en de LR doet dat geen haar beter dan de goedkopere UAP AC Lite. Dus als het echt enkel om deze kamer gaat, neem de Lite. Voldoet de Lite niet, kijk dan naar de Pro. De LR is vleesch noch visch in deze situatie, wat ook niet gek is gezien het voor een totaal andere toepassing ontworpen is.

Oslik blyat! Oslik!

• Illusion
  • Laatst online: 23:33

Illusion

(the art of)

sssensss schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:45:
Waarom niet gewoon een normale AP?
Ik heb laatst zo'n Fritzbox AP gekregen van mijn provider, en ik moet zeggen dat het ding goed werkt.
Als het goed is worden ze ook genoeg aangeboden op marktplaats, want iedereen kon zo'n ding gratis krijgen, dus zijn er ook een boel direct op marktplaats gezet.

[afbeelding]
Mooie van die fritzbox accespoints is dat ze tegenwoordig ook "mesh" ondersteunen icm met andere fritzbox apparatuur. Als je al een fritzbox router hebt, kan dat zeker voordeel hebben.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• buzz
dion_b schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:02:
[...]

De LR is totaal onzinnig in deze situatie. Zoals de naam zegt kan hij vooral net iets meer dekking geven over grote afstanden, en dan vooral op 2.4GHz. Op korte afstanden is bandbreedte veel relevanter, zeker als je zegt buiten deze kamer wel goede dekking te hebben. Dat komt vooral neer op 5GHz performance, en de LR doet dat geen haar beter dan de goedkopere UAP AC Lite. Dus als het echt enkel om deze kamer gaat, neem de Lite. Voldoet de Lite niet, kijk dan naar de Pro. De LR is vleesch noch visch in deze situatie, wat ook niet gek is gezien het voor een totaal andere toepassing ontworpen is.
Dank!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Illusion schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:33:
[...]

Mooie van die fritzbox accespoints is dat ze tegenwoordig ook "mesh" ondersteunen icm met andere fritzbox apparatuur. Als je al een fritzbox router hebt, kan dat zeker voordeel hebben.
Oftewel ze kunnen als repeater werken. Joy... mesh = repeater met betere marketing. Maar ongeacht hoeveel lipstick je op de pitbull smeert, het blijft een pitbull.

Best-case heb je te maken met een dual-radio repeater. Daarmee kun je tegelijk zenden en ontvangen, waardoor je geen bandbreedte opoffert op de link in kwestie. Je vervuilt de lucht wel dubbel (relevant voor buren, maar ook voor andere AP's in eigen huis), je verdubbelt latencies en dekking verhoog je met maximaal 50% (want de repeater moet vol in dekkingsgebied van de originele AP staan). Daarom moet je 50% meer kastjes hebben om een gegeven ruimte volledig te dekken. Daar worden fabrikanten van repeaters blij van, maar als gebruiker kost je het meer onder extra performance te leveren. Doe maar niet.

Oslik blyat! Oslik!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 22:36
De RP-AC52 van Asus is wat je zoekt denk ik, is een repeater OF accespoint. Bij accespoint moet hij uiteraard aan de kabel.

Ik heb hem zelf al een aantal keer als accespoint ingezet en hij werkt goed. Leuk extratje: het is ook een nachtlampje en muziek streamer.

Zie :
pricewatch: Asus RP-AC52 Dual-Band Wireless-AC750 Range Extender / Access Point

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
Ziggo PG-9072LG-ZG is jouw oplossing !
technisch gezien een wifi powerline, maar doet ook gewoon als accespoint dienst !
(of de devolo versie als je toch extra poortjes wil)

[ Voor 18% gewijzigd door ijske op 18-09-2017 19:43 ]

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:31:
[...]

Oftewel ze kunnen als repeater werken. Joy... mesh = repeater met betere marketing. Maar ongeacht hoeveel lipstick je op de pitbull smeert, het blijft een pitbull.

Best-case heb je te maken met een dual-radio repeater. Daarmee kun je tegelijk zenden en ontvangen, waardoor je geen bandbreedte opoffert op de link in kwestie. Je vervuilt de lucht wel dubbel (relevant voor buren, maar ook voor andere AP's in eigen huis), je verdubbelt latencies en dekking verhoog je met maximaal 50% (want de repeater moet vol in dekkingsgebied van de originele AP staan). Daarom moet je 50% meer kastjes hebben om een gegeven ruimte volledig te dekken. Daar worden fabrikanten van repeaters blij van, maar als gebruiker kost je het meer onder extra performance te leveren. Doe maar niet.
Zo'n FritzWlan 1750E die ik bedoel is een Acces Point hoor.
Je sluit heb bedraad aan.
Hij kan ook als repeater ingesteld worden, maar ik heb het in mijn post alleen over de AP functie.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sssensss schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:34:
[...]

Zo'n FritzWlan 1750E die ik bedoel is een Acces Point hoor.
Je sluit heb bedraad aan.
Hij kan ook als repeater ingesteld worden, maar ik heb het in mijn post alleen over de AP functie.
Daar is niets mis mee - maar zodra mensen met 'mesh' komen gaan m'n haren overeind staan ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Is deze niks?

pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N Wall-Plate Access Point EAP115-Wall

Als je een PoE switch hebt kan je die gebruiken om hem van stroom te voorzien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Edwin88 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:46:
Is deze niks?

pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N Wall-Plate Access Point EAP115-Wall

Als je een PoE switch hebt kan je die gebruiken om hem van stroom te voorzien.
Anno 2017 'investeren' in een 2.4Ghz-only accesspoint zou ik niet meer aanraden.

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Ik zou een inwall sowieso niet gebruiken, tenzij je echt in elke ruimte een inwall plaatst(bijvoorbeeld in een hotel). Daar zijn ze ook voor gemaakt, het bereik is ook niet veel meer dan dat.

Ik sluit me aan bij Dion, een UAP AC Lite lijkt me het beste, is ook het makkelijkste netjes te monteren.

Als je repeaters adviseert die ook al accesspoint te gebruiken zijn loop je altijd het risico dat iemand de weg van de minste weerstand kiest. Niet wetende hoeveel performance ze daarmee inleveren. Vaak hebben deze apparaten een kleine antenne, omdat ze compact moeten zijn(hangen immers in het stopcontact).

Kies dus gewoon voor een fatsoenlijk AP.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
DJSmiley schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:17:
[...]

Anno 2017 'investeren' in een 2.4Ghz-only accesspoint zou ik niet meer aanraden.
Wat een onzin. Je hebt 5 GHz niet perse nodig voor de meeste situaties. Topic starter wil een stabiele verbinding in een kleine kamer, en deze kastjes zijn bedoeld om in een kamer een betrouwbare verbinding op te stellen als toevoeging of vervanging van een gedeeld Access point die ergens verder hangt.

In het geval van de topic starter zou dit een kleine investering zijn (30 eu), waarbij je goed stabiel internet kan opzetten. Inderdaad zijn deze niet bedoeld om een heel huis te voorzien van wifi. Maar dat wil TS ook helemaal niet.

Wellicht is het gezien de betonnen muren zelfs wel een goed idee om een aantal van deze kastjes op te hangen. Je kan er namelijk 2 of 3 halen voor de prijs van een Unifi AC, en dan zit je alsnog met bereik omdat het door een muur moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Edwin88 op 19-09-2017 10:42 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05
Edwin88 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:41:
[...]

Wat een onzin. Je hebt 5 GHz niet perse nodig voor de meeste situaties. Topic starter wil een stabiele verbinding in een kleine kamer, en deze kastjes zijn bedoeld om in een kamer een betrouwbare verbinding op te stellen als toevoeging of vervanging van een gedeeld Access point die ergens verder hangt.

In het geval van de topic starter zou dit een kleine investering zijn (30 eu), waarbij je goed stabiel internet kan opzetten. Inderdaad zijn deze niet bedoeld om een heel huis te voorzien van wifi. Maar dat wil TS ook helemaal niet.

Wellicht is het gezien de betonnen muren zelfs wel een goed idee om een aantal van deze kastjes op te hangen. Je kan er namelijk 2 of 3 halen voor de prijs van een Unifi AC, en dan zit je alsnog met bereik omdat het door een muur moet.
Fout

Juist als je op 1 kamer wifi wilt realiseren ga je voor de 5GHz. Zoveel meuk op de 2.4, lastig stabiel te krijgen. 2.4 gebruik je alleen nog voor legacy of als je met weinig ap veel dekking wilt (2.4 gaat beter door muren)

Gewoon de ac lite ophangen met poe in de meterkast :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Edwin88 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:41:
[...]

2.4GHz en betrouwbaar zijn twee begrippen die je niet tegelijkertijd in de mond mag nemen.

Er zijn twee soorten situaties qua WiFi op dit moment: de plekken waar 2.4GHz door drukte en interferentie onbruikbaar zijn, of de plekken die dat binnenkort leve IoT zullen worden.

Juist in een kleine kamer vervallen alle nadelen van 5GHz - dat je er mogelijk minder mee kunt dekken (valt vaak ook mee, het gaat slechter door muren, maar beter om hoeken) is niet relevant, dat het sneller over afstand dempt evenmin. Het zou doodzonde zijn om nu 2.4GHz-only te nemen als je op tijdstip X ergens de komende paar jaar het weer weg kunt gooien.

Oslik blyat! Oslik!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 22:36
dion_b schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:53:
[...]

2.4GHz en betrouwbaar zijn twee begrippen die je niet tegelijkertijd in de mond mag nemen.

Er zijn twee soorten situaties qua WiFi op dit moment: de plekken waar 2.4GHz door drukte en interferentie onbruikbaar zijn, of de plekken die dat binnenkort leve IoT zullen worden.

Juist in een kleine kamer vervallen alle nadelen van 5GHz - dat je er mogelijk minder mee kunt dekken (valt vaak ook mee, het gaat slechter door muren, maar beter om hoeken) is niet relevant, dat het sneller over afstand dempt evenmin. Het zou doodzonde zijn om nu 2.4GHz-only te nemen als je op tijdstip X ergens de komende paar jaar het weer weg kunt gooien.
100% mee eens. Pasgeleden een draadloze deurspion met camera van een klant gezien die 2,4 Ghz zo vervuilde dat Wi-Fi een prima verbinding leek te hebben maar internet toegang, ho maar. (Was van een gerenommeerd merk!) Camera uit, Internet aan :)
ook daar dus de stap naar 5Ghz. De camera verplaatsen was ook een optie maar niet handig :P

Ik had eerder een voorstel gedaan voor de RP-AC52 van Asus, die kost €50 en heeft ook 5 Ghz. Lijkt mij ook niet duur, al kan ik niet in je portemonnee kijken. Nee, ik werk niet voor Asus. Mijn huis hangt "vol" met Ubiquiti :) (ik heb 1 Pro in een huis uit 1924. Werkt prima. Lite had ook goed geweest maar heb een Ubi Virus opgelopen... dank je wel Tweakers.net)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
als budget een dingetje is dan is de KPN Wifi versterker ook een leuk ding.

Kost ook 50 eur, maar heeft 3x3 AC, gigabit interfaces, bandsteering, dfs support enz.

Alleen is dat een los ding. Maar persoonlijk vind ik dat niet opwegen tegen de voordelen. Heb je meteen een paar extra ethernetpoortjes in die ruimte :)
Pagina: 1