Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 in 1: wat te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 10:23
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik aan het oriënteren op een 2 in 1-tablet. Dwz een tablet met w10 met de capaciteit van een laptop, ter vervanging van mijn huidige laptop en kapotte tablet. Ik wil de tablet gaan gebruiken voor het bekijken van films en browsen, alsmede enig licht teken- en photoshopwerk. Omdat ik veel onderweg ben vind ik een redelijke accuduur belangrijk, maar ook de kwaliteit van het scherm. Bij voorkeur zoek ik een tablet met een i5 processor. Qua prijs vind ik 1200 euro wel echt het maximum.

Momenteel is er best wat aanbod in dit segment. Natuurlijk is er de surface pro 4/2017, maar hier is niet iedereen onverdeeld enthousiast over. Ook wat betreft duurzaamheid vertoont dit device wel wat gebreken. De Acer Switch 5 leek me ook wel wat maar heeft weer geen mooi gekalibreerd scherm als ik notebookcheck.com bekijk en ook qua accuduur niet fantastisch. Interessant is ten slotte ook de lenovo miix 520, ook vanwege de 8th gen processor. Helaas is van deze de resolutie weer vrij laag vergeleken met de rest en komt deze pas in oktober/november.

Kortom, ik heb een lastige keuze te maken. Ik hoor het graag als jullie goed advies hebben hierover. Is het wellicht een verstandige keuze om te wachten op meer tablets met 8th gen processors?

Alle reacties

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:13
Ik kan zelf persoonlijk niet klagen over de Microsoft Surface Pro laptop/tablets.

Heb je wellicht ook een lokale computer winkel in de buurt die dit soort laptop/tablets heeft staan?
Dan kun je ze persoonlijk testen op de basis punten.
Als je dan een model gevonden hebt die jij goed vind werken kun je naar de specificaties gaan kijken qua Processor, Ram en SSD schijf.

Als je dan voor een Surface Pro gaat is deze versie denk ik goed voor jouw doeleinden: pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver

Volgende maand komen de nieuwe Intel processoren uit die er wel een stuk beter uit zien dan de vorige processoren, dus misschien is wachten de moeite waard.
Houd er echter wel rekening mee dat het nog een paar maanden langer kan duren voordat je ze in zulke laptop/tablets krijgt als de Surface Pro.

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

pricewatch: Cube Thinker i35 -> Surface Book killer (en dus helemaal een SP4 killer) voor een derde van de prijs (of de helft van de SP4, maar wel veel beter).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 13:50 ]

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 10:23
Dank voor jullie reacties. Ik moet zeggen dat met de mm-aanbiedingen de sp4 pro (i5/256) wel erg aantrekkelijk wordt. Het wordt inderdaad denk ik nog lang wachten tot de nieuwe processoren de tablets bereiken. Aan de andere kant zit ik nog erg te dubben of ik niet zal wachten op de eerste review van de miix 520, deze blijft wel heel interessant met goede specs voor een relatief lage prijs. Keuzes, keuzes...