Vaatwassers Pricewatch heeft slechte vulling "Plaatsing"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Topicstarter
Allereerst: weet iemand hoe je de typenummers van Bosch en Siemens kunt decoderen tot wat voor features ze hebben?

Ik ben op zoek naar een nieuwe vaatwasser van Bosch of Siemens half-geïntegreerd of onderbouw voor inbouw in 60 cm breedte.

Omdat de witgoed apparatuur een jaar of 5 geleden in de pricewatch is opgenomen dacht ik: mooi, laat ik dat eens gebruiken.

Eerste bummer: het zit niet meer op https://tweakers.net/pricewatch/#huishoudelijk maar op https://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:910

Tweede bummer: zoeken op plaatsing "Deels geïntegreerd" is zinloos want de "Plaatsing" is slecht gevuld:

- Als het niet is ingevuld komt het nooit terecht als je filtert op een specifieke (set van) plaatsing
- Als het fout is ingevuld komt het in verkeerde filters terecht

Uiteindelijk kwam ik op dit filter uit: categorie: Vaatwassers wat neerkomt op:

- Bosch of Siemens
- A++, A+++ of A+++-10%
- vanaf 760mm t/m 8,45m (geen idee waarom dat geen 845mm is)
- vanaf 560mm t/m 600mm

Tweede vraag: had ik dit slimmer kunnen filteren?

In dat filter heb ik alles tot EUR 550 doorgelopen en op andere sites gezocht wat de echte plaatsing is.

Wat me opvalt is dat dit alleen al heel tijdrovend is omdat je het modelnummer niet makkelijk kunt kopiëren en alle links met modelnummers en dergelijke verwijzen naar binnen tweakers.net

De makkelijkste manier om het model te kopiëren blijkt uit de URL.

Ik ga hieronder mijn overzicht plaatsen, maar dat gaat dik een uur duren en mijn ervaring met forums is dat je meestal je content in de editor kwijt raakt, dus ik post eerst de thread en werk daarna het overzicht bij.

Dit is mijn overzicht:

- pricewatch: Bosch SMS50D52EU vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS46GI01E vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMI46GS01E niet-ingevuld -> Deels geïntegreerd
- pricewatch: Bosch SMU53L15EU onderbouw OK (maar titel suggereert inbouw)
- pricewatch: Bosch SMS58L12EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN236W01GE vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN25L230EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN636X00IE niet-ingevuld -> Volledig geïntegreerd
- pricewatch: Siemens SN236W01KE vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN236W00ME vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMI46MS03E niet-ingevuld -> Deels geïntegreerd
- pricewatch: Siemens SN336W01GE niet-ingevuld -> Onderbouw
- pricewatch: Bosch SMU46IS03E niet-ingevuld -> Onderbouw
- pricewatch: Siemens SN636X00GE niet-ingevuld -> Volledig geïntegreerd
- pricewatch: Bosch SMD46IM03E niet-ingevuld -> Onderbouw
- pricewatch: Siemens SN436S01GE niet-ingevuld -> Onderbouw
- pricewatch: Bosch SMS46GW00E vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS53L18EU vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS46MW01E vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN25E280EU niet-ingevuld -> Vrijstaand
- pricewatch: Siemens SX636X03IE niet-ingevuld -> Volledig geïntegreerd
- pricewatch: Siemens SN236I00IE vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS46MW03E vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMI68N25EU niet-ingevuld -> Deels geïntegreerd
- pricewatch: Bosch SMS46IW08E vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS53N18EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN25L280EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN28M250EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN236W02IE niet ingevuld -> Vrijstaand
- pricewatch: Bosch SMI63N25EU Deels geïntegreerd OK
- pricewatch: Siemens SN45L530EU Deels geïntegreerd -> Onderbouw
- pricewatch: Siemens SN26P880EU vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS69N72EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN236W03ME vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN65M037EU niet ingevuld -> Volledig geïntegreerd
- pricewatch: Siemens SN65E010EU Volledig geïntegreerd OK
- pricewatch: Siemens SN55M540EU Deels geïntegreerd OK
- pricewatch: Bosch SMD63N22EU Deels geïntegreerd -> Onderbouw
- pricewatch: Bosch SMU59M25EU Deels geïntegreerd -> Onderbouw
- pricewatch: Siemens SN535S00CE niet ingevuld -> Deels geïntegreerd
- pricewatch: Siemens SN25P230EU onderbouw -> Vrijstaand
- pricewatch: Bosch SMS46IW07E vrijstaand OK
- pricewatch: Bosch SMS54M62EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN25N880EU vrijstaand OK
- pricewatch: Siemens SN69L001NL niet ingevuld -> Volledig geïntegreerd

Ofwel 18 van de 45 hebben aanpassingen nodig.

[ Voor 78% gewijzigd door wiert.tweakers op 17-09-2017 18:51 . Reden: bijwerken lijst ]

http://wiert.wordpress.com

Beste antwoord (via wiert.tweakers op 17-09-2017 18:51)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@wiert.tweakers, gezien dit topic voornamelijk over feedback op de pricewatch betreft, verplaats ik het topic naar het pricewatch subforum in het feedback gedeelte. Indien je ook graag aankoopadvies wilt is mijn suggestie dat je hiervoor een tweede topic opent in Consumentenelektronica Aankoopadvies (CEA), indien je meer met een technische vraag zit of discussie verwacht kun je wel in terecht in Themaforum Witgoed (TFW) neem in beide gevallen daarbij wel Het algemeen beleid #quickstart in acht aangezien de vraagstelling bovenin je post in de huidige vorm daar nog niet aan voldoet.

Wanneer van een pricewatch categorie ook een eigen sub forum bestaat in deze normaal niet bedoelt voor feedback rondom het desbetreffende onderwerp in de pricewatch of FrontPage, hiervoor kun je terecht in de feedback fora. TFW bijv. is bedoeld voor discussie rondom witgoed apparaten (denk aan technische vragen/ discussies, prijs en levering discussie topics rondom een bepaald apparaat).

Select * from fish

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@wiert.tweakers, gezien dit topic voornamelijk over feedback op de pricewatch betreft, verplaats ik het topic naar het pricewatch subforum in het feedback gedeelte. Indien je ook graag aankoopadvies wilt is mijn suggestie dat je hiervoor een tweede topic opent in Consumentenelektronica Aankoopadvies (CEA), indien je meer met een technische vraag zit of discussie verwacht kun je wel in terecht in Themaforum Witgoed (TFW) neem in beide gevallen daarbij wel Het algemeen beleid #quickstart in acht aangezien de vraagstelling bovenin je post in de huidige vorm daar nog niet aan voldoet.

Wanneer van een pricewatch categorie ook een eigen sub forum bestaat in deze normaal niet bedoelt voor feedback rondom het desbetreffende onderwerp in de pricewatch of FrontPage, hiervoor kun je terecht in de feedback fora. TFW bijv. is bedoeld voor discussie rondom witgoed apparaten (denk aan technische vragen/ discussies, prijs en levering discussie topics rondom een bepaald apparaat).

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Topicstarter
Zeehond schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:49:
@wiert.tweakers, gezien dit topic voornamelijk over feedback op de pricewatch betreft, verplaats ik het topic naar het pricewatch subforum in het feedback gedeelte.
No problem. Ik stel de overige vragen even in de andere fora die je noemde.

--jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@wiert.tweakers Om te biggen uiteraard nog eerst bedankt voor de feedback aangezien ik je hier gisteren niet voor bedankt hebt. Ik heb de lijst doorlopen via de specificatie pagina's van de producten in de tweakers Pricewatch voorstellen tot verbeteren van de product gegevens ingediend. Uiteraard nog bedankt voor het melden en de moeite d:)b , overigens kun je ook eenvoudig zelf een volgende keer indien je wilt een voorstel tot verbeteren van de productgegevens indienen, de knop hiervoor staat onderaan aan de specificaties pagina.

Wat betreft het kunnen kopiëren van het modelnummer, dit kan redelijk eenvoudig toch door gewoon de tekst waarin het modelnummer staat bovenaan te kopiëren en ctrl +c? Wellicht dat een kopieer modelnummer knop wel een handige feature zou zijn.

De link in het plan is idd wel verouderd maar gezien de toch grote hoeveelheiden nieuwsberichten met url's en die er dagelijks bij komen lijkt het mij niet te doen voor de redactie om alle urls, ook in oudere artikelen, bij te houden.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Topicstarter
@-zeehond graag gedaan.

Link-rot kun je voorkomen door ervoor te zorgen dat oude links het blijven doen. Je hebt 301 en 302 redirects voor URLs die wijzigen en kunt meerdere ID's gebruiken zodat oude hashes blijven werken.

Ik werk meestal met Chrome, maar het geldt eigenlijk voor alle browsers:

- kopiëren uit de "prijzen" regel geeft meestal een extra spatie "SMS50D52EU "
- kopiëren model uit de regel erboven geeft "HuishoudelijkWitgoedVaatwassersBosch SMS50D52EU" of "Bosch SMS50D52EU"

Dat zijn styling issues waar je met relatief weinig inspanning veel winst uit kunt halen.

Sowieso zou een pricewatch entry nog veel beter gestyled kunnen worden om beter te kunnen vergelijken. Zie wiert.tweakers in "Decoderen Siemens/Bosch typenummers?" voor wat ik bedoel. https://www.deschouwwitgoed.nl/vaatwasser is leverancier-specifiek maar erg goed.

Af en toe een misser aan de productinformatie kant is een incident, en het is prima dat je daar incidenteel dat zelf kunt aanpassen. De hoeveelheid missers in dit segment is echter gewoon buitensporig hoog. Dat betekent dat je het aflegt tegen andere sites die dat beter op orde hebben.

Mijn belangrijkste onderliggende commentaar op de product informatie is dus eigenlijk tweeledig:

- Styling kan echt veel beter zodat je er minder lang over doet om aan je informatie te komen. Als dat beter wordt trek je meer bezoekers.
- Als de kwaliteit van de informatie aan de input-kant verbetert hebben de gebruikers daar veel meer aan en komen ze vaker terug.

Voor anders dan witgoed zit je bij https://geizhals.eu erg goed, maar voor witgoed zijn veel typenummers helaas land-specifiek.

Ga in ieder geval niet de kant uit van Kieskeurig, want op https://www.kieskeurig.nl/witgoed staan geen afwasmachines/vaatwassers en op https://www.kieskeurig.nl/vaatwasser is de data kwaliteit slechter dan bij Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@wiert.tweakers bedankt voor jouw reactie. Als moderator witgoed kan ik hier verder nog vrij weinig mee, aangezien een aantal zaken meer voor de developpers zijn tag ik hier even @crisp in :).

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 22-09-2017 15:44 ]

Select * from fish

Pagina: 1