Toon posts:

videokaart hitte verkleuring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie onderstaande ook wel eens gezien op een videokaart? Op de foto een GTS 250 maar de GTX 650 die ik later in dezelfde kast plaatste (CM HAF 922) vertoonde precies hetzelfde. Ook op de heat pipes en koel blok zie je verkleuringen door hitte. Beide kaarten werken tot de dag van vandaag prima zonder ooit ook maar een hikje te hebben vertoond maar dergelijke verkleuringen wijzen toch op een behoorlijke hitte. Ik monitorde regelmatig de temperaturen en zag hier nooit te hoge waardes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tQU88Xc.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wat is je vraag precies?

Wat je hier ziet kan ook door inwerking van huidvet gekomen zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Dit is meer patina dan hitte. Voor het gaat verkleuren door hitte ben je wel een paar honderd graden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:51:
Dit is meer patina dan hitte. Voor het gaat verkleuren door hitte ben je wel een paar honderd graden verder.
Hmm, dat blauw associeer ik met hitte, maar waarschijnlijk heb je gelijk. Zal eens kijken of ik het voorzichtig wat kan schoonmaken of dat het werkelijk een verkleuring van het staal zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, jullie hebben volkomen gelijk, wat suf...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U4ayxHC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zelfde verkleuring als "slecht verchromen" van een bumper, uitlaat of whatever.

Grote kans dat die backplate of je CPU cooler een legering is en daardoor niet universeel van kleur/verkleuring.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je rookt? Die shitzooi plakt overal op en verkleurt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een roker inderdaad. Ondertussen is alle verkleuring weg op beide videokaarten door ze simpelweg met een sopje te wassen...

Heb gelijk ook de fans en koel blokken schoongemaakt en de GPU's nieuwe koel pasta gegeven :)
De GTS 250 heb ik eigenlijk nergens voor, geen drol meer waard, misschien als backup voor mijn multimedia systeem waar momenteel de GTX 650 in zit.
Pagina: 1