Kopen van auto met schadeverleden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 14:19

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb op MP een mooie auto gezien, maar bij de kentekencheck bleek de auto een jonger kenteken te hebben dan de leeftijd zelf, en de betaalde BPM was erg laag. Navraag bij de verkoper leerde mij dat het een auto uit Duitsland betreft die met zijschade is geimporteerd. Volgens zijn zeggen zijn spatbord en deur vervangen. Wat hem betreft is elke keuring toegestaan, en ik ben ook nog steeds geinteresseerd in de auto. Ik geloof wel dat de auto verder technisch OK is (als in, alles werkt) maar ik wil eigenlijk weten of de schade een beetje professioneel is hersteld. Dat niet het chassis nog krom is, zeg maar. Zou een aankoopkeuring van de DEKRA me dat vertellen, of kan ik beter naar een schadeherstelbedrijf voor een beoordeling?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:29

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Je kunt bij elke willekeurig autogarage een aankoopkeuring laten doen. Dus dat zou ik laten doen bij een garage van jou keuze. Kost je wel wat geld maar dan ben je wel redelijk zeker.

Als de schade professioneel is hersteld dan kun je er een prima auto aan hebben.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Mits goed hersteld hoeft een schade niets te betekenen.
Een goede schadehersteller zou er een goede kijk op moeten kunnen hebben lijkt mij.
En anders een ANWB/Dekra etc laten keuren misschien?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik vind het ook geen probleem €250 af te tikken voor een beetje zekerheid, maar dan moet ik wel een betere conclusie krijgen dan "deze auto heeft schade gehad meneertje" want dat weet ik dus al :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Meneertje is heel neerbuigend dus dat zullen ze wel niet zeggen ;)

Een goede monteur kan wel zeggen of er structurele schade is. Beetje blikschade is niet erg, maar als er schade aan de constructie is, dan zou ik hem laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zou fabrieksgarantie vervallen zijn na schadeherstel? Het betreft een vrij jonge Seat, daar zit standaard 4 jaar op, dus daar zou nog wel iets van over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:58

Grvy

Bot

418O2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:30:
Meneertje is heel neerbuigend dus dat zullen ze wel niet zeggen ;)

Een goede monteur kan wel zeggen of er structurele schade is. Beetje blikschade is niet erg, maar als er schade aan de constructie is, dan zou ik hem laten staan
oh you would be suprised.. :D

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:29

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

SeatRider schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:28:
Ik vind het ook geen probleem €250 af te tikken voor een beetje zekerheid, maar dan moet ik wel een betere conclusie krijgen dan "deze auto heeft schade gehad meneertje" want dat weet ik dus al :).
Van de site van DEKRA:
Als u van plan bent een tweedehands auto te kopen en u wilt weten wat de technische staat van de auto is, of de auto in het verleden schade heeft gehad en of er reparaties aan de auto moeten worden verricht dan kunt u ons een DEKRA Occasionkeuring laten doen.

Alle door ons uitgevoerde autokeuringen worden vastgelegd in een keuringsprotocol waardoor elke keuring maatwerk is. Onze keurmeester controleert het voertuig op werking met een aantal technische hulpmiddelen. Verder raadpleegt hij onze beschikbare databases om duidelijkheid over de kilometerstand te verkrijgen en wordt het voertuig op schade in het verleden gecontroleerd. U ontvangt zijn bevindingen in een overzichtelijk rapport.

ANWB doet het niet meer. Veel vak-garages doen het ook. Die keuze ligt bij jou.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Ad de Jong Let wep, de ANWB stopt (of is al gestopt) met aanvullende keuringen want te weinig animo.

@SeatRider geloof dat je wel iets van auto's weet maar als je in het motorruim duikt en/of onder de auto, zijn nieuwe lassen en bouten zo te zien. Persoonlijk heb ik er een hard hoofd in dat een auto nog "recht" is zonder dat er een duimdik rapport van de hersteller bij zit met meetresultaten.

En nog iets verder/duurder; als je een Ferrari laat herstellen na een groot ongeval, vervallen alle garanties tenzij ie de auto opnieuw aanbiedt bij Ferrari ter keuring.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:50
Grote schade is niet te herstellen. Constructie kun je niet meer krijgen zoals hij was, blijft altijd een zwakke plek.

Ik zou hem laten staan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 03:26

aex351

I am the one

Ik zou niet snel een schade auto kopen, tenzij het duidelijk is wat voor schade het dan was. Verder heb ik gemerkt dat er soms ook tweedehandse op geknapte schade auto's worden verkocht zonder dit te vermelden. Je moet het dan maar net zien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

artbij schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:35:
Grote schade is niet te herstellen. Constructie kun je niet meer krijgen zoals hij was, blijft altijd een zwakke plek.

Ik zou hem laten staan.
Oh? Zoek maar eens de F40 op van Richard Rawlings op Discovery. Die lag in tweeen na een ongeluk, letterlijk. En weer goedgekeurd door Ferrari Heritage na herstel voor volledig gebruik.

Ja, er moet misschien meer geld tegenaan maar je zal je nog verbazen hoe een auto nog gerepareerd en veilig de weg op kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik krijg straks foto's van de auto zoals ie is geimporteerd, daarop is dus een inschatting te maken van "hoe erg het was". Die zal ik wel ff hier posten ter jullie vermaeck :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:50
MAX3400 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:39:
[...]

Oh? Zoek maar eens de F40 op van Richard Rawlings op Discovery. Die lag in tweeen na een ongeluk, letterlijk. En weer goedgekeurd door Ferrari Heritage na herstel voor volledig gebruik.

Ja, er moet misschien meer geld tegenaan maar je zal je nog verbazen hoe een auto nog gerepareerd en veilig de weg op kan.
Nee. 80% van een auto vervangen is niet hetzelfde als reparatie door een handelaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 08:46
Wel een erg nette handelaar.

In Amerika hebben ze een mooi systeem, daar leggen ze vaak km standen vast, onderhoud en schade in een systeem met foto's. Op te vragen bij carfax als je auto een Amerikaans verleden heeft.

Hoop dat er zoiets Europees ook komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het is ook een smet die tot in lengte van jaren aan deze auto kleeft. Iedere toekomstige koper kan zien dat de auto toen ie 1 jaar oud was is geïmporteerd met een bijzonder laag BPM bedrag. 1+1=2. Daarom kan het wel helpen als ik nu foto's heb van de beginsituatie, alsmede natuurlijk een keuringsrapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Precies zoals je hier boven zegt.

Ik zou er daarom ook gewoon niet aan beginnen.
Er is keuze zat, dus waarom een auto nemen met een verhaal er bij.

Als het goed is zit er ook geen NAP-goedkeuring bij, vanwege import.
Nog een extra minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

sssensss schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:49:
Als het goed is zit er ook geen NAP-goedkeuring bij, vanwege import.
Nog een extra minpunt.
Dat is geen minpunt als je gewoon de onderhoudsgeschiedenis waarbij de garage km standen heeft genoteerd erbij krijgt. Ik heb ook een auto uit Duitsland, zit gewoon een onderhoudsboekje bij met stempels van de Mercedes garage met elke keer de tellerstand. Alleen het laatste jaar heeft hij niet meer gereden of is niet onderhouden, maar als je dan de voorgaande jaren bekijkt klopt de stand gewoon.

Tot een paar jaar terug was er niet eens een nap. En tot 2014 mocht je gewoon legaal de tellerstand terugdraaien, dus tja, wat zegt die nap? Kijk naar de onderhoudsboekjes, dat zegt 100 keer meer dan een nap.

en verder zou ik nooit een schade auto kopen. Dit is geen kleine schade. Ik heb ook weleens schade aan de zijkant gehad omdat een bejaarde man achteruit probeerde in te parkeren, maar dit is wel andere schade aan de zijkant dan wat lakschade. Want laten we eerlijk zijn, een deur en een nieuwe bumper halen bij de sloop en laten spuiten is geen reden om een auto weg te doen als Duitser zijnde.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 17-09-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:56:
[...]

Dat is geen minpunt als je gewoon de onderhoudsgeschiedenis waarbij de garage km standen heeft genoteerd erbij krijgt. Ik heb ook een auto uit Duitsland, zit gewoon een onderhoudsboekje bij met stempels van de Mercedes garage met elke keer de tellerstand. Alleen het laatste jaar heeft hij niet meer gereden of is niet onderhouden, maar als je dan de voorgaande jaren bekijkt klopt de stand gewoon.

Tot een paar jaar terug was er niet eens een nap. En tot 2014 mocht je gewoon legaal de tellerstand terugdraaien, dus tja, wat zegt die nap? Kijk naar de onderhoudsboekjes, dat zegt 100 keer meer dan een nap.

en verder zou ik nooit een schade auto kopen. Dit is geen kleine schade. Ik heb ook weleens schade aan de zijkant gehad omdat een bejaarde man achteruit probeerde in te parkeren, maar dit is wel andere schade aan de zijkant dan wat lakschade. Want laten we eerlijk zijn, een deur en een nieuwe bumper halen bij de sloop en laten spuiten is geen reden om een auto weg te doen als Duitser zijnde.
Zekerheid krijg je er niet mee, maar zonder het NAP ✅ vinkje verkoopt de auto toch weer moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 15:09
Carrec kan goede keuringen doen, keuren ook auto's van klokje rond rubriek voor autoweek, alleen misschien is het te ver weg van de auto verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
De auto heeft 20dkm gelopen, dus nog geen NAP miss. Bij de eerste APK volgend jaar wordt de KM stand voor het eerst genoteerd en is dan niet onlogisch. Wat me idd wel zorgen baart is dat de auto ipv 5000€ BPM maar €800 BPM heeft volgens de RDW, dus dat is een fiks lagere taxatie geweest. Ik wacht met smart op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Hier is de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gz5NrdyenpRRZFBAajiKCsrZ/full.jpg

Zo te zien hebben de kokerbalken een beste tik gehad. De verkoper verklaart de lage BPM taxatie als geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 10:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Er is wel een fraaie hoek gekozen om de foto te maken... Het lijkt er namelijk op dat de voorzijde ook niet ongeschonden uit de strijd is gekomen. Ik zou er toch voor bedanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Bastiaan schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:47:
Er is wel een fraaie hoek gekozen om de foto te maken... Het lijkt er namelijk op dat de voorzijde ook niet ongeschonden uit de strijd is gekomen. Ik zou er toch voor bedanken.
Dat lijkt mee te vallen, foto 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V3G5z0Sebnde8qx1Im1Cykv3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Overigens staat de auto in Ede, en zit Carrec in Soesterberg. Dat is overbrugbaar, tijdens een wat langere proefrit bvb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 10:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Desalniettemin een lelijke tik geweest; de schade loopt best een stuk door aan de onderzijde van de grille. Nette bak, maar voor mijn gevoel zou ik nog steeds afhaken. Door die tweede foto snap ik de twijfel, maar ik heb niet genoeg kaas gegeten van of deze mate van schade te erg is voor degelijke herstelling,

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 17-09-2017 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En nu nog een met de juiste hoek.
Zo te zien is de complete linker onderkant goed kapotgeslagen door het (oude) voorwiel., kan ook niet goed zien of de A pilar schade heeft.
Altijd lastig maar ik zou deze links laten liggen wss.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Helaas had de verkoper alleen nog deze 2 foto's op zijn mobiel staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tja, dat is wel een leuk duwtje geweest... verder "lijkt" je verkoper iig niet de een schimmige handelaar die snel cash wil over de rug van een ander.. gezien je toch best wat info krijgt over het verleden van de auto.. nadruk even op lijkt ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja, daarom ben ik ook (nog steeds) genegen om hem het voordeel van de twijfel te geven. Ik heb hem net voorgesteld de auto even bij Carrec aan te bieden voor een aankoopkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ikzelf zou hem laten staan.
Ooit (zelf) een schadeauto geimpoteerd met aanzienlijk minder schade.

Op het oog viel het allemaal erg mee maar achteraf bleek meer aan de hand te zijn. Nu wilde ik alles 100% krijgen maar daar heeft heel wat tijd, geld en frustraties ingezeten.
Denken aan een parkeersensor welke soms niet functioneerde, wat ergens een lichte kabelbreuk was.. zoek het maar op :+

Nu wil ik je niet bang maken maar persoonlijk doe ik het niet meer met schade richting de voorkant. Je kan sowieso het taxatierapport opvragen welke opgesteld is.
Hier kan je bijvoorbeeld ook uithalen of airbags of iets geklapt waren.

Edit; als aanvulling “schrik” ik bijvoorbeeld van het linker voorwiel. Er zit niets voor niets een simpel wiel op. Was het krom? Is het nu goed?

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 17-09-2017 21:06 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:32
Zou hem sowieso laten staan, zeker omdat je 2 foto's krijgt die de schade niet duidelijk genoeg tonen. Het zijn duidelijk foto's van de plaatsen waar geen schade is en waar je bij toeval in de verte een deel van de schade kan zien. Ook bij je tweede foto is het gewoon niet de juiste kant. Mochten het duidelijke foto's van de schade zijn, dan zou ik het eerder vertrouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 17-09-2017 21:09 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als de airbags niet ontplooid zijn geweest en de verkoper een jaar volledige garantie geeft, dan zou ik het wel aan durven.

En nog eens aandringen voor foto's van de binnenkant, tijdens de schade. Het lijkt me zeer toevallig dat er maar 2 zijn!

[ Voor 33% gewijzigd door HerZon op 17-09-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Airbags weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat de verkoper geen jaar garantie gaat geven. Het is ook niet echt een bovag-bedrijf, zegmaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou er geen vertrouwen in hebben. Dat verhaal van die 2 foto's is op z'n minst bedenkelijk. Lijkt me toch dat als je het echt netjes in orde wilt maken je dat uitgebreid bijhoud voor een toekomstige eigenaar.
Kijk eens wat filmpjes van YouTube: Arthur tussik wat voor schade er ongedaan kan worden. Hij weet hele chasiskokers weer "recht" te maken, wellicht is die Leon op een zelfde soort manier "gemaakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

SeatRider schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:20:
Airbags weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat de verkoper geen jaar garantie gaat geven. Het is ook niet echt een bovag-bedrijf, zegmaar...
Ja, daarom taxatierapport opvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou de auto laten staan. De deur en het de deuk bij de koplamp/voorwiel kan goed alleen het plaatwerk zijn geweest, maar zover je het kunt zien op de foto's heeft de balk onder bij de deur/voorwiel ook wel een klap gehad.

Als je hem toch wilt kopen zou ik hem zoals meerdere hebben gemeld goed laten nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Snap de angst niet zo goed.. mss heb ik iets gemist maar de auto is nu toch gewoon goedgekeurd? anders kan de verkoper hem niet verkopen toch? Als die rijdt, wat maakt het dan uit als een balkje verbogen is (ietsjes) of gerepareerd is?

Als TS hem laat keuren en alles is OK, who cares over schade in het verleden? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Grvy op 17-09-2017 22:26 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 26-04 13:12
[verwijderd]

[ Voor 142% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Mar.tin schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:31:
De grote vraag is eigenlijk, waarom is zo'n nieuwe auto niet gewoon gerepareerd? Waarom is hij met schade geëxporteerd? Immers, als de schade zo erg mee viel, dan zouden ze dat wel hebben gedaan toch lijkt me? :)

Ik zou nog even verder snufflelen naar een andere.
Wat ik begrijp is de schade ook gefixed.. dus ik snap het niet echt..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 26-04 13:12
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

waar haal je vandaan dat de originele eigenaar dit NIET gedaan heeft dan? en we weten toch ook niet waarom die de auto weg doet?

Misschien heb ik echt veel gemist, maar sommige conclusies die gemaakt worden lees ik nergens terug in het topic of in de start van TS..

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mar.tin schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:31:
De grote vraag is eigenlijk, waarom is zo'n nieuwe auto niet gewoon gerepareerd? Waarom is hij met schade geëxporteerd? Immers, als de schade zo erg mee viel, dan zouden ze dat wel hebben gedaan toch lijkt me? :)
Omdat exporteren naar nl meer opbrengt. Als je deze importeert met schade betaal je heel erg weinig BPM. Dus kan daar gekocht worden voor (de Duitse markt) veel geld en is voor NL maatstaven nog steeds goedkoop.

Ik heb verhalen gehoord over mensen die auto in dl voorzien van schade onderdelen zoals deze Seat, men neme een volledig beschadigde motorkap, voorspatbord deur etc mee van een leuke bmw, schroeven die op de in prima staat zijnde auto in DL. Laten hem taxeren met de schade, wat nagenoeg total loss zal zijn. En dus hele lage importkosten.

Thuis schroef je de nette carrosserie delen er weer tegen aan. Profit.

Enige nadeel is is dat je wel naar auto's moet zoeken met dezelfde kleur als je schadedelen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Grvy schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:37:
waar haal je vandaan dat de originele eigenaar dit NIET gedaan heeft dan? en we weten toch ook niet waarom die de auto weg doet?

Misschien heb ik echt veel gemist, maar sommige conclusies die gemaakt worden lees ik nergens terug in het topic of in de start van TS..
Hij is met schade geimporteerd naar Nederland, hier gemaakt.

Nog even voor de TS, heb mijn taxatierapport erbij gepakt en deze bestaat uit 20 pagina’s met uitgebreide informatie, onderdelen en foto’s over de schade.
Dus nogmaals, zou het rapport opvragen.

Waarom twijfel over een schade auto?
Het is nooit zoals het was toen de auto de fabriek uit kwam rollen. Al helemaal niet wanneer iemand hem koopt voor de handel.
Restwaarde is ook minder wanneer je hem weer verkoopt.
Naast dit heb je een grotere kans op verborgen gebreken.

@Flagg dat doen ze niet in Duitsland maar gewoon in Nederland. Taxatierapport opstellen, naar RDW, laten maken en nog een keer naar RDW.

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 17-09-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-04 10:09
Flagg schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:39:
[...]

Omdat exporteren naar nl meer opbrengt. Als je deze importeert met schade betaal je heel erg weinig BPM. Dus kan daar gekocht worden voor (de Duitse markt) veel geld en is voor NL maatstaven nog steeds goedkoop.

Ik heb verhalen gehoord over mensen die auto in dl voorzien van schade onderdelen zoals deze Seat, men neme een volledig beschadigde motorkap, voorspatbord deur etc mee van een leuke bmw, schroeven die op de in prima staat zijnde auto in DL. Laten hem taxeren met de schade, wat nagenoeg total loss zal zijn. En dus hele lage importkosten.

Thuis schroef je de nette carrosserie delen er weer tegen aan. Profit.

Enige nadeel is is dat je wel naar auto's moet zoeken met dezelfde kleur als je schadedelen. :)
Hier is een heel woonwagenkamp bij Maastricht steenrijk van geworden jaren geleden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14
Das toch een import trucje? Sloop onderdelen op je nieuwe auto zetten, exporteren, goede onderdelen nasturen, herstellen en voila: weinig BPM betaald.

Dus dat zou inderdaad gewoon een deur en spatbord geweest kunnen zijn. Even laten checken, bij import is km stand soms ook tricky.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Airbags geploft is ook niet echt een goede test. In 2011 een (toen) gloednieuwe Polo met +- 100km/h in de vangrail gezet, voorkant was een 20cm korter, en totaal 15k excl btw aan schade. Echter waren de airbags niet afgegaan. Auto natuurlijk total loss voor de leasemij, maar rijdt alsnog weer rond.

Hele voorkant was aan gort, balken opgevouwen, voorwielophanging afgebroken, kreukels in de A-stijl,etc..

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ooit met een Mazda 2 met 10 km/h en stukje gaan afsteken bij een parkeergarage want ik reed vanuit een parkeervak direct niet helemaal naar achteren maar voor de helft en toen naar voren, dat was niet verstandig want er bleek een afstap te zijn van twintig cm. Toch € 1000 schade en dorpel krom. Daarbij moest heel veel vervangen worden.
Bij deze auto is best veel schade. Voordeur moet ontzet zijn, motor kan een tik hebben gehad, voorkant kan krom zijn (ook ervaring mee met mijn oude Opel Astra, is nooit meer recht gekomen), etc. Zeg maar vanaf koplamp tot b stijl is er schade. Ophanging moet geraakt zijn. De auto staat mooi daar in de garage en zou de auto daar laten staan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Grvy schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:25:
Snap de angst niet zo goed.. mss heb ik iets gemist maar de auto is nu toch gewoon goedgekeurd? anders kan de verkoper hem niet verkopen toch?
En toch werkt het in de praktijk anders, totalloss auto's kunnen relatief makkelijk weer de weg op zonder daadwerkelijk veilig te zijn
Ook zijn er vaak genoeg fratsen waarbij een auto wordt gemaakt met gestolen onderdelen, ook daar is geen controle op

Ik zou deze auto ook laten staan, een auto waarvoor je apart een topic moet openen heeft al geen goede start
Zo te zien is de auto ook nog eens op de voor ophanging geraakt, dat kan echt ellendige schade zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
Anoniem: 738905 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:56:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar ik heb een boekje met allemaal stempels gekregen met logische kilometerstanden. Alleen bleek later dat hij altijd bij een andere dealer was onderhouden en dus letterlijk alle kilometerstanden in het boekje dat ik had niet klopten. In mijn geval was het een mazda en het blijkt dat dealers zelf hun kilometerstanden in een eigen systeem invullen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
en verder zou ik nooit een schade auto kopen.
Er zijn natuurlijk zat gebruikte ex-schade auto's die als"nieuw" in de showroom staan. Bij deze auto heb je dan nog enig idee wat de schade was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 15:05
Enigzins offtopic,

Ik kijk graag naar de youtube filmpjes van Arthur Tussik.

Die laat zien hoe hij flinke schades weer hersteld. Echt een meester in het herstellen en recht krijgen van flinke klappers. Die auto's zien er voor een leek onberispelijk uit.

Ik zou er alleen nooit in willen rijden. Als een kreukelzone eenmaal gebruikt is kan deze mijns inziens nooit meer origineel hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-04 15:42

Hegeman

Weet van alles wat

Noppesnada schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:26:
Enigzins offtopic,

Ik kijk graag naar de youtube filmpjes van Arthur Tussik.

Die laat zien hoe hij flinke schades weer hersteld. Echt een meester in het herstellen en recht krijgen van flinke klappers. Die auto's zien er voor een leek onberispelijk uit.

Ik zou er alleen nooit in willen rijden. Als een kreukelzone eenmaal gebruikt is kan deze mijns inziens nooit meer origineel hersteld worden.
Ik heb zijn filmpjes een tijdje geleden ook met veel bewondering bekeken. Maar ik geloof dat als je met zo'n auto een frontaal ongeluk krijgt je je benen gegarandeerd kwijt bent. Het metaal is met bepaalde zwakheden door fabrikanten ontwikkeld om de klap op te vangen. Als deze zwakheden eenmaal zijn gebruikt is het effect weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 15:05
SeatRider schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:44:
Hier is de foto:

[afbeelding]

Zo te zien hebben de kokerbalken een beste tik gehad. De verkoper verklaart de lage BPM taxatie als geluk :)
Het dak is ook krom zo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 14:50
...
Als een kreukelzone eenmaal gebruikt is kan deze mijns inziens nooit meer origineel hersteld worden.
Daar zat ik dus ook aan te denken.
Een aantal jaar terug was er een filmpje van Fifth Gear:
YouTube: The Danger of A Poor Repair - Buying A Badly Repaired Used Car - Cra...

Ik zou hem zelf laten staan in elk geval.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:51
Noppesnada schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:29:
[...]

Het dak is ook krom zo te zien
Volgens mij ook. Want alleen die voorschade lijkt me ook geen reden om die BPM zover te laten dalen. Dit is gewoon een technische tl geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:26

Amphiebietje

In de blubber

Kijkend naar de schade aan de zijkant zou ik nogal wat bedenkingen hebben. Mijn vader z'n auto is ooit met lage snelheid in de zijkant geramd door een troela die niet uitkeek. Resultaat: auto total-loss. Op het eerste gezicht was alleen een van de achterste deuren aan gort, plus wat blik- en krasschade. Bij een nadere inspectie bleek een van de chassisbalken krom te zijn, evenals de pillar aan de zijkant; constructie dusdanig aangetast dat het duurder zou zijn de boel te repareren dan een tweedehands auto van dezelfde leeftijd te kopen. Dat was trouwens geen kleine Seat zoals hier, maar een Peugeot Partner. Bij de andere auto lag de voorkant er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online

Hier zit een kern van waarheid in. Als de chassisbalken een deuk hebben opgelopen kunnen ze, denk ik, dit repareren door een stuk balk te vernieuwen of wellicht recht buigen op een of andere manier.
Echter staal buigt nooit op de zelfde plek en de oude plek zal stijver worden. Tevens zal een lasnaad ook niet meewerken aan de flexibiliteit van het chassis, oftewel de nieuwe kreukelzone zal minder zijn dan in originele staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Hier is de foto:

[afbeelding]

De verkoper verklaart de lage BPM taxatie als geluk :)
Alleen al om deze uitspraak zou ik 't niet doen. Die verkoper weet heus wel hoe de vork in de steel steekt. Schade auto's hebben standaard al een hele lage BPM (bij invoer).

De verkoper doet alsof hij iets niet weet en vind ik daarom dus onbetrouwbaar en van zo iemand zou ik niet kopen.

Verder vind ik de schade er best behoorlijk uit ziet. Als de balk eenmaal een keer gebogen is, dan is 't lastig die weer perfect recht te krijgen. Daar moet gewoon niet aan gerommeld worden.

Ik proef een beetje een 'ik ben verliefd op de auto en ik wil 'm zooo graag hebben' gevoel. Klopt dat? Laat dat gevoel per direct varen, want er zijn genoeg andere auto's te koop.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 25-04 18:55
Ik heb onlangs een auto gekocht en daar een aankoopkeuring bij laten doen bij een Vakgarage. Kostte nog een €200,-, maar ik kreeg echt een prima boekje met opmerkingen en aandachtspunten. Hierdoor voelt het veel vertrouwder als je eenmaal de auto koopt en onderweg gewoon weet dat je geen gekke dingen kan verwachten. Uiteindelijk heb ik ook nog €300,- van de prijs gehaald in verband met kleine puntjes waar ik mij niet aan stoorde en mij niet eens waren opgevallen. Al met al is dat de moeite wel.

Ik kon verder heel goed opschieten met de verkoper en liep nog wat door de garage. Daar stonden ook heel veel schade-auto's uit Duitsland. Goedkoop in te kopen met weinig belasting, daarna te repareren en door lage belastingen ook goed te verkopen. Hij vertelde mij ook dat het wel een gebruikelijke tactiek is dat er ontzettend veel auto's op deze manier worden verkocht in Nederland.

Zelf zou ik ook geen schade-auto kopen, maar wat ze daar in de garage deden zag er allemaal wel keurig uit en snap ik dat er een goede markt voor is, want uiteindelijk zie je er niets meer van. Bij de aankoopkeuring zou je ook nog eens extra kunnen laten checken of alles zit waar het moet zitten en er geen rare delen aanlopen of voor problemen (kunnen) zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:00
Nou... Zo te zien is de hoek vanaf de ruitensproeier weggeslagen.
Ik denk dat de auto technisch total loss is geweest, of dicht er tegenaan. Kan mezelf indenken dat ook de aandrijving en mogelijk versnellingsbak zelfs zijn vervangen.

Maar meten (in dit geval streng keuren) is weten. Persoonlijk zou ik hem laten staan en op zoek gaan naar een goed exemplaar, desnoods zelf importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Flagg schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:39:
Dat is toch niet een groot probleem lijkt me? Althans met de mogelijkheden van internet. Zolang je maar geen roze auto koopt ofzo lijkt dit wel te doen.
Snowhite0901 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:22:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar ik heb een boekje met allemaal stempels gekregen met logische kilometerstanden. Alleen bleek later dat hij altijd bij een andere dealer was onderhouden en dus letterlijk alle kilometerstanden in het boekje dat ik had niet klopten. In mijn geval was het een mazda en het blijkt dat dealers zelf hun kilometerstanden in een eigen systeem invullen.
Ik heb zelf een mercedes uit Duitsland, hoop dat het daar dan wel mee klopt. Het zijn ook niet echt ronde standen zeg maar, maar bijv. 59.801 km op die en die datum en de naam van de monteur staat erbij, ook elke keer ander handschrift en de stempels veranderen op een gegeven moment (naam dealer wel hetzelfde). Dus hopen maar dat het klopt, helemaal zekerheid heb je ook niet, hoop dat een systeem als nap toch eens in heel de EU wordt ingevoerd, eigenlijk vreemd dat dit niet al het geval is, zo lastig is het ook weer niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-09-2017 23:03 ]

• Snowhite0901
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:51:
[...]

Ik heb zelf een mercedes uit Duitsland, hoop dat het daar dan wel mee klopt. Het zijn ook niet echt ronde standen zeg maar, maar bijv. 59.801 km op die en die datum en de naam van de monteur staat erbij, ook elke keer ander handschrift en de stempels veranderen op een gegeven moment (naam dealer wel hetzelfde). Dus hopen maar dat het klopt, helemaal zekerheid heb je ook niet, hoop dat een systeem als nap toch eens in heel de EU wordt ingevoerd, eigenlijk vreemd dat dit niet al het geval is, zo lastig is het ook weer niet.
Bij mij waren het ook geen ronde standen en ook niets wat ik zelfs nu ik het weet als verdacht kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Zelf een schadeauto uit Duitsland gekocht 6 jaar geleden. Airbags waren niet afgegaan, exact zelfde schade als aan de Seat op de foto's.

Gekocht met 8000 op de teller, staat nu op 150.000. Tot nu toe 0 problemen gehad. Niets is vervangen of gerepareerd op standaard onderhoud na. Betreft een Renault Laguna III fase 1. Scheelde ontzettend veel in aanschafkosten. Verkoop is wat lastiger, dus lang blijven rijden ermee!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

daandegoeiste schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:32:
Zelf een schadeauto uit Duitsland gekocht 6 jaar geleden. Airbags waren niet afgegaan, exact zelfde schade als aan de Seat op de foto's.

Gekocht met 8000 op de teller, staat nu op 150.000. Tot nu toe 0 problemen gehad. Niets is vervangen of gerepareerd op standaard onderhoud na. Betreft een Renault Laguna III fase 1. Scheelde ontzettend veel in aanschafkosten. Verkoop is wat lastiger, dus lang blijven rijden ermee!
Totdat je met de auto een frontale botsing krijgt en er dan achterkomt dat het frame toch door de eerdere botsing wat zwak was geworden :'(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat dit de enige twee foto's zijn van zo'n schade is voor mij al genoeg reden om hem te laten staan. Dan maar even doorsparen voor een goede auto :)

[edit]
Ter verduidelijking: het lijkt me dat er wel meer foto's worden gemaakt van zo'n schade. Dit zijn precies twee foto's waar je net niet goed op kunt zien hoe ernstig de schade was (of het echt opgelost was met een nieuw voorscherm en een nieuwe deur). Komt dat even goed uit voor de verkoper. Die heeft gewoon iets te verbergen.

[ Voor 55% gewijzigd door Bigs op 20-09-2017 11:22 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14
Bigs schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:54:
Dat dit de enige twee foto's zijn van zo'n schade is voor mij al genoeg reden om hem te laten staan. Dan maar even doorsparen voor een goede auto :)
Ik had de schade foto's niet gezien inderdaad:
- voorzijde ontzet, dus bumper vervangen/spuiten is niet genoeg
- spatbord is niet alleen beschadigd maar ook ontzet
- deur is stuk, maar mogelijk op zo'n manier dat de ophanging van de deur niet meer goed is. Dan moet je de deurstijlen ook zien te fixen en evt dorpel.

Das serieuze schade helaas. Tenzij je bereid bent er serieus geld tegenaan te gooien is dit een duidelijke nee.

@SeatRider schade voorkant valt niet mee, je ziet op de foto de lijnen al weglopen van de motorkap. Ook kun je net niet zien of de motorkap schade heeft. Dan heb je al 3-4 delen die je moet vervangen, naast het rechtkrijgen van de delen erachter. Ook koplamp e.d., plus onderdelen die daarachter zitten komen er nog bij.

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-09-2017 11:13 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Lezen jullie uberhaupt wel iets? De schade is allang hersteld.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24

Oekol

waka waka hey hey

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:15:
Lezen jullie uberhaupt wel iets? De schade is allang hersteld.
Lees je zelf ook? Ze geven hierboven aan dat na herstellen de kreukelzone of gewoon de zones waar er schade is geweest soort van minder sterk worden. Dus daarom raden ze het af.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Leoon. schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:29:
[...]

Lees je zelf ook? Ze geven hierboven aan dat na herstellen de kreukelzone of gewoon de zones waar er schade is geweest soort van minder sterk worden. Dus daarom raden ze het af.
Er staat letterlijk meteen boven mijn bericht dat het duur wordt om te reparareren met een lijst van delen die vervangen moeten worden. Dat is dus al gebeurd, het gaat hier om de aankoopkeuring of dat degelijk gedaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou dit ook niet doen. Er is hier een schadeauto geïmporteerd om weer te verkopen. In zulke gevallen verplaats ik me altijd in de belangen van de verkoper. Die wil zoveel mogelijk verdienen en dus het minimale repareren om de auto weer te kunnen verkopen. Dan moeten er wel concessies worden gedaan bij de reparatie.
Het zou een ander verhaal zijn als de auto met verzekeringsgeld weer gerepareerd wordt. Dan heeft een schadebedrijf er belang bij om het zo goed mogelijk te repareren volgens allerlei richtlijnen, zodat ie er veel aan verdient. In zo'n reparatie heb ik meer vertrouwen dan in het eerstgenoemde geval.

En verder zoals iemand anders ook al aangaf is het ook opmerkelijk dat de auto kennelijk niet via de verzekering gerepareerd is. Kennelijk was de schade dus te groot om te repareren (economisch total loss).

Ik zou het dus niet doen. Misschien rijdt ie wel goed, maar je weet niet hoeveel kreukelzone er nog over is als ie weer van de zijkant wordt aangereden.

[edit] en die foto's vind ik ook lachwekkend. Precies het gedeelte waar de schade is heeft ie niet op de foto gezet.......

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 20-09-2017 11:35 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier is de foto:

[afbeelding]

Ik denk dat de auto met links voor op zo een ding is gereden:
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabant.nl/data/news/56/111555.jpg

hierbij is het linker voorwiel naar achteren gedrukt en heeft de bodem van de auto doen kreukelen.

Ik zou als je ervoor gaat heel goed de bestuurder deur inspecteren om ervoor te zorgen dat deze goed sluit, recht hangt. Nog los daarvan is roest ook nog een op de loer liggend aspect bij slecht gerepareerde auto's. Zeker nu dit nog een nieuw exemplaar is kan dat pas over een paar jaar de kop opsteken.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:31

Daniel36

vernieuwde formule

Bestaat er nog zoiets als een keuring bij de RDW na herstel van een forse schade?
Ik weet dat het bij auto's met een Wok status na forse schade verplicht was.

Dat zou enige zekerheid bieden lijkt me.

Kan het niet duidelijk vinden, een aankoopkeuring door de RDW.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel36 op 20-09-2017 11:56 ]

Daniel36 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:49:
Bestaat er nog zoiets als een keuring bij de RDW na herstel van een forse schade?
Ik weet dat het bij auto's met een Wok status na forse schade verplicht was.

Dat zou enige zekerheid bieden lijkt me.

Kan het niet duidelijk vinden, een aankoopkeuring door de RDW.
Die bestaat, en wordt op iedere auto gezet die met niet apk waardige schade geimporteerd wordt gezet.

Import niet APK waardig - WOK.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24

Oekol

waka waka hey hey

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:32:
[...]

Er staat letterlijk meteen boven mijn bericht dat het duur wordt om te reparareren met een lijst van delen die vervangen moeten worden. Dat is dus al gebeurd, het gaat hier om de aankoopkeuring of dat degelijk gedaan is.
Het is dan ook niet duidelijk naar wie je refereert met 'jullie'. Maar het gros heeft het hier over schade die herstelt is, ziet er weer mooi uit. Maar feit blijft dat de materialen niet gemaakt zijn om meerdere keren op dezelfde plek een impact te verwerken, maw je kreukelzone in dit geval kan daadwerkelijk verlengt zijn naar de eerste rij in de auto. En dat is geen fijn idee.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-04 06:03
Eventuele waarde bij latere inruil zal ook significant lager zijn. Iedere zakelijke (ver)koper kan die WOK status zien. Particulieren niet, dus daar zit flinke handel in.

• Snowhite0901
SeatRider schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:23:
Volgens zijn zeggen zijn spatbord en deur vervangen.
Hierboven zeggen ze dat ze dat eigenlijk wat sterk lijkt als je naar de foto's kijkt.

• daandegoeiste
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:38:
[...]

Totdat je met de auto een frontale botsing krijgt en er dan achterkomt dat het frame toch door de eerdere botsing wat zwak was geworden :'(
Geen visuele schade. Er wordt geen frameverzwakking gemeten. Kan elke tweedehands auto gebeuren, ook een Nederlandse.

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 23:15
Ik heb zelf een auto particulier gekocht in januari die inderdaad met schade is geïmporteerd en daarna goedkoop weer gerepareerd. Ik had niet genoeg vooronderzoek gedaan en de particulier had het ook niet erbij vermeld. Ik heb wel spijt als haren op mijn hoofd want de deur hangt niet goed en hij lekte daardoor in interieur en voor verkoop is het ook rot want ik krijg er nooit meer hetzelfde bedrag voor. Maarja na een dik halfjaar kan je daar niets mee.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 00:13

IQM

Als de verkoper geen vertrouwen in de auto heeft waarom zou jij dit wel hebben?
En geen Bovag lid betekent dat je bij een geschil niet naar een branche vereniging kunt maar naar de rechter moet stappen.

Zoals veel mensen hier zeggen: deze laten staan en verder kijken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die schade is ook vaak een importtruuk. Ze zetten er wat beschadigde onderdelen op, importeren hem en zetten er de normale onderdelen weer op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Even een terugkoppeling van mijn zijde :).

Ondanks het feit dat de verkoper voldoende openheid van zaken heeft gegeven heeft het gezonde verstand dat hier leeft gezegevierd: ik laat de auto staan.
Marzman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:38:
Die schade is ook vaak een importtruuk. Ze zetten er wat beschadigde onderdelen op, importeren hem en zetten er de normale onderdelen weer op.
Ja, die importtruc is hier al beschreven, maar zie de foto op de eerste pagina, voor een dergelijke truc verbuigen ze meestal niet de dwarsbalken :).

Pagina: 1