Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen router achter provider router

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb een TP-Link Archer C7 en zou deze graag als router willen blijven gebruiken achter de telenet modem.
Al onze toestellen zullen worden verbonden via de TP-LINK.
Ik heb een DHCP range ingesteld 192.168.1.100 - 192.168.1.200 en ik heb mijn WAN poort het adres 192.168.0.10 gegeven. In de telenet moden heb ik dit IP adres ingesteld als DMZ zone.

Nu wanneer ik via WiFi met de TP-LINK router verbindt krijg ik een DHCP adres uit de range van mijn TP-LINK router. Ik heb een switch achter mijn router geïnstalleerd en wanneer ik een toestel met kabel verbindt krijg ik een adres uit de range van de telenet modem, bijvoorbeeld 192.168.0.154.

Hoe komt het dat de DHCP via kabel anders verloopt dan via WiFi?

Hieronder een klein schema van de opstelling, kan dit 100% werken zodat elk toestel DHCP krijgt van mijn TP-Link router?
In het diagram alles wat in de wolk is met wireless krijgt de goede range, alles verbonden met de switch krijgt de dhcp range van telenet router.

Afbeeldingslocatie: https://axonet.be/fora/diagram.png

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Mischien te simpel gedacht, maar zet de DHCP van de Telenet router uit.
Dan heb je die DMZ niet nodig en heb je nog maar een apparaat, je TP-Link, die al het verkeer regelt.

apollo13

• Droned
@apollo13 dit is spijtig genoeg niet mogelijk bij telenet. Ik kan wel een modem only toestel bestellen maar voorlopig heb ik nog een router van telenet.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Droned schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:17:
@apollo13 dit is spijtig genoeg niet mogelijk bij telenet. Ik kan wel een modem only toestel bestellen maar voorlopig heb ik nog een router van telenet.
Kijk eens in de TP-Link naar welk adres deze toewijst aan de switch, misschien kun je de switch een vast adres toekennen in de TP-Link?

apollo13

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Droned schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:07:
...Hoe komt het dat de DHCP via kabel anders verloopt dan via WiFi?
...
Dat kan helemaal niet. Want dat zou betekenen dat de tp-link het dhcp-request routeert naar z'n wan-interface en het dhcp-offer terugrouteert naar de wifi client. Da's hoogst ongebruikelijk voor een router.

Heeft het telenet modem ook wifi? En staat dat nog aan? Dan verbind je waarschijnlijk met een ander netwerkt dan je denkt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Droned
Brahiewahiewa schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:31:
[...]

Dat kan helemaal niet. Want dat zou betekenen dat de tp-link het dhcp-request routeert naar z'n wan-interface en het dhcp-offer terugrouteert naar de wifi client. Da's hoogst ongebruikelijk voor een router.

Heeft het telenet modem ook wifi? En staat dat nog aan? Dan verbind je waarschijnlijk met een ander netwerkt dan je denkt
Neen de draadloos functie is uitgeschakeld op mijn telenet modem. Ik heb ook nog een aantal powerline adapters maar heb deze allemaal uitgeschakeld dus een andere draadloos netwerk is niet mogelijk. De DHCP lijst van de TP-link toont ook aan dat ik hiermee ben verbonden.
apollo13 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:22:
[...]

Kijk eens in de TP-Link naar welk adres deze toewijst aan de switch, misschien kun je de switch een vast adres toekennen in de TP-Link?
Ik zie geen IP in de lijst dat kan gelinkt worden aan mijn switch. De switch is een Linksys SD208

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Droned schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:35:
[...]

Neen de draadloos functie is uitgeschakeld op mijn telenet modem. Ik heb ook nog een aantal powerline adapters maar heb deze allemaal uitgeschakeld dus een andere draadloos netwerk is niet mogelijk. De DHCP lijst van de TP-link toont ook aan dat ik hiermee ben verbonden...
Hûh? Staat-ie in de dhcp-lijst van de tp-link, met een IP-adres van je modem?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Droned
Ik heb het gevonden. Sorry voor het onnodig openen van een topic. Mag slotje op.

Hieronder het probleem. In het verleden had ik in de Archer C7 de optie voor IP-TV ingeschakeld op poort 4 van de lan maar totaal vergeten, hierdoor functioneerde deze poort als een bridge netwerk met de telenet modem. Alles is in orde nu.
Pagina: 1