Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop nieuwe gaming desktop +- EU 1300

Pagina: 1
Acties:

• ramon1337
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-02 22:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gaming in 1080p (Misschien later naar 1440p) en programmeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1200 tot maximaal 1400 Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Seagate Barracuda, 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Tray€ 317,-€ 317,-
1Asus Prime Z270-A€ 151,50€ 151,50
1Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WINDFORCE€ 417,28€ 417,28
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Team Group Night Hawk THRD416G3000HC16CDC01€ 140,95€ 140,95
1Corsair CX650M€ 74,50€ 74,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,50€ 94,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.326,68

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Behalve dat ik een intel processor wil hebben heb ik verder geen voorkeuren voor specifieke merken, wel ben ik opzoek naar kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC dient de nieuwste games op een degelijke framerate(60fps+) te kunnen runnen in 1080p voor op zijn minst de komende 2 jaar.

Ga je overklokken?
In de bovenstaande build heb ik gekozen voor een 7700k met een 270 moederboard dus ik ben wel van plan mijn processor te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Omdat ik geen expert ben op het gebied van hardware vroeg ik mij af wat jullie van het bovenstaande systeem vinden en of jullie nog op of aanmerkingen op dit systeem/componenten hebben? Als er voor specifieke componenten betere alternatieven zijn hoor ik het graag! Dit wordt overigens ook het eerste systeem dat ik zelf ga bouwen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik zou nog even wachten tot volgende maand als dat kan, dan komen de nieuwe Intel processoren uit die echt een stuk beter zullen zijn.

Als je perse nu een computer wilt samenstellen heb je wel een goede build.
Ik zou alleen de voeding veranderen voor deze: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Aan 550 watt heb je namelijk ook wel voldoende en deze heeft een hogere energie efficiëntie waardoor je systeem in zijn algemeen minder stroom verbruikt.
Daarnaast staan de Corsair CX series niet echt bekend om goede kwaliteit, ik zou er bij weg blijven als het kan.

In vino veritas, in aqua sanitas

• ramon1337
JohanNL schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:31:
Ik zou nog even wachten tot volgende maand als dat kan, dan komen de nieuwe Intel processoren uit die echt een stuk beter zullen zijn.

Als je perse nu een computer wilt samenstellen heb je wel een goede build.
Ik zou alleen de voeding veranderen voor deze: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Aan 550 watt heb je namelijk ook wel voldoende en deze heeft een hogere energie efficiëntie waardoor je systeem in zijn algemeen minder stroom verbruikt.
Daarnaast staan de Corsair CX series niet echt bekend om goede kwaliteit, ik zou er bij weg blijven als het kan.
Oke, bedankt voor de info! Ik was zoiezo nog niet van plan de pc deze maand te gaan bestellen, ben momenteel nog aan het sparen dus het zal nog wel zo'n 8 weken duren voordat ik genoeg geld bijelkaar heb.

Enig idee wat de prijs gaat worden voor de nieuwe generatie i7 processor? Vind het niet erg om iets meer te gaan betalen als het maar geen honderden euro's zijn. Over de voeding gesproken, stel ik zou mijn pc nog willen upgraden met een 2e 2x8 gb ram, zou deze 550 watt voeding van seasonic dan nog genoeg zijn? Ik heb namelijk geen idee hoeveel stroom mijn build nu ongeveer verbruikt.

• JohanNL
ramon1337 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:00:
[...]

Oke, bedankt voor de info! Ik was zoiezo nog niet van plan de pc deze maand te gaan bestellen, ben momenteel nog aan het sparen dus het zal nog wel zo'n 8 weken duren voordat ik genoeg geld bijelkaar heb.

Enig idee wat de prijs gaat worden voor de nieuwe generatie i7 processor? Vind het niet erg om iets meer te gaan betalen als het maar geen honderden euro's zijn. Over de voeding gesproken, stel ik zou mijn pc nog willen upgraden met een 2e 2x8 gb ram, zou deze 550 watt voeding van seasonic dan nog genoeg zijn? Ik heb namelijk geen idee hoeveel stroom mijn build nu ongeveer verbruikt.
550 watt moet genoeg zijn voor je systeem ook al doe je er nog extra ram bij.
Het word echter wel een ander verhaal als je nog een 2e videokaart erbij wilt doen.

Ik denk dat je bij de nieuwe Intel processoren moet denken aan de begin prijs van de huidige generatie.
Dus het top model, de opvolger van 7700k zal denk ik 380 - 400 euro gaan kosten.
Dat zijn dan een paar tientjes meer dan de prijs van de 7700k op dit moment, maar je krijgt er wel 2 cores/4 threads en nog iets betere single core performance bij.

• ramon1337
JohanNL schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:07:
[...]

550 watt moet genoeg zijn voor je systeem ook al doe je er nog extra ram bij.
Het word echter wel een ander verhaal als je nog een 2e videokaart erbij wilt doen.

Ik denk dat je bij de nieuwe Intel processoren moet denken aan de begin prijs van de huidige generatie.
Dus het top model, de opvolger van 7700k zal denk ik 380 - 400 euro gaan kosten.
Dat zijn dan een paar tientjes meer dan de prijs van de 7700k op dit moment, maar je krijgt er wel 2 cores/4 threads en nog iets betere single core performance bij.
Puur de RAM zou een upgrade zijn die ik misschien nog zou willen doen, een 2e videokaart zou ik zelf niet zo snel doen gezien (zover ik weet) de meeste games niet echt gemaakt zijn voor SLI en de performance er dus niet heel veel beter op wordt dan wel niet slechter.

Klinkt mooi! Dan zal ik inderdaad zeker wachten op de volgende generatie i-7 processors. Zal dit dan de i7-8700K worden zodra deze uit is?

• JohanNL
ramon1337 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:31:
[...]

Puur de RAM zou een upgrade zijn die ik misschien nog zou willen doen, een 2e videokaart zou ik zelf niet zo snel doen gezien (zover ik weet) de meeste games niet echt gemaakt zijn voor SLI en de performance er dus niet heel veel beter op wordt dan wel niet slechter.

Klinkt mooi! Dan zal ik inderdaad zeker wachten op de volgende generatie i-7 processors. Zal dit dan de i7-8700K worden zodra deze uit is?
Ja, die gaat hoogstwaarschijnlijk de i7 8700K heten.

Pagina: 1