Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee routers zonder directe verbinding netwerk laten delen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:58
Hoi,

Misschien dat iemand me kan helpen met de volgende setup:

Wij delen het internet/IPTV (glasvezel KPN, experiabox v10) met mijn schoonouders, welke naast ons wonen. Vanuit daar loopt 1 van de LAN aansluitingen door een buis de muur in, en komt bij ons op een buis uit in de woonkamer. Deze wordt nu puur gebruikt voor zo'n motorola tv-boxje, welke dan via HDMI op de tv zit..

Een andere ethernet poort van de experiabox is aangesloten op een switch, waarvan 1 kabel bij ons in een hok uitkomt waar onze router staat. Onze router heeft dan een eigen netwerk (ander IP-range) dan dat van mijn schoonouders. Hij zit dus op de WAN aansluiting van de router.

Nu wil ik graag op onze "TV aansluiting" ook een router/switch aansluiten, zodat ik mijn PS4/smart-tv bekabeld kan aansluiten. Echter, wil ik dat graag op mijn eigen netwerk / ip-range hebben.

Normaal gesproken had ik een kabel getrokken van de tv-aansluiting naar de "hok-router" en dan in access-point modus.Dit is echter wat lastig om nu nog te doen. Dus, alles komt nu pas bij het knooppunt experia-box samen.

Kan ik op enige manier toch nog de router bij de TV en in het hok aan elkaar toewijzen, zodat ze het zelfde netwerk delen?

Even kijken of ik het schematisch kan uittekenen:
code:
1
2
3
4
5
                                      LAN1-------------------->[s]IPTV[/s] Router-woonkamer (192.168.3.x) (wan/lan?)
                                         |                                               ^
                           Experiabox(192.168.2.x)                                       | ???
                                         |                                               v
                                      LAN2--------->switch---------------->(WAN) Router-HOK (192.168.3.x)

Ik denk dat ik het moet zoeken in static routes, maar volgens mij kan ik dat niet instellen bij een experia-box..? Kan ik op een andere manier de woonkamer-router een accesspoint maken van de router in het hok?

Voor de woonkamer router wil ik trouwens gebruik maken een Asus RT-N66U met merlin firmware om ook tv te kunnne blijven kijken via het motorola kastje.