Beeldscherm op zwart -No Signal-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:02
Hallo,

Ik loop hier nu al een tijdje tegen aan en heb al verschillende dingen geprobeerd:
Situatie:
mijn oude PC heeft mijn zoon gekregen. Al bijna 2 jaar geleden. Deze liep altijd prima en zeker voor de games die hij speelt.
Nu is het zo dat als er redelijk intensieve games worden gespeeld dat ineens het scherm op zwart gaat en no signal staat.
De pc blijft wel aan alleen ik kan niks meer doen en moet hem een hard reset geven.

pc specs:
i5 2500k op stock
processort koeler: nieuwe Be quiet pure rock slim
Asrock moederbord Z77
8 GB geheugen
gpu: MSI GTX 780.
PSU: een nieuwe Corsair RM550X

Ik denk dat het aan mijn GPU ligt of aan de processor.

Wat heb ik zelf al gedaan: Clean install windows inclusief alle drivers
wederom alle drivers eraf gehaald met DDU en nieuwe drivers geinstalleerd.

Als ik erop zit te browsen, foto's overzet naar onedrive, WoW-Vanilla speel dan gaat het goed en blijft hij het gewoon doen.
Spelen we PUBG, starwars battlefront dan gaat hij na een tijdje op zwart.

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen doen?

Is er een manier hoe ik de temps kan uitlezen en dan als die op zwart gaat dit alsnog op te slaan ofzo? als ik hem nu draai dan kan ik het niet meer zien als de pc op zwart gaat.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Is er iemand die iets weet?

Of moet ik nog extra info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Als hij bij belasting eruit klapt, dan kan het goed de PSU zijn. Onderdelen uitsluiten is dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dat heb ik ook al gedaan @TERW_DAN
Echter het is allen bij volle belasting dat het scherm op zwart gaat.
de pc draait wel gewoon door.
Zal het dan nog steeds de (nieuwe) psu zijn?

Wat ik me net bedenk, ik kan natuurlijk een keer een programma draaien voro benchmarks en kijken of die er ergens uit klapt.
Dan zou het naar mijn mening, toch meer moeten liggen aan bijvoorbeeld CPU of GPU temps?

Het nadeel is dat ik dus niets kan zien qua reporting aangezien ik alleen mn pc opnieuw kan opstarten en dan niet meer een log heb. Of ben ik echt supernoob en wordt dit direct weggeschreven?
En welk progje raden jullie dan aan? iets van hwinfo ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zelf doe (ja, heb dat ook wel eens gehad dat de boel uitviel onder belasting) was een 2e scherm aansluiten.

Op je main-screen draai je de games/benchmarks enz, en op je 2e scherm zet je alle vensters van monitoring software (HWinfo, CPU-z, GPU-z, enz).

Dan kun je redelijk goed zien of het bijvoorbeeld temperatuur gerelateerd is of niet.

Wegschrijven naar logs moet mogelijk zijn, echter stopt zo'n log natuurlijk als de PC crashed (hard crash, bij een BSOD word er nog wat weggeschreven bij een hard crash niet).

Dat een voeding nieuw is betekend niet dat die niet defect kan zijn. Heb zelf helaas ook wel eens een DOA voeding gehad. Niet dusdanig dood dat die niks deed, maar wel bij belasting problemen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt MSI Afterburner openzetten op een 2e monitor. Dan kun je tijdens het gamen zien wat de temps doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ga ik dat eens proberen. is een goede tip guys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:46
Dit doet mij ook denken aan een GPU probleem, dat hij niet helemaal stabiel is of misschien te heet word.
Wat je wel even kan proberen is met EVGA precision of een ander programma waarmee je de grafische kaart kunt tunen de clocksnelheden van zowel de GPU clock als de GPU ram clock ietsje te underclocken.

Doe de core clock iets van 50 MHz naar beneden en de ram clock van 6000 naar 5750~ zoiets en kijk dan als hij nog steeds crashed.

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1