Hallo,
Ik loop hier nu al een tijdje tegen aan en heb al verschillende dingen geprobeerd:
Situatie:
mijn oude PC heeft mijn zoon gekregen. Al bijna 2 jaar geleden. Deze liep altijd prima en zeker voor de games die hij speelt.
Nu is het zo dat als er redelijk intensieve games worden gespeeld dat ineens het scherm op zwart gaat en no signal staat.
De pc blijft wel aan alleen ik kan niks meer doen en moet hem een hard reset geven.
pc specs:
i5 2500k op stock
processort koeler: nieuwe Be quiet pure rock slim
Asrock moederbord Z77
8 GB geheugen
gpu: MSI GTX 780.
PSU: een nieuwe Corsair RM550X
Ik denk dat het aan mijn GPU ligt of aan de processor.
Wat heb ik zelf al gedaan: Clean install windows inclusief alle drivers
wederom alle drivers eraf gehaald met DDU en nieuwe drivers geinstalleerd.
Als ik erop zit te browsen, foto's overzet naar onedrive, WoW-Vanilla speel dan gaat het goed en blijft hij het gewoon doen.
Spelen we PUBG, starwars battlefront dan gaat hij na een tijdje op zwart.
Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen doen?
Is er een manier hoe ik de temps kan uitlezen en dan als die op zwart gaat dit alsnog op te slaan ofzo? als ik hem nu draai dan kan ik het niet meer zien als de pc op zwart gaat.
alvast bedankt!
Ik loop hier nu al een tijdje tegen aan en heb al verschillende dingen geprobeerd:
Situatie:
mijn oude PC heeft mijn zoon gekregen. Al bijna 2 jaar geleden. Deze liep altijd prima en zeker voor de games die hij speelt.
Nu is het zo dat als er redelijk intensieve games worden gespeeld dat ineens het scherm op zwart gaat en no signal staat.
De pc blijft wel aan alleen ik kan niks meer doen en moet hem een hard reset geven.
pc specs:
i5 2500k op stock
processort koeler: nieuwe Be quiet pure rock slim
Asrock moederbord Z77
8 GB geheugen
gpu: MSI GTX 780.
PSU: een nieuwe Corsair RM550X
Ik denk dat het aan mijn GPU ligt of aan de processor.
Wat heb ik zelf al gedaan: Clean install windows inclusief alle drivers
wederom alle drivers eraf gehaald met DDU en nieuwe drivers geinstalleerd.
Als ik erop zit te browsen, foto's overzet naar onedrive, WoW-Vanilla speel dan gaat het goed en blijft hij het gewoon doen.
Spelen we PUBG, starwars battlefront dan gaat hij na een tijdje op zwart.
Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen doen?
Is er een manier hoe ik de temps kan uitlezen en dan als die op zwart gaat dit alsnog op te slaan ofzo? als ik hem nu draai dan kan ik het niet meer zien als de pc op zwart gaat.
alvast bedankt!