Hallo,
Ik heb hier thuis de computer van een kennis staan, omdat die niets meer doet.
Aangezien zelfs het Bios/Moederbord scherm bij opstarten niet verschijnt, was mijn eerste vermoeden meteen het moederbord.
Daarom heb ik om te beginnen het CMOS Batterijtje vervangen, en ook even gecheckt met een andere videokaart (en Moederbord internal GPU) of het niet gewoon enkel de videokaart is.
Daarna heb ik voor de zekerheid ook nog even gecheckt:
-Geheugen sloten 1 voor één verwijderd om te kijken of dat helpt
-Voeding vervangen.
-Alternatief besturingssysteem op DVD tijdens opstarten...
-Alle onnodige componenten los koppelen (SD-kaart reader/ USB poorten, etc, DVD-speler)
Alles zonder resultaat.
De schijf kan ik uiteraard omdat ie niet opstart in de oorspronkelijke setup niet testen, maar aangesloten aan een andere pc, werkt deze prima.
Aangezien het Bios/Moederbord scherm bij opstarten al niet verschijnt, leek mij (uitgezonderd van de tests met de GPU en voeding) de andere tests eigenlijk overbodig, maar voor de zekerheid toch geprobeerd.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Of heb ik hier inderdaad gewoon te maken met een defect moederbord?
Al vast bedankt!
Michiel
Ik heb hier thuis de computer van een kennis staan, omdat die niets meer doet.
Aangezien zelfs het Bios/Moederbord scherm bij opstarten niet verschijnt, was mijn eerste vermoeden meteen het moederbord.
Daarom heb ik om te beginnen het CMOS Batterijtje vervangen, en ook even gecheckt met een andere videokaart (en Moederbord internal GPU) of het niet gewoon enkel de videokaart is.
Daarna heb ik voor de zekerheid ook nog even gecheckt:
-Geheugen sloten 1 voor één verwijderd om te kijken of dat helpt
-Voeding vervangen.
-Alternatief besturingssysteem op DVD tijdens opstarten...
-Alle onnodige componenten los koppelen (SD-kaart reader/ USB poorten, etc, DVD-speler)
Alles zonder resultaat.
De schijf kan ik uiteraard omdat ie niet opstart in de oorspronkelijke setup niet testen, maar aangesloten aan een andere pc, werkt deze prima.
Aangezien het Bios/Moederbord scherm bij opstarten al niet verschijnt, leek mij (uitgezonderd van de tests met de GPU en voeding) de andere tests eigenlijk overbodig, maar voor de zekerheid toch geprobeerd.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Of heb ik hier inderdaad gewoon te maken met een defect moederbord?
Al vast bedankt!
Michiel