Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendelboaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-06 11:33
Beste allen,

ik heb onlangs een Jamo SUB 210 actieve subwoofer aangeschaft. Daarbij heb ik een Onkyo TX-8020 stereo receiver met pre-out aansluiting voor de subwoofer. Ik zou de TX-8020 echter graag willen vervangen door de Onkyo A-9010 omdat ik heel veel lovende dingen heb gehoord over deze versterker mbt geluidskwaliteit. Nu is het enige probleem: deze versterker heeft geen pre-out aansluiting. Is er een manier waarop ik de Jamo SUB 210 aan kan sluiten op de Onkyo A-9010?

De SUB 210 heeft 2 RCA Line In uitgangen, en de Onkyo A-9010 heeft uitgangen voor 1 speakerset, 4 Line In uitgangen, en 1 Line Out uitgang.

Excuses als dit een nogal onnozele vraag is, ik ben op het gebied van HiFi en Audio nogal een newbie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Nadeel van de Jamo is dat er geen High Level-ingangen op zitten, dan had je de subwoofer gewoon aan kunnen sluiten op elke receiver door deze samen met de speakers op de Front Left en Front Right aan te sluiten. Er zijn High Level naar Low Level converters te koop, maar die zie je eigenlijk alleen voor Car Audio en niet voor Home Cinema. Ik weet dus dat ze bestaan, maar wat het met de kwaliteit doet?

Ik zou me ook niet te blind staren op de kreten dat een Onkyo A-9010 veel beter gaat klinken dan de huidige Onkyo. Klankverschillen tussen versterkers zijn mijns inziens nogal dubieus te noemen. Sluit de subwoofer in ieder geval niet aan op de Line Out, die speelt namelijk altijd op max volume en kan je dus niet met de remote regelen om de subwoofer zachter te laten spelen. Je moet dan telkens het volume op de subwoofer regelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken de A9010 niet, maar als ik de specs zie zit dat nog onder je huidige versterker. En aangezien >90% van je geluidskwaliteit bepaald wordt door je speakers, zou ik het daar niet voor doen.
Sowieso is die A9010 relatief een budgetversterker (179 euro is gewoonweg goedkoop voor een stereo amp); pak je een flinke Rotel of Nad dan ben je een factor 3 a 4 van dat bedrag kwijt.
Heel eerlijk zou ik mijn geld dan in betere speakers steken, daar heb je meer profijt van :)

Wat heb je er nu qua speakers aanhangen en wat mis je qua geluid? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:43:
Ik weet dus dat ze bestaan, maar wat het met de kwaliteit doet?
Niets, het is gewoon een weerstandnetwerkje. Hetzelfde zit in wisselfilters. Die kan je gewoon gebruiken. Teufel verkoopt overigens kant en klare van die dingetjes voor hun rearspeaker zendsysteem.

Maar ook ik denk dat dit een non investering is. Versterkers maken geen moer uit in het geluid, vanaf dat je een normale versterker hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
JvS schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:02:
[...]
Niets, het is gewoon een weerstandnetwerkje. Hetzelfde zit in wisselfilters.
Dan is het wel apart dat je dergelijke verloopjes in het gros van de gevallen alleen bij Car HiFi tegen komt. Natuurlijk hebben veel subwoofer High - en Low Level en het gros van de versterkers/receivers wel een Subwoofer Pre-Out, maar een verloopje van een paar euro waar toch wel vraag naar is zou bij een Hobo of HiFi Klubben niet misstaan in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:07
@FeaR inderdaad apart, maar toch is het precies zoals JvS aangeeft. Ook leuk om zelf te maken. http://www.termpro.com/asp/pubs.asp?ID=119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendelboaz
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het dan gewoon bij mijn huidige receiver houd.

@The Eagle ik heb momenteel nog een paar goedkope desktopspeakers eraan hangen, en ik verwacht binnen 1 tot 2 weken de Mission LX-2. Mijn stereo-installatie is een proces dat nog niet zo lang bezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Defnieer desktopspeakers? Merk en type? Goedkoop betekent niet per definitie slecht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendelboaz
Nou ja, 'goedkoop' is een relatief begrip, hahaha. Op het gebied van hifi zijn dit goedkope speakers.

Ik gebruik momenteel de Edifier RT1700BT speakers. Prima geluid voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 20:50
mendelboaz schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:50:
Nou ja, 'goedkoop' is een relatief begrip, hahaha. Op het gebied van hifi zijn dit goedkope speakers.

Ik gebruik momenteel de Edifier RT1700BT speakers. Prima geluid voor de prijs.
Kun je die dan op een externe versterker aansluiten? Hij heeft al een ingebouwde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, dat vraag ik me ook af, wat doet die versterker er uberhaupt bij? Of had je gewoon te weinig aansluitingen (in welk geval een mengpaneel en een simpel splittertje ook voldoende zou kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij advies geven over het volgende;

Ik heb een Marantz receiver type PM7005 en Mordaunt Short 906i een perfecte combinatie .."zeggen ze" echter het viel aardig tegen...redelijk tot goed, alleen de bas is niet optimaal.
Om de bas te verbeteren had ik een subwoofer (actief) op het oog, wat blijkt deze versterker heeft geen pre-out ?? huh vrij nieuwe model maar geen pre-out.???? :( :( :(

Wat nu, een passieve woofer ? kan iemand mij hierover advies geven..

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Nou vrij simpel: een actieve sub met high level inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
@Verwijderd Het is niet de bedoeling een topic van een ander te kapen. Tevens mis ik de inzet in dit topic, met een beetje zoekwerk is het antwoord op deze vraag met gemak te vinden.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.