Toon posts:

Powerdrive VS MacBook a1286

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kocht laatst een 2de hands MacBook pro model A1286. Dit specifiek om muziek mee te draaien. Hoewel deze over een powerdrive beschikt dacht ik een externe USB powerdrive bij te kopen. Dit om de on board powerdrive te sparen. Weet iemand of deze compatibel zijn met elkaar, ik lees dat dit niet altijd het geval zou zijn. Zelfs dat indien on board powerdrive ze zelfs niet compatibel zijn.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Mvg
Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:08
Volgens mij werkt een USB powerdrive gewoon met je macbook.
Maar waarom zou je de interne powerdrive willen sparen? Wat je eventueel ook kan doen, is je macbook openschroeven en een hdd dock kopen die je verwisseld met je interne powerdrive.

Dan kan je een extra schijf in je macbook stoppen. Om bijvoorbeeld een combi HDD + SSD te hebben. Ik dacht zelfs dat er USB behuizingen waren voor je oude interne powerdrive.

Deze HDD caddy

[ Voor 10% gewijzigd door Kypo op 17-09-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, alvast bedankt voor uw reactie.
Waarom ook een externe, omdat deze bij het invoeren van de vele cd's mss overbelast zou geraken en een externe superdrive voor een prikje te vinden is op het net.

Mij lijkt het ook dat dit zou moeten werken maar op de Apple site staat dat deze enkel is voor Macs zonder interne powerdrive. Vandaar mijn vraag.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 20:48
bedoel je niet 'SuperDrive'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Ik gok dat je daarmee doelt op de eerste generatie MacBook Air superdrive. Die werkte idd alleen met de MBA.

Mocht je externe superdrives willen maken dan kan dat ook met een standaard slimline dvd-sata naar USB aansluiting.

Ik heb hier tig van die superdrives liggen en dat werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt er iedere willekeurige externe cd/dvd speler aan hangen met een usb aansluiting.

De speler van mijn Macbook is bijvoorbeeld krom, schijfjes gaan er wel in maar niet er uit.

De SuperDrive van Apple is slechts voor een paar modellen bedoeld. Een Samsung (bijvoorbeeld) spelertje kan op alle Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:16:
Beste, alvast bedankt voor uw reactie.
Waarom ook een externe, omdat deze bij het invoeren van de vele cd's mss overbelast zou geraken
Dat klinkt een beetje als een broodje aap verhaal. Ik heb daar nog nooit van gehoord. En van dat model had ik er bij m'n vorige werkgever een stuk of 12.

Lekker de interne drive gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1