Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet tijden binnen een thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.196 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma die er voor kan zorgen dat mijn zoon buiten bepaalde tijden niet op het internet kan, hij heeft een tablet en een pc die op een router zitten dit geheel hangt aan een modem van ziggo

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cool. Laat maat weten als je wat gevonden hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt routers waar je dit op kan regelen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Oogje schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:18:
Je hebt routers waar je dit op kan regelen.
Mijn ziggo modem heeft deze functionaliteit ook, in menu van de eigen modem kijken is mooi startpunt

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:13:
Ik ben op zoek naar een programma die er voor kan zorgen dat mijn zoon buiten bepaalde tijden niet op het internet kan, hij heeft een tablet en een pc die op een router zitten dit geheel hangt aan een modem van ziggo
Wat heb je zelf al gevonden of gedaan om een antwoord op je vraag te krijgen? We verwachten wel een stukje eigen initiatief hier.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Dit kan met de Conmectbox; het laatste type modem van Ziggo.

Neem maar eens contact op met de klantenservice.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 19:05
@frickY niet alleen met de connectbox hoor, ik heb een Technicolor van Ziggo met dezelfde functies.

Cloud ☁️

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:56
Heel internet staat vol met mogelijkheden om dit te regelen..

Al staan er ongeveer net zoveel mogelijkheden die je zoon gaan helpen het te omzeilen.

Als je wilt dat hij niet op internet zit, spreek hem er op aan. Technisch proberen blokkades op te werpen gaat er alleen voor zorgen dat jij denkt dat hij niet op internet zit ;)

Wij wel weer een nieuwe jonge Tweaker er bij :)

[ Voor 43% gewijzigd door Blommie01 op 17-09-2017 09:54 ]

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Tablet inleveren elke avond :+
PC netwerk stekker uit de router trekken >:)

• Blommie01
rc5proxy schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:06:
[...]

Tablet inleveren elke avond :+
PC netwerk stekker uit de router trekken >:)
Veel meer opties heb je idd niet.

• AntoonH
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 17:40
ik heb net voucher gebaseerde wifi toegang opgezet met wat ubiquiti spulletjes. werkt als een trein. als bonus ook nog DPI...

• Blommie01
AntoonH schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:23:
ik heb net voucher gebaseerde wifi toegang opgezet met wat ubiquiti spulletjes. werkt als een trein. als bonus ook nog DPI...
Dat is heel fijn, maar hoe voorkom hier mee dat hij met z'n tablet op internet gaat ?

[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 17-09-2017 10:26 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We verwachten toch echt wel wat eigen inzet hier in NT.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat heb je zelf allemaal opgezocht ? Waar loop je tegenaan dat het niet lukt?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Blommie01
Koffie schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:27:
[...]

We verwachten toch echt wel wat eigen inzet hier in NT.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat heb je zelf allemaal opgezocht ? Waar loop je tegenaan dat het niet lukt?
Daarnaast heeft @rc5proxy de enige opposing al gegeven.

• AntoonH
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 17:40
Blommie01 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:25:
[...]

Dat is heel fijn, maar hoe voorkom hier mee dat hij met z'n tablet op internet gaat ?
hij krijgt een voucher/code die ingevoerd moet worden om toegang tot het netwerk te krijgen en afhankelijk van mijn beleid is dat een uur geldig (of een half uur of hoe lang dan ook ik maar wil).

Daarnaast heb ik een bandbreedte plafond gezet zodat ie niet iedereen van de lijn kan drukken.

ik weet alleen nog niet wat ie er van vindt. hij is net 9 maanden oud😁

• Blommie01
AntoonH schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:34:
[...]

hij krijgt een voucher/code die ingevoerd moet worden om toegang tot het netwerk te krijgen en afhankelijk van mijn beleid is dat een uur geldig (of een half uur of hoe lang dan ook ik maar wil).

Daarnaast heb ik een bandbreedte plafond gezet zodat ie niet iedereen van de lijn kan drukken.

ik weet alleen nog niet wat ie er van vindt. hij is net 9 maanden oud😁
Dan heb je geluk dat hij nog niet kan praten om de WiFi code aan het buurmeisje te vragen.

Maw: het heeft geen nut ;)

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 14:09
Sophos utm
Kan ik instellen geen YouTube of gewoon geen internetverkeer in zijn geheel
Kan op mac adres naam ip wat je wil
Maar is ook andere Software die het vast ook kan

<GOT>DrOPje #2516

• Blommie01
Raoul.TLS schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:37:
Sophos utm
Kan ik instellen geen YouTube of gewoon geen internetverkeer in zijn geheel
Kan op mac adres naam ip wat je wil
Maar is ook andere Software die het vast ook kan
En hij vraagt de WiFi code aan het buurmeisje en je high tech spul is niets meer waard :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

TommieW

Numa numa.

Niet. Doen.

Om te beginnen is het twijfelachtig of alle genoemde oplossingen werken. Hoe voorkom je dat je zoon bijvoorbeeld via de Ziggo/KPN/whatever hotspot van de buren gaat internetten? Hoe voorkom je dat je zoon niet een simkaartje van iets als *Bliep koopt om alsnog te kunnen internetten?

Daarnaast werkt het compleet averechts om dit soort dingen "af te pakken". Ookal moet je zoon al z'n meuk inleveren voordat hij naar z'n kamer gaat, wie weet heeft hij daar nog een oude iPod ofzo liggen waarmee hij kan internetten.

offtopic:
Op de middelbare school had ik een vriend die waanzinnig streng werd opgevoed. Geen mobieltje ofzo op z'n kamer, stipt 21:30 naar bed, etc. Je kan wel raden wat er gebeurde toen hij na de middelbare school het huis uit ging.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:42
Geen high tech voor nodig, men noemt dat opvoeden ;)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 18:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

TommieW schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:42:
Daarnaast werkt het compleet averechts om dit soort dingen "af te pakken".
In specifieke gevallen kan dat wel het steuntje in de rug zijn dat nodig is. Na stevige afspraken over discipline met onze zoon ging hij uit eigen beweging niet eerder de PC aanzetten dan na het afwerken van huiswerk. Controle deden we niet aan, en Internet was gewoon bekabeld 24/7 aanwezig.

Lastig om te controleren namelijk en waarschijnlijk heeft ook meegheolpen dat wij als ouders hem vertrouwden. Althans, we deden erg ons best hem te overtuigen dat we hem zijn eigen beslissingen hierover toevertrouwden en in dit geval heeft dat gewerkt. Let wel, we hebben het hier over vijftien tot tien jaren geleden, maar de omstandigheden zijn niet veel veranderd volegns mij.

Het blijft een gedoe soms, dat opvoeden :-)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• FreshMaker
  • Niet online
TommieW schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:42:
Niet. Doen.

Om te beginnen is het twijfelachtig of alle genoemde oplossingen werken. Hoe voorkom je dat je zoon bijvoorbeeld via de Ziggo/KPN/whatever hotspot van de buren gaat internetten? Hoe voorkom je dat je zoon niet een simkaartje van iets als *Bliep koopt om alsnog te kunnen internetten?

Daarnaast werkt het compleet averechts om dit soort dingen "af te pakken". Ookal moet je zoon al z'n meuk inleveren voordat hij naar z'n kamer gaat, wie weet heeft hij daar nog een oude iPod ofzo liggen waarmee hij kan internetten.

offtopic:
Op de middelbare school had ik een vriend die waanzinnig streng werd opgevoed. Geen mobieltje ofzo op z'n kamer, stipt 21:30 naar bed, etc. Je kan wel raden wat er gebeurde toen hij na de middelbare school het huis uit ging.
Wat gebeurde er ?

Opvoeden is een spel van grenzen en regels, maar ook consequenties.
Mijn kinderen mogen hun mobiele apparaten ook niet meenemen naar de kamer, en 21:30 is een prima tijd voor een 15 jarige.
Schooldagen zijn lang genoeg, en met een paar uurtjes nachtrust trek je het ook niet ( been there, done that )
Afpakken kan doorgaan tot het laatste apparaat, de aanhouder wint.
En zoals @DeBolle al aangeeft, opvoeden blijft lastig, zeker omdat er geen sluitende oplossing voor is, die wij als tweaker zo graag zien.
Zou het allemaal if - then - goto zijn, zou het inderdaad nog beter zijn!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-DTtF0hUpdAs/Wb48mNq_YFI/AAAAAAAAANo/nf4Xkj_MTuoLaoZbBt8SOVVl2Hfe5kOcQCHMYCw/s0/2017-09-17_11-12-54.png

Hier DD-wrt als gateway, en alle 'kids' devices zijn geblocked, net zoals de nieuwe IPadressen die via DHCP een adres krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 17-09-2017 11:18 ]

• Blommie01
FreshMaker schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:11:
[...]

Wat gebeurde er ?

Opvoeden is een spel van grenzen en regels, maar ook consequenties.
Mijn kinderen mogen hun mobiele apparaten ook niet meenemen naar de kamer, en 21:30 is een prima tijd voor een 15 jarige.
Schooldagen zijn lang genoeg, en met een paar uurtjes nachtrust trek je het ook niet ( been there, done that )
Afpakken kan doorgaan tot het laatste apparaat, de aanhouder wint.
En zoals @DeBolle al aangeeft, opvoeden blijft lastig, zeker omdat er geen sluitende oplossing voor is, die wij als tweaker zo graag zien.
Zou het allemaal if - then - goto zijn, zou het inderdaad nog beter zijn!

[afbeelding]

Hier DD-wrt als gateway, en alle 'kids' devices zijn geblocked, net zoals de nieuwe IPadressen die via DHCP een adres krijgen.
Dus jouw kinderen gebruiken s'nachts de WiFi van de buren ?

• FreshMaker
  • Niet online
Blommie01 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:28:
[...]Dus jouw kinderen gebruiken s'nachts de WiFi van de buren ?
Goede conclusie ...

Nee.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Internet op bepaalde tijden afsluiten klinkt als een oplossing voor een probleem. Het ontgaat mij nog even wat dat probleem precies is. Mogelijk zijn er ook andere oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er geen normale antwoorden op mijn vraag komen en dat het gros hier ineens commentaar gaat leveren op mijn opvoeding terwijl naar wat ik vind ze het probleem niet begrijpen. ... echt jammer dacht hier toch een serieus antwoord te kunnen krijgen

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 18:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:05:
Jammer dat er geen normale antwoorden op mijn vraag komen en dat het gros hier ineens commentaar gaat leveren op mijn opvoeding terwijl naar wat ik vind ze het probleem niet begrijpen. ... echt jammer dacht hier toch een serieus antwoord te kunnen krijgen
Die normale antwoorden zijn er wel degelijk geweest, maar zonder te weten *welk* Ziggo modem je hebt kan er geen trefzeker antwoord komen.
Samenvatting: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft het Ziggo modem deze fuctionaliteit al aan boord en kun je gewoon de tijden instellen waaronder een bepaald apparaat toegang mag.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Blommie01
Je hebt geeneens een vraag gesteld, je doet een mededeling..
Natuurlijk begrijpen wij het probleem wel. Mísschien wel beter dan jijzelf. Inmiddels staat je topic dan ook vol met "gratis" adviezen op zowel technisch als pedagogisch gebied.

Wat wil je nog meer ?

:+

[ Voor 42% gewijzigd door Blommie01 op 17-09-2017 15:30 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:02
De antwoorden zijn serieuzer dan je denkt ;)

Vrijwel ieder modem heeft deze instellingen beschikbaar (er is tot zover vooral Ziggo genoemd, maar ook KPN/Telfort/XS4All modems beschikken deze feature) en is helemaal niet zo lastig in te stellen. Zoals meermaals is gezegd hebben we eerst meer informatie nodig over welk modem je beschikt voordat we je daar echt mee kunnen helpen, maar waarschijnlijk heb je hier geen hulp bij nodig omdat het niet heel moeilijk is.

Desalniettemin los je er in de praktijk niet veel mee op. Voor je het weet zit hij op het gastnetwerk van KPN/Ziggo (daar doe je echt niks aan, behalve de stekker eruit trekken), tethert hij vanaf een mobiele internetverbinding, gebruikt hij het netwerk van de buren, of voegt hij zelf z'n systeem toe aan de whitelist van het wifi netwerk. Talloze opties :P

Het is waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar wat je wil doen los je niet op op de manier dat jij het voor ogen hebt. Sorry.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beetje jammer om de personen die je willen help zo afzeikt ipv te luisteren naar de sturing van een moderator

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.