Samsung note 8 review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-07-2018
maar wie inzoomt, ziet al gauw dat de telefoon bij haren en andere randen letterlijk de mist in gaat
De telefoon gaat niet letterlijk de mist in. Dat zou raar zijn.

YouTube: Does 'literally' ever mean 'figuratively'?

Een review is wat mij betreft formeel genoeg om hier niet voor te kiezen. Elk ander woord, maar niet letterlijk. Het wordt nog erger als wordt aangegeven dat de camera soms te weinig vervaagt, dan is zelfs van figuurlijke mist geen sprake meer ;)

Dit soort stijlfouten komen vaker terug op Tweakers.net de laatste tijd, vooral in grote in house artikelen. Juist daar zou je toch secuur moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Endless_Death op 17-09-2017 02:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Ik vind de 8 0 erg genereus met zo'n matige prijs/prestatie en slecht werkende unlock. Tel daarbij op dat ie qua accutijd de reguliere flagships niet eens bijbeent. Een 8.0 voor iets wat 1/3e meer kost dan de vorige Note (4), is erg genereus. Zo leert Samsung het nooit. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
Ik ben daar ondertussen al wel aan gewend. Wegens niemand voor het hoofd willen stoten is dit de nieuwe schaalverdeling voor reviews:

6 = 1-3
7 = 4-5
8 = 6-7
8.5 = 8
9 = 8.5
9.5 = 9-10

klopt niet precies, verbeter me

Ik laat 10 weg want tweakers.net geeft geen 10 geloof ik. Kan me niet herinneren iig.

Het zijn nou eenmaal commerciële belangen en het is aan ons om daar doorheen te prikken. Anders krijgt tweakers.net volgende keer natuurlijk nooit op tijd een review sample.

Elke website doet dit, fabrikanten hebben het afgedwongen middels hun review-sample beleid.

edit:
dit geldt overigens niet voor producten waarbij de producenten geen review samples verstrekken. Daar wil je nog wel eens een 5 of 6 tegenkomen zodat het allemaal geloofwaardig blijft lijken natuurlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Endless_Death op 17-09-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
@arnoudwokke wij willen aandacht 😸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:29

arnoudwokke

Redacteur
Het wordt nog erger als wordt aangegeven dat de camera soms te weinig vervaagt, dan is zelfs van figuurlijke mist geen sprake meer ;)
Je hebt gelijk, ik heb 'letterlijk' weggehaald :)
Ik vind de 8 0 erg genereus met zo'n matige prijs/prestatie en slecht werkende unlock. Tel daarbij op dat ie qua accutijd de reguliere flagships niet eens bijbeent. Een 8.0 voor iets wat 1/3e meer kost dan de vorige Note (4), is erg genereus. Zo leert Samsung het nooit. ;)
Cijfers geven is geen exacte wetenschap. Hij heeft een verzorgd, waterbestendig ontwerp, schitterend scherm, snelle software, veel extra functies etc. Ik snap de neiging om bij elk groot nadeel gelijk een onvoldoende te willen uitdelen. Reviewers zijn net leraren op de middelbare school; wij geven niet toe aan die neiging en met twee grote fouten kan je gewoon een 8 halen ;)
6 = 1-3
7 = 4-5
8 = 6-7
8.5 = 8
9 = 8.5
9.5 = 9-10

klopt niet precies, verbeter me
6=6
7=7
8=8
9=9
10=10

Als iets een krappe voldoende is, dan krijgt het een 5,5 of een 6. Er zit voor mijn gevoel geen verschil tussen een 5,5 op school en op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Endless_Death schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:43:

Het zijn nou eenmaal commerciële belangen en het is aan ons om daar doorheen te prikken. Anders krijgt tweakers.net volgende keer natuurlijk nooit op tijd een review sample.

Elke website doet dit, fabrikanten hebben het afgedwongen middels hun review-sample beleid.

edit:
dit geldt overigens niet voor producten waarbij de producenten geen review samples verstrekken. Daar wil je nog wel eens een 5 of 6 tegenkomen zodat het allemaal geloofwaardig blijft lijken natuurlijk
Waar baseer je dit op? Wellicht dat er sites zijn waar dit gebeurt, maar bij Tweakers is dat zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
Het is hoe ik het lees en interpreteer. De schaalverdeling die ik noem is niet exact, en ik geloof zelfs dat jullie écht achter je eigen cijfers staan.

Het is aan de andere kant ook niet te ontkennen dat een site als Tweakers er baat bij heeft review samples niet later dan concullega's te ontvangen. Wat je daar dan mee doet als lezer moet je zelf weten, bij mij leidt het tot het met een korrel zout nemen van alle cijfers boven de 7 van AAA+ merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Endless_Death schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:28:
Het is aan de andere kant ook niet te ontkennen dat een site als Tweakers er baat bij heeft review samples niet later dan concullega's te ontvangen. Wat je daar dan mee doet als lezer moet je zelf weten, bij mij leidt het tot het met een korrel zout nemen van alle cijfers boven de 7 van AAA+ merken.
Wij vinden het zeker fijn om reviewsamples tijdig te ontvangen; dan kunnen we jullie zo snel mogelijk alles over een product vertellen :) Dat gaat echter niet ten koste van onze onafhankelijkheid; dat zou heel dom zijn. We hebben de mazzel dat Tweakers een groot bereik heeft en fabrikanten het eigenlijk niet kunnen maken om ons niet te voorzien van samples. Dat gebeurt alsnog van tijd tot tijd, en dan kopen we het soms gewoon zelf (over de grens als het moet), lenen we iets van een gul communitylid, of wachten we simpelweg.

Dat is de waarheid, meer kan ik er niet van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
Neem bijvoorbeeld de hier genoemde note 8 review. Een aantal basis! zaken werken niet goed, het toestel lijkt erg veel op zijn S8+ tegenhanger, en heeft een enorm hoge prijs vergelen met diezelfde telefoon. Hoe lang ze beide al op de markt zijn doet niets aan dat prijsverschil af.

De batterijduur vergeleken met voorgangers valt tegen. Eigenlijk zijn alleen het scherm en de pen erg goed, los van een aantal zaken die alle telefoons vrij gemakkelijk goed kunnen doen. Grafische prestaties vallen tegen, zal deels door de hoge res en deels door het gemis van een qualcomm GPU komen.

Ik snap de 8 gewoon niet. Oprecht niet. Als ik op school een aantal basis! zaken niet goed deed, voor de rest average was en 1 of 2 uitschieters naar boven had kreeg ik een 7. Geen 8. Een 8 is een compliment.

[ Voor 11% gewijzigd door Endless_Death op 18-09-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb de Note 8 inmiddels, ik snap de 8 wel, sterker nog.. ik ben sinds donderdag erg enthousiast over het toestel geworden. Een aantal punten die in het artikel genoemd worden herken ik niet, dan blijft de prijs nog staan. Dat is arbitrair, 1000 euro is veel geld voor een adviesprijs, echter.... Met een toestelinruilactie snoep je ongemerkt 100 euro van de prijs af, beetje slim in kopen en je betaal incl. in ruil zo'n 800 a 850 euro voor de Note 8.... En dat is hij dan wel weer waard!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
@Bullet NL ik begrijp je sentiment, maar daar gaat het in dit geval niet om. De reviewers vinden van het product wat ze in het artikel schrijven. Een cijfer komt tot stand op basis van hun conclusies + een aantal andere factoren waaronder de prijs vergeleken met soortgelijke producten.

Misschien is de Note 8 volgens jou wel een 8 waard, dat kan ook zeker, misschien volgens de reviewers ook wel. Maar de huidige review in combinatie met een 8, dat is niet congruent.

• Qin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 09:21

Qin

Er staat dat de note 8 geen Galileo ondersteund.

Ik had gelezen dat de note 8 wel Galileo ondersteund. Staat ook op de Samsung site onder note 8 specs.

GPS test plus kan de verschillende satellieten filteren. En laat een viertal Galileo satellieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Laatst online: 22-08 15:23
Galileo werkt perfect.

Had in the middle of nowhere in roemenie een precisie van twee meter!
Vier galileo satellieten.
Vanaf nummer 300 dacht ik.

Heel belangrijk als je door een stad met hoge gebouwen loopt.

Huib

[ Voor 17% gewijzigd door herpideperpi op 29-09-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Señor Sjon schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:48:
Huh? Slecht werkende unlock?

Gezichtsherkenning werkt perfect. Indien donker ff de vinger erop.
(Wisknie: de vingerafdrukherkenning herkent ook mijn vinger omgekeerd)

Verder al die andere auto unlock settings aan staan, zoals bekende apparaten nearby en bekende plekken.

Ben nu gewend aan de nieuwe plek voor de vingerafdruk.
Moest daarvoor wel afscheid nemen van mijn 60 euri hoesje en nu bumpertje gekocht.
Hoesje klap je naar achteren en da kennie als je de vingerafdruk wil gebruiken.

Huib

[ Voor 4% gewijzigd door herpideperpi op 29-09-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Heb voor het eerst adaptive wifi ontdekt.
Is dat alleen op de Note 8?

Zette vroegah, bij verlaten woning, eerst wifi uit.

Want als je een macdonalds of appie hein binnenliep dan ging die zeuren om in te loggen en had je dus, zonder het te weten, want in broekzak, helemaal geen internet.
Wil je dan niet op de publieke router? eerst wifi uitzetten, en dan vergeet je thuis..Etc etc.
In iedere winkelstraat datzelfde geklooi. Om over internet in de trein maar niet te praten.

Met adaptive wifi gaat die fijn door met je mobiele data, dus je Whatsapp en Telegram blijven on line.

Ook als je thuis wat minder goeie wifi verbinding hebt schakelt de Note vanzelf over op mobiele data.

Geweldige uitvinding.

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
De batterijduur vergeleken met voorgangers valt tegen.....

Sorry, kom van de note 5; De 8 gaat echt langer mee.

Tijdens nacht slapen met wifi bluetooth en de hele ramsebams aan, verbruikt die tussen 0.4% en 0.6% per uur.

SOT is ook veel beter dan de Note 5.

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

herpideperpi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:49:
De batterijduur vergeleken met voorgangers valt tegen.....

Sorry, kom van de note 5; De 8 gaat echt langer mee.

Tijdens nacht slapen met wifi bluetooth en de hele ramsebams aan, verbruikt die tussen 0.4% en 0.6% per uur.

SOT is ook veel beter dan de Note 5.

Huib
Wat zou het resultaat zijn bij een gloednieuwe Note 5? Het kan zijn dat je je Note 5 al langere tijd in gebruik hebt, met veel data en restafval van oude apps en roms. Dit zorgt ervoor dat een nieuwe telefoon bijna altijd beter aanvoelt dan een telefoon die 1,2 of 3 jaar in gebruik is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Kiswum schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:12:
[...]

Wat zou het resultaat zijn bij een gloednieuwe Note 5? Het kan zijn dat je je Note 5 al langere tijd in gebruik hebt, met veel data en restafval van oude apps en roms. Dit zorgt ervoor dat een nieuwe telefoon bijna altijd beter aanvoelt dan een telefoon die 1,2 of 3 jaar in gebruik is.
Daar heb je een punt. Dat is zeker mogelijk.

Huib
Pagina: 1