Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pi 3B als hotspot mét VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PimBr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-08 12:36
Mijn vraag
Ik heb een Pi draaien als hotspot, wat prima werkt, tot ik OpenVPN installeer. Dan is er nog wel in te loggen op het accesspoint maar geen internetverbinding meer mogelijk. Lijkt een DNS-probleem te zijn.

WAN komt binnen via eth0 op de router, uit 10.0.0.1 via de wlan0. Ik heb dit script gebruikt: http://www.mlabviet.com/2...s-for-raspberry-pi-3.html

Wat prima werkt tot ik OpenVPN installeer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry Pi3B met Raspbian jessie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Her en der gezocht, ik kan er niet uit komen. Hoe krijg ik dit samen werkend?

[ Voor 23% gewijzigd door PimBr op 17-09-2017 00:07 ]

Alle reacties

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

Reptile209

- gers -

En wat zijn je netwerk en dns instellingen? Welke adressen krijg je op je apparaat? Waarom denk je dat het een dns probleem is?
Kortom: nog een beetje meer relevante info is wel handig :)

Zo scherp als een voetbal!

• PimBr
Reptile209 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:43:
En wat zijn je netwerk en dns instellingen? Welke adressen krijg je op je apparaat? Waarom denk je dat het een dns probleem is?
Kortom: nog een beetje meer relevante info is wel handig :)
Even aangevuld

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
Wat wilde je met OpenVPN bereiken en hoe heb he dit gedaan (config)?

Je kunt connecten met het accesspoint, en dan;
Kun je de gateway pingen?
Naar buiten pingen?
Nslookup?
Traceroute?

Welke dns-servers gebruik je?
Krijgen je clients wel goede ip-adressen?

Je kunt vrij veel info geven/achterhalen wat nu mist om het probleem te achterhalen.

• PimBr
Sorry, had meer info moeten geven. De DNS-service startte niet meer op, dat is nu opgelost.

Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb dus de eth0 en wlan0 verboden met NAT ertussen(zeg ik het zo goed?) om de Pi al hotspot te laten werken. Inclusief DHCP op de Pi. Dat gaat prima. Nu wil ik er een vpn tussen zetten met de OpenVPN software die een (denk ik) loop aanmaakt. Als ik die aanzet heb ik geen verbinding meer tussen eth0 en wlan0.

Nu wil ik het dus zo configureren dat de vpn ertussen (eth 0<->wlan0) zit en dus werkt. Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

• PimBr
Ik ben erachter. Het waren de iptables die niet goed waren ingesteld. Het werkt nu.

Les: eerst beter zelf zoeken voor ik hier hulp vraag. Sorry.
Pagina: 1