Beste,
Ik heb onlangs een andere woning gekocht (500 kuub inhoud).
Het is een woning met een C-label (overal dubbel glas en dakisolatie).
Nu weet ik nog niet wat mijn verbruik zal worden maar ik zoek wat tips om extra geld te kunnen gaan besparen.
Zo wil ik 16 zonnepanelen op dak laten leggen (verbruik +- 4500kw /jaar), meer kunnen er niet op dak.
Qua gas gebruik ik het gas om het huis op te warmen en voor warm water.
Nu gebruikte ik in het oude huis rond de 900 kuub gas per jaar (icm. houtkachel), in het huidige huis vrees ik een stuk hoger uit te kopen (voorschot is al van 95 euro naar 175 euro gegaan).
Ik wil graag de houtkachel blijven gebruiken maar daarnaast zat ik te denken om de CV te ondersteunen met een warmtewisselaar.
Echter is mijn vraag hoe ik dit aan zou kunnen pakken?
Ik heb onlangs een andere woning gekocht (500 kuub inhoud).
Het is een woning met een C-label (overal dubbel glas en dakisolatie).
Nu weet ik nog niet wat mijn verbruik zal worden maar ik zoek wat tips om extra geld te kunnen gaan besparen.
Zo wil ik 16 zonnepanelen op dak laten leggen (verbruik +- 4500kw /jaar), meer kunnen er niet op dak.
Qua gas gebruik ik het gas om het huis op te warmen en voor warm water.
Nu gebruikte ik in het oude huis rond de 900 kuub gas per jaar (icm. houtkachel), in het huidige huis vrees ik een stuk hoger uit te kopen (voorschot is al van 95 euro naar 175 euro gegaan).
Ik wil graag de houtkachel blijven gebruiken maar daarnaast zat ik te denken om de CV te ondersteunen met een warmtewisselaar.
Echter is mijn vraag hoe ik dit aan zou kunnen pakken?