Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget gaming PC advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Gaming PC

Wat is je budget?
rond de €1150,-

-Wat wil je er precies mee doen?
Om te gamen

-Welke apparatuur heb je al?
Monitor, toetsenbord, headset en muis

-Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
Gamen met hoge graphics en goede fps

-Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Windows

-Wat heb je zelf al gevonden?

-Moederbord
ASUS PRIME Z270-P, socket 1151 moederbord RAID, Gb-LAN, Sound, ATX
1 x € 119,-*

-Processor koeler
Noctua NH-U9B SE2, CPU-koeler Dual fan, 3-pin, Retail
1 x € 54,90*

-Werkgeheugen
HyperX 16 GB DDR4-2666 Kit, Werkgeheugen Zwart, HX426C16FB2K2/16, Fury Black
1 x € 159,90*

-Grafische kaarten
MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1, Grafische kaart DVI, HDMI, DisplayPort
1 x € 339,-*

-Voeding
Cooler Master G550M, 550 Watt voeding Zwart, 2x PCIe, Kabel-Management
1 x € 69,90*

-Harde schijven
Seagate BarraCuda, 1 TB Harde schijf ST1000LM048, SATA 600
1 x € 51,90*

-Besturingssysteem
Microsoft Windows 10 Home 64bit, Software Nederlands
1 x € 89,-*

-Processor
Intel Core i5-6600K
1 x € 222,-*

-Case
Fractal Design Core 2300, Tower-behuizing
1 x € 52,90*

-Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
geen amd hardware

-Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Is dit een goede build?

Alvast bedankt,

Anti_Climax :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Indien je een Intel processor neemt zou ik even drie weken wachten, dan is de volgende Coffee Lake uit. Dat is een betere koop dan een Skylake i5.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
Wil je gaan overklokken?
Je hebt namelijk een Z270 moederbord gekozen en een K processor, hier betaal je extra voor en zijn eigenlijk niet interessant als je niet gaat overklokken.

Ik zou sowieso even wachten tot volgende maand als de nieuwe Intel processoren er zijn, die worden een stuk beter en dan krijg je hoogstwaarschijnlijk meer waar voor je geld.

In vino veritas, in aqua sanitas

• sanderking77
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zou ook een ssd aanraden, is tegenwoordig wel een must need en met je budget moet het geen probleem zijn.
De samsung evo 850 raad ik je aan, kost ongeveer 100 euro

Verwijderd

Topicstarter
@CMD-Snake Dankjewel voor je advies, ik ga zeker nog wachten op die nieuwe Skylake. :)
@JohanNL Zolang ik me garantie heb zal ik niet overklokken.
@sanderking77 Aangezien ik toch nog een maand wacht ga ik wel een ssd kopen. Die samsung evo 850 ziet er goed uit.

Bedankt iedereen voor jullie advies. :)

• sanderking77
Oja je windows kan je voor veeeel minder krijgen, zoek maar op via de tweaker site, scheelt al weer dik 50 euro

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
sanderking77 schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:29:
Oja je windows kan je voor veeeel minder krijgen, zoek maar op via de tweaker site, scheelt al weer dik 50 euro
Dat zijn van de vage key sites. Geen garanties dat je ook iets werkends geleverd krijgt voor die prijzen.

• sanderking77
Volgens mij valt dit wel mee

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 14,95€ 14,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 14,95

Deze leverancier sofkeys is 4,5 /5 beoordeeld door andere tweakers. Het lijkt mij best wel betrouwbaar, anders zou de beoordeling nooit zo hoog liggen.

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Maybe ssd van corsair erin?
Ryzen 5 1600 met een b350 is ook zekereen goede optie.
Ook kan windows veeeeel goedkoper

Verwijderd

Topicstarter
@sanderking77 @CMD-Snake @JohanNL @LucaDeTweaker Hey ik wil dus me components kopen en ik kom steeds op de site SiComputers. Ik vroeg mij dus af of deze site betrouwbaar is. Hebben jullie ervaring met deze site?

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Ik heb geen idee heb er wel is van gehoord maar of dat positief of negatief was geen idee. Wel kan ik je vragen of je de nieuwe Intel line hebt gezien? Misschien beter qua gaming maar wat duurder moederbord.

Verwijderd

In jouw eigen idee zag ik geen SSD staan. Gezien de huidige markt zou ik niet voor de I5-6600K kiezen. Hierbij mijn lijstje wat binnen budget valt en meer performance bied:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 261,-€ 261,-
1ASRock Z370 Pro4€ 116,-€ 116,-
1PNY GeForce GTX 1060 6GB€ 281,71€ 281,71
1Fractal Design CORE 2300€ 45,50€ 45,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 10,95€ 10,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 144,90€ 144,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,-€ 144,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.134,-

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als je niet gaat overklokken neem een i5 8400.
- 80 euro goedkoper (en evt ook goedkoper moederbord en goedkopere (of geen extra) koeler waardoor je nog meer bespaart).
- direct beschikbaar.
- geld over voor een 1070 (of 40 biertjes :))

• JohanNL
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:54:
@sanderking77 @CMD-Snake @JohanNL @LucaDeTweaker Hey ik wil dus me components kopen en ik kom steeds op de site SiComputers. Ik vroeg mij dus af of deze site betrouwbaar is. Hebben jullie ervaring met deze site?
Ik heb wel eens wat gekocht bij SiComputers... of toch eigenlijk niet.
Achteraf bleek het product niet op voorraad te zijn en ze kwamen met een of ander juridisch EOL ( end of life ) verhaaltje, ze kwamen hier pas mee nadat ik een aantal dagen had gewacht en zelf maar contact had opgenomen.
Volgens https://tweakers.net/shop.../sicomputers/shopreviews/ gebeurd dit nog steeds.

Ze zijn vaak wel de goedkoopste en dus aantrekkelijk om bij hun te bestellen.
Waar ik dan even op zou letten is de levertijd en de genoemde voorraad.
Doen ze er dus toch langer over zou ik zo snel mogelijk contact opnemen, in mijn ervaring nemen ze dus geen contact met jou op als ze niet kunnen leveren o.i.d. dus moet je er zelf achteraan.

Eigenlijk zijn alle webwinkels wel betrouwbaar, wellicht is de communicatie bij sommigen niet top maar mocht er toch iets fout gaan betalen ze je meestal binnen 30 dagen terug.

Waar je wel een hele grote bocht omheen moet maken is Max ICT.
Er zijn zoveel mensen ontevreden en het gaat hierbij niet alleen om producten die niet op voorraad zijn en dan hun geld terug krijgen maar gaat echt nog een paar niveau's hoger.
Eigenlijk alleen maar negatieve reviews, de positieve reviews die er dan nog wel waren had ik ook altijd mijn vraagtekens erbij.
Ik durf hier geen concreet oordeel over te geven maar laten we zeggen dat zowat 90% van de positieve reviews waren van accounts die geen andere activiteit hadden dan een review te schrijven voor Max ICT.

Natuurlijk valt dit niet 100% te verifiëren, maar Tweakers erkent dit mogelijke probleem gelukkig wel en er staat al sinds een aardige tijd naast de review hoeveel Karma de user heeft en of het een '' newbie '' is.

In vino veritas, in aqua sanitas

• sanderking77
Ik zou persoonlijk niet voor siComputers kiezen, hebben een aantal hele slechte recensies. Ik zou voor Azerty kiezen, deze zijn zeker betrouwbaar.

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Megekko is ook en topweb webwinkel, heb er al meerdere keren besteld nooit problemen gehad

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het advies :) @LucaDeTweaker Ja ik heb de nieuw line van intel gezien en ik ben van plan de Intel Core i5 8600K Coffee Lake te kopen. Hij kan met mijn moederbord, maar ik weet niet wanneer ik het kan bestellen. Er staat "binnenkort leverbaar", weet jij wanneer ik het kan kopen?

• Glamourt
  • Laatst online: 07-10 12:40
Azerty is een top winkel, je betaald ietsjes extra's. Maar je krijgt goed advies indien assemblage en ze kijken met je mee of alles goed bij elkaar past. (Ook de geheugen modules en of downclocken hem als nodig)

Gratis BIOS updates en bij levering krijg je netjes de pc in een doos volledig beschermd met piepshuim, aparte azerty tas met de dozen en boekjes van de ingebouwde componenten. Voor die 3-4 tientjes extra wat je daarvoor betaald. Zeker waar voor je geld ;-)
Pagina: 1