Vraag

• lmstam
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb een Playstation 4 op zolder staan en ik wil er graag goed online mee kunnen. Ik heb er gewoon wifi maar dat werkt niet optimaal dus had ik een wifi extender met ethernet ingang gekocht in de hoop dat het wat beter zou werken maar dat werkt ook niet geweldig. Hij verbindt wel maar als ik een online game aan het spelen ben krijg ik om de haverklap dat m'n verbinding weg is en word ik eruit gekickt. Verder heb ik dan wel gewoon nog internet maar volgens de game dus niet. Heb op internet gelezen dat het klopt dat zo'n wifi extender vrij instabiel is.

Ik probeer nu een alternatief te vinden maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik woon in een oud huis dus er is totaal geen vaste internetverbinding naar boven. Wil ook niet een internetkabel door heel m'n huis leggen over alle trappen en gangen enzo.
Heb het een en ander gelezen over powerline adapters maar zou dit een goede optie zijn? Ga ik hierbij niet hetzelfde probleem hebben als met de wifi extender?

Hopelijk kan iemand me helpen!

Alle reacties

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 22:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kabel is het beste. Next best thing is Moca (ethernet over kabel) en daarna power line denk ik. Het zal stabieler zijn dan de wifi waarschijnlijk. Maar ligt een beetje aan de apparaten die thuis hebt staan.

Heb je overigens al geprobeerd de kanalen te veranderen van je wifi? Kan zijn dan er nog een kanaal is met minder storing.

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Een Powerline adapter is niet de meest fijne oplossing.

Naar aanleiding van je verhaal doe ik de wilde gok dat er geen loze leidingen naar de zolderkamer liggen.
Is het een idee om een kabel te trekken langs bestaande buizen/leidingen?

Denk hierbij aan verwarmingsbuizen of langs de afvoer van de CV-ketel naar beneden.

Reviews

• lmstam
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02-2024
Mr_gadget schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:21:
Kabel is het beste. Next best thing is Moca (ethernet over kabel) en daarna power line denk ik. Het zal stabieler zijn dan de wifi waarschijnlijk. Maar ligt een beetje aan de apparaten die thuis hebt staan.

Heb je overigens al geprobeerd de kanalen te veranderen van je wifi? Kan zijn dan er nog een kanaal is met minder storing.
Heb nu het kanaal veranderd, ga kijken of dit wat doet!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heb je wel naar zolder? Als er coax ("TV kabel") ligt kun je MoCA gebruiken of de coax eruit trekken en Cat6 in de plaats ervan trekken. Heb je een telefoonaansluiting? Dan kun je die ook vervangen door Ethernet.

Oslik blyat! Oslik!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon cat 5e langs verwarmingsbuizen naar boven. Werkt prima. Als er coax ligt is moca een oplossing.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
dennisk. schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:22:
Een Powerline adapter is niet de meest fijne oplossing.

Naar aanleiding van je verhaal doe ik de wilde gok dat er geen loze leidingen naar de zolderkamer liggen.
Is het een idee om een kabel te trekken langs bestaande buizen/leidingen?

Denk hierbij aan verwarmingsbuizen of langs de afvoer van de CV-ketel naar beneden.
Dit was bij mij dus wel het geval. Vrij oud huis, en toen ik 6 jaar geleden een kabel naar de zolder probeerde te leggen bleek er gewoon een lege pvc leiding in de muur te zitten van mijn slaapkamer naar de meterkast. Kabeltje er doorheen trekken en voilla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 07:34
Ja, ik denk ook dat je het beste een kabel kan proberen te trekken.

Vaak is er in de meterkast wel een mogelijkheid om door de 'service' leiding naar boven te gaan. Je hebt vast een standleiding van je riolering of een afvoerbuis lucht waar je wellicht met wat moeite een kabel langs kan halen. Zeker in oude huizen valt het vaak mee.

Dan zet je boven gelijk een switch en accesspoint neer en heb je prima verbinding door je hele huis.
Pagina: 1