• SliceNL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Heb sinds kort een nieuwe PC, maar hij heeft soms problemen met opstarten/herstarten. De computer gaat dan 3 keer aan en uit ofzo en dan gaat hij aan en geeft aan dat ik F1 moet drukken om naar de bios te gaan, aangezien er iets mis zou zijn.

Mijn CPU is overclocked, maar hij word niet heet ofzo (rond de 40/50 graden).

Ik ben geen expert, maar toen ik Ryzen Master net bekeek, zag ik dat mijn CPU spanning onregelmatig was, het veranderde steeds voltages 1,2 tussen 1,5, is dat mischien het probleem?

Verder heb ik alle standaart onderdelen ge-benchmarked, en alles lijkt prima te werken.

Als iemand kan helpen, heel graag!

Mijn PC specs:

AMD Ryzen 7 1700X

Asus Prime X370-Pro

Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini

G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR

Samsung 850 EVO 250GB

Seagate Barracuda, 1TB

Corsair RM750x

[ Voor 14% gewijzigd door SliceNL op 16-09-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met de specificaties van het systeem, mijn glazen bol is helaas stuk.
Verder, haal die oc er eens af en kijk wat het resultaat is, draait het systeem dan stabiel?
Verder: Het algemeen beleid #quickstart

• SliceNL
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:52:
Begin eens met de specificaties van het systeem, mijn glazen bol is helaas stuk.
Verder, haal die oc er eens af en kijk wat het resultaat is, draait het systeem dan stabiel?
Verder: Het algemeen beleid #quickstart
Sorry

AMD Ryzen 7 1700X

Asus Prime X370-Pro

Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini

G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR

Samsung 850 EVO 250GB

Seagate Barracuda, 1TB

Corsair RM750x

Ook als ik de BIOS settings weer terug zet naar fabrieksinstellingen heb ik het soms. Het lijkt behoorlijk random te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik had het zelfde met die geheugen set. Ook op default 2100mtt. Ander setje nemen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
Wim-Bart schreef op zondag 17 september 2017 @ 01:43:
Ik had het zelfde met die geheugen set. Ook op default 2100mtt. Ander setje nemen.
Maar als ik mijn PC benchmark, dan word mijn werkgeheugen ook getest, en de resultaten zijn erg goed :S

Of kan het zo zijn dat ze prima werken maar dat ze alleen een boot probleem hebben?

En is het gevaarlijk om dit setje nog even te gebruiken? De temperaturen zijn prima, ik heb alleen probleem met het booten van de pc, voor de rest draait hij vlekkeloos.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai eens een paar uurtjes memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnKarma
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 15:17
Memtest is eenvoudig en als er iets mis is met het geheugen krijg je dit soort rare problemen inderdaad. Simpel en als er problemen zijn vind je die meestal binnen een paar minuten.

En als dat niets oplevert.

Begrijp ik goed dat de bios instellingen niet onthouden worden? Kijk dan eens naar de batterij op het moederbord, ik heb zelf ooit rare onvindbare problemen gehad die erg lijken op wat je beschrijft. Ik zou niet weten hoe je dat anders kan vinden als gewoon een nieuwe batterij installeren. En ook een nieuw moederbord kan natuurlijk een defecte batterij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb met deze zelfde set memtest 48 uur gedraaid en geen enkel issue. Alleen soms starte hij niet eens in 1 keer door maar als hij doorstartte gaf memtest geen enkel probleem.

Gegeugen vervangen door een corsair setje en alle issues waren voorbij.

Verschil met @SliceNL is dat ik een 1700 heb. Mobo en geheugen waren gelijk. Als ik niet deze issues had en ook vele anderen met deze combinatie memory/Mobo had ik de set gehouden.

Deze set gaat niet werken.
quote]JohnKarma schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:56:
Memtest is eenvoudig en als er iets mis is met het geheugen krijg je dit soort rare problemen inderdaad. Simpel en als er problemen zijn vind je die meestal binnen een paar minuten.

En als dat niets oplevert.

Begrijp ik goed dat de bios instellingen niet onthouden worden? Kijk dan eens naar de batterij op het moederbord, ik heb zelf ooit rare onvindbare problemen gehad die erg lijken op wat je beschrijft. Ik zou niet weten hoe je dat anders kan vinden als gewoon een nieuwe batterij installeren. En ook een nieuw moederbord kan natuurlijk een defecte batterij hebben.
[/quote]

Dat instellingen niet bewaard worden lijkt maar zo. Dit bord zet bij 3 foute Boot's alles naar veilige waarden terug en geeft [F1 prompt] weer. In Bios staan nog wel de instellingen goed.

[ Voor 60% gewijzigd door Wim-Bart op 17-09-2017 22:16 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1