Inbelverbinding te traag / steeds verbroken

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Sinds ik een nieuw systeempje heb aangeschaft is mijn inbelverbinding kl*te. Met mijn oude systeem werkte alles perfect; toen had ik een 33k6 en draaide ik Windows '95.
Momenteel draai ik Windows ME en heb ik een 56k6 modem, maar ik kan maar met 28k8 inbellen. ;( Bovendien wordt de verbinding zeer regelmatig verbroken zodat ik niets kan downloaden. :'( Verder gebeurt het regelmatig dat er een tijdje geen data wordt verstuurd. Dan moet ik opnieuw inbellen en dan doet het het weer.

Kan het misschien zijn dat mijn nieuwe modem gevoeliger is voor storingen dan de oude? De kabel die ik moet trekken is namelijk 15 meter lang. Of ligt het daar niet aan?

Wie o wie kan mij helpen??

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Je kan ff proberen een paar komma's achter het inbelnr te zetten, dit werkt bij sommigen tegen het stoppen van data...

Kan je niet ff je pc op een stopcontact dichter bij je telefoonstekker inpluggen en met een kortere kabel kijken of het dan wel beter is?

En waar bel je in? Staat bij de verbinding dat je met een 28k modem verbonden bent?

Succes iig :)

Wat er ook gebeuren moogh...

• Millennyum
Ik woon op een studentengang en de telefoon staat aan het einde van de gang. Het is nogal moeilijk om de compu door de gang te slepen, ook i.v.m. stopcontacten.

Ik bel in bij onze Universiteit (Nijmegen), maar volgens mij ligt het niet aan hen (b.t.w, je kunt bij hen max. 33k6 halen, maar ook dat lukt niet).

Ik krijg bij het inbellen een icoontje in m'n systemtray, waarin staat dat ik verbonden ben met 28k8.

• Millennyum
Echt niemand anders die nog iets weet?