Kan Windows niet meer activeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Goedenavond,

Een tijd geleden is de pc van mijn pa kapot gegaan. Dit bleek het moederbord te zijn en deze is door mij vervangen. Echter moet Windows opnieuw geactiveerd worden omdat er hardware gewijzigd is. De helppagina van Microsoft is gelukkig erg duidelijk in de procedure:

https://support.microsoft...ing-after-hardware-change

Helaas, op het moment dat de pc stuk ging gebruikte mijn vader een lokaal account, omdat hij geen behoefte had aan de extra functionaliteit die een MS account biedt. Echter zitten wij nu dus met een pc die we niet kunnen activeren. We hebben nog wel de Windows 8 licentie-code (W10 was een upgrade), maar hiermee kunnen we het systeem niet activeren.

Iemand enig idee hoe ik de activatie legaal gedaan kan krijgen? Er wordt op het internet vaak verwezen naar de bovengenoemde URL, maar daar heb ik dus niet veel aan..

Beste antwoord (via evanraalte op 17-09-2017 15:37)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:04

Zorian

What the fox?

Mocht de activatiewizard dienst weigeren omdat ie je verplicht in te loggen met een MS account en je hebt daar geen zin in, bel dan even met de Microsoft Activatie-telefoon: 0800 023 3487
Kan maandag pas, ze zijn dicht in het weekend.
Gewoon steeds aangeven dat je de installatie ID niet hebt, na iets van 3 keer wordt je doorgeschakeld naar een medewerker. Even uitleggen wat er gaande is en dan helpen ze je wel verder.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:04

Zorian

What the fox?

Mocht de activatiewizard dienst weigeren omdat ie je verplicht in te loggen met een MS account en je hebt daar geen zin in, bel dan even met de Microsoft Activatie-telefoon: 0800 023 3487
Kan maandag pas, ze zijn dicht in het weekend.
Gewoon steeds aangeven dat je de installatie ID niet hebt, na iets van 3 keer wordt je doorgeschakeld naar een medewerker. Even uitleggen wat er gaande is en dan helpen ze je wel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Top dat ga ik even proberen!