Toon posts:

Advies gevraagd aankoop macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de zaak toe aan een nieuwe laptop.
Aangezien we sinds enkele jaren met iPhone zijn beginnen werken en dit echt de 1ste smartphone is geweest die makkelijk voor me werkte denk ik er nu aan om een MacBook pro aan te schaffen.

Wat moet hij kunnen:

Allereerst moet Windows 10 er op draaien voor mijn boekhouding en stockbeheer programma en bepaalde softwareprogramma's van producten die ik aanbied.

Min. 13 inch aangezien ik deze ook gebruik op beurzen en bij klanten en ik aangenaam wil kunnen werken.

Touchbar spreekt me aan omdat ik ook van gadgets hou ☺

Ik wil direct kunnen overschakelen naar os of Windows dus bootcamp valt af en zal dus via parralels of andere vm moeten werken.

Harde schijf van 256 is voor mij meer dan voldoende, na 6 jaar heb ik nog steeds maar 100gb gebruikt van mijn huidige beschikbare 500gb schijf.
En ik ga toch meer in de cloud werken toekomst gericht.

Budget:

Is aanpasbaar maar liefst onder de € 3500,00 exl. Btw.

Is wel de bedoeling dat er een iPad pro bijkomt voor de vertegenwoordiger die mee in verbinding staat dan met de MacBook voor updates en dergelijke.

Ik weet dat er verschillende zullen zeggen om gewoon bij een Windows laptop te blijven, echter vind ik het OS van mac gewoon makkelijker om mee te werken.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:29

WTM

Heb je zelf niet al antwoord gegeven? 13 inch mbp? Laatste generatie doet prima wat jij wil? Draai Windows via vm gaat vlot zat, neem 16 gb geheugen dat is met vm draaien niet verkeerd, dat wat je in Windows draait is niets bijzonders begrijp ik toch? Als je Windows in vm draait kan je het ook makkelijk backuppen met aTimeMachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus je wilt graag een MacBook aanschaffen en wilt nu weten welke? Als je jouw lijstje naast de Apple website legt moet je daar toch wel uit kunnen komen? Zo veel opties heb je dan namelijk niet :p
https://www.apple.com/nl/...uct=MPXX2N/A&step=config#
16GB geheugen selecteren voor de VM, extra opslag kan toch wel handig zijn, Windows neemt een hoop ruimte in. If not, €1850 ex. BTW en veel plezier :)
Ik wil direct kunnen overschakelen naar os of Windows dus bootcamp valt af en zal dus via parralels of andere vm moeten werken.
Parallels kan gewoon de Bootcamp Windows virtueel draaien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zou liever VMWare Fusion Pro pakken dan Parallels.
13” MBP is een prima laptop voor zakelijk gebruik, vind hem heerlijk. Maar als je bijna uitsluitend Windows draait wel zonde.

Je hebt wel wat dongles nodig, maar met bijv. een HyperDrive en een Sitecom netwerkdongle (als je bedraad internet soms gebruikt) ben je aardig sterk voorzien in alle poorten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 11:46
Ik gebruik zelf ook een MacBook Pro 13" met Parallels voor werkgerelateerde software, privé gebruik ik uitsluitend macOS. Het voldoet prima, Parallels zorgt er ook voor dat bestanden en zelfs programma's makkelijk uitwisselbaar en te gebruiken zijn.

Als je jouw eisen even oplijst dan kom je toch automatisch uit bij een nieuwe model 13" of 15", ik denk niet dat je een miskoop kunt doen. Voorzie wel voldoende RAM-geheugen voor je VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee ging al naar de 15" met Tb en 256gb.

Ik vermoed dat deze wel ruimschoots gaat voldoen voor mijn eisen.

Toekomst gericht wil ik me ook wat gaan verdiepen in foto en video bewerking voor promotie filmpjes te maken dus ik denk dat de 15" met I7 al een betere keuze is dan de 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Euhm met een budget van €3500 ex btw kan je letterlijke iedere config pakken behalve de 2TB variant op de MBP 15".

als ik het zo hoor denk ik dat een instap 15" voor jou haidger gaat zijn als je veel virtualisatie gaat doen. De 2 extra cores die de i7 heeft zijn dan wel erg lekker in te zetten voor het gast OS.

Ik merk zelf wel dat de 256GB schijf significant trager is als de 512GB en dat geeft met virtuele processen toch wat moeite als allebei de OS-en bezig zijn met IO-taken.

Zo bassically 16GB ram, quad i7 en 512GB opslag. Alles daarboven is mooi meegenomen, maar ver daaronder zit je toch op een plek waar je over een jaar of wat tegen beperkingen aan gaat lopen.

Je kunt ook in eerste instantie 2 cores uitschakelen. Om te kijken hoe dat werkt en dan later weer activeren om na twee jaar net even wat meer power te kunnen gebruiken oid. Scheelt ook aanzienlijk in je stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 3500 exl is bedoelt voor de mbp, iPad pro en de nodige adapters.
Heb op de switch site volgende geconfigureerd momenteel.

MacBook pro 15" TB 2.8 GHz I7
iPad pro 10.5 256gb WiFi
Apple pencil
Parralels desktop
Tucano skin voor mbp
Magic mouse 2
Satechi type-c pro hub voor mbp
AppleCare
Totaal: 3633,07 excl

Enkel nog een toetsenbord nodig voor de iPad denk ik om makkelijker te werken op verplaatsing.

Toch boven het verwachte budget, zeker met de AppleCare erbij, maar aangezien je als bedrijf maar 1 jaar garantie krijgt geen overbodige luxe denk ik.

Die 512gb voor de mbp is denk ik voor momenteel overkill maar misschien wel het overwegen waard.

Toch maar eens informeren of ze geen korting willen geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
AppleCare+ is een verzerkering geen garantie. Dat is wel een verschil. Als je er veel mee heen en weer sleept dan kan het wel zo zijn dat er een keer wat mee gebeurd ja, maar aan de andere kant is het ook zo dat ik er bijvoorbeeld nog nooit problemen mee heb gehad (val en water schade bijv). En ik sleep nu al zo'n 6 jaar heen en weer met verschillende macbooks naar school studie en werk. Als je er een goede hoes en tas bij koopt en er netjes mee om gaat heb je AppleCare eigenlijk helemaal niet nodig. Op beurzen is het echter wel lekker dat je ook verzekerd bent tegen diefstal. Er zit namelijk geen kensington lock meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Als je softwarematig vooral aan Windows hangt, en ook een gadget-freak bent, zou ik zeker ook de wat meer high-end Windows machines zoals de Surface Pro, Surface Book maar ook de Dell XPS serie in overweging gaan nemen. Toegeven, ze draaien geen MacOS ( wat toch wel een USP is voor Apple )

Wat betreft hoezen. Ik sleep al zeker zo'n 10 jaar diverse Macbooks met mij mee, en doe dit al jaren in een goede tas zonder sleeve, cover of skin. Een sleeve is nog wel wat voor te zeggen, maar met covers heb ik om mij heen alleen maar nadelen gezien ( beetje zand tussen body + skin, de rest laat zich raden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
supersnathan94 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:01:
AppleCare+ is een verzerkering geen garantie. Dat is wel een verschil. Als je er veel mee heen en weer sleept dan kan het wel zo zijn dat er een keer wat mee gebeurd ja, maar aan de andere kant is het ook zo dat ik er bijvoorbeeld nog nooit problemen mee heb gehad (val en water schade bijv). En ik sleep nu al zo'n 6 jaar heen en weer met verschillende macbooks naar school studie en werk. Als je er een goede hoes en tas bij koopt en er netjes mee om gaat heb je AppleCare eigenlijk helemaal niet nodig. Op beurzen is het echter wel lekker dat je ook verzekerd bent tegen diefstal. Er zit namelijk geen kensington lock meer op.
AC+ is deels verzekering inderdaad. En uitsluitend te verkrijgen op iOS apparaten (In NL). Voor Macbooks is er het AppleCare Protection Plan. Dat is geen verzekering (ongelukjes zijn hiermee dus niet gedekt), maar de garantieperiode wordt verlengt naar 3 jaar.

https://www.apple.com/nl/support/products/mac.html

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1