Mijn ouders hebben een Buderus Logano G124 CV / boiler op aardgas. Tijdens de warmere maanden zetten we deze op zomerstand zodat enkel het boiler deel nog werkt en niet meer de CV. Dit doe je met het derde knopje van rechts op het bedieningspaneel (zie foto hieronder) naar links te zetten op het zonnetje (2 logotjes onderaan).
Nu het terug wat kouder aan het worden is willen we terug het CV deel mee in gebruik nemen. Dus met hetzelfde knopje terug naar winterstand (rechts dus met het sneeuwvlokje).

Nu slaat de CV niet aan, ook al is het 19°C binnen en zetten we de thermostaat op 22°C. De thermostaat vraagt wel degelijk warmte. Dit is te merken op de thermostaat zelf met een symbooltje op het display, evenals hoor je de klik van het relais.
Januari van dit jaar hadden we eenzelfde probleem. Er is toen een technieker langs geweest van Buderus zelf die zei dat de pomp niet goed werkte en dat er problemen zijn met de thermostaat. Echter sinds zijn bezoek tot het einde van ons stookseizoen heeft alles gewerkt zoals het hoorde. Dus totdat we zijn overgestapt op de zomerstand.
Nu ben ik een aantal dingen beginnen onderzoeken.
Nu het terug wat kouder aan het worden is willen we terug het CV deel mee in gebruik nemen. Dus met hetzelfde knopje terug naar winterstand (rechts dus met het sneeuwvlokje).

Nu slaat de CV niet aan, ook al is het 19°C binnen en zetten we de thermostaat op 22°C. De thermostaat vraagt wel degelijk warmte. Dit is te merken op de thermostaat zelf met een symbooltje op het display, evenals hoor je de klik van het relais.
Januari van dit jaar hadden we eenzelfde probleem. Er is toen een technieker langs geweest van Buderus zelf die zei dat de pomp niet goed werkte en dat er problemen zijn met de thermostaat. Echter sinds zijn bezoek tot het einde van ons stookseizoen heeft alles gewerkt zoals het hoorde. Dus totdat we zijn overgestapt op de zomerstand.
Nu ben ik een aantal dingen beginnen onderzoeken.
- Wat mij als eerste opviel was dat ik nooit spanning kreeg aan de CV pomp (nogmaals boiler met aparte pomp werkt dus wel). Geen electriciteit, dus de pomp KAN niet werken, dus deze is volgens mij nog perfect in orde.
- Dan maar verder met de thermostaat. Dit ding van de muur gehaald. Dit is een bedraad exemplaar. En ook hier weer geen spanning op de draden. Dus de thermostaat mag warmte vragen, een schakelaar (hier dus het relais) sluiten op een kabel zonder spanning gaat nog steeds geen spanning geven aan de andere kant
- Een display voor foutcodes heeft dit ding niet, dus gewoon even kijken of er ergens iets gerest kan worden. En verhip in de "Gebruikshandleiding" is er sprake van een resetknop. Deze verschillende keer gebruikt, maar geen verschil. Ik ben nu ook aan het twijfelen of dat ding niet permanent groen moet oplichten, want deze doet nu niets
- Verder vind ik in de "Installatiehandleiding" het volgende: Veiligheidstemperatuurbegrenzer controleren Zie hiervoor de voorschriften betreffende de ketel- en de verwarmingskringregeling. => Deze laatste info kan ik nergens vinden
- Ook heb ik nog iets gevonden over een "Maximaalthermostaat", dit zou een beveiliging moeten zijn als de ketel te warm wordt (vermoed ik). En deze moet dan ook gerest (of zo) worden voordat deze terug kan opstarten. Hierover is ook niet veel te vinden, enkel zit er volgens mij onder de meest linkse plastic moer/dop een groen drukknopje dat hier vermoedelijk mee te maken heeft. Ook hierop drukken heeft tot nu toe niet geholpen